2025 Red Bull GP of San Marino&the R. R.

... från och med 1a racet 2015 som mm93 var utanför titelstriden ...
Skrämmande när man måste citera sig själv för att folk har svårt med läsförståelsen.

Men olyckligtvis råkade VR reta upp fel person utan att tänka på konsekvenserna och vilket kostade honom titeln!!!
Vad Casey Stoner säger är en förklaring, inte en ursäkt för mm93's idiotiska uppförande.

The race was quite embarrassing. The last lap was, I think, quite bad for all the sport. I was ready to lose the championship to Jorge, who is always very fast, on the track. But in this way it’s not fair.
- Valentino Rossi.

När allt ändå är prototyp är det ju lite märkligt att de inte kan få till att utgående axel centrerar med svingens lagringspunkt.

När allt ändå är prototyp är det ju lite märkligt att de inte kan få till att utgående axel centrerar med svingens lagringspunkt.
Inga problem alls att lagra svingen i linje med utgående kedjedrevs axel. Men på MotoGP hojarna vill man kunna justera svingaxelns höjd i förhållande till kedjedrevsaxeln. Så att bakhjulsfjädringen påverkas så lite som möjligt vid gaspådrag och vid motorbroms (ja det var innan antisquat).
Jag har Neil Spalding MotoGP Tecknology 3:e upplagan från 2017 där det här stå beskrivet på sida 255.
Jag tror att den här möjligheten flytta svingaxeln i höjdled finns på några Aprilia modeller och några BMW S1000RR.
Här finns mer

Allvarligt, skulle nån verkligen tro att MM skulle ge upp titel striden redan efter första racet (han som vann 10 race i rad året innan)?

Jag håller med alla att MM borde inte varit inblandat i titel striden, sedan hade VR haft lite is i magen hade säkert vunnit mästerskapet i 2015.

Men olyckligtvis råkade VR reta upp fel person utan att tänka på konsekvenserna och vilket kostade honom titeln!!!

Hörde tidigare idag att läget mellan Valentino Rossi och Casey Stoner är mycket bra igen eftersom Stoner har varit och kört på Rossis ranch flera gånger nu den senaste tiden.
Ingen vinner något genom att vara långsint.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7