2022 Moto Guzzi V100 Mandello

Trevlig video👍
Skrev du nÄgon recension?
Hur har ditt Àgande varit?
Vissa hojar vĂ€cker mer kĂ€nslor Ă€n andra, V100 Mandello Ă€r en sĂ„n dĂ€r hoj. 😍
Japp, visst startade jag trÄd om denna hoj ;):hej

Jag Àr mycket nöjd med hojen, fantastiskt mysig att dra runt med.
Sportig nÀr man har lust, mysig att lunka runt försiktigt med, samt bÄde skön roadster och anstÀndig för touring.
Och ljudet
 :yoparty

TĂ€mligen entusiastisk YouTuber

NÄ, intrycken om hojmodellen hÄller i sig.
Btw, nÄgot ljud pga vibrationer som han nÀmner lÄter precis som nÄgon av vÀrmesköldarna pÄ grenrören.
Bara att sÀtta en droppe gÀnglÄsning och spÀnna skruvar till dessa.

Probike verkar dumpa sitt lager. Undra om dom skall sluta med Aprilia/Guzzi? Har inte sett nÄgra 2025:or av varken Aprilia eller Moto Guzzi i Sverige öht.
v100.jpg

Probike verkar dumpa sitt lager. Undra om dom skall sluta med Aprilia/Guzzi? Har inte sett nÄgra 2025:or av varken Aprilia eller Moto Guzzi i Sverige öht.
View attachment 522577
Nej det verkar vara riktigt trögt för dom.

Ja, detvĂ€r förvĂ„nande att sĂ„ mĂ„nga Mandello stĂ„r osĂ„lda. Hoppas att Guzzi kommer att anvĂ€nda motorn till en sporthoj snart. En modern Le Mans med ÖhlinsfjĂ€dring och björnstarkt vrid. De flesta andra tillverkare gör retromodeller och hĂ€r har Guzzi en given klassiker att nyskapa. Gör de inte det krĂ€ver jag att de gör en ny 500-kubiks V8.

• Gilla
Reaktioner: bg
Tja, lite högt prisad dÄ mÀrket mÄste bevisa sig sjÀlv i den klassen det vill slÄ sig in i med denna nya generation.
Men tittar man pÄ Probike Malmö sÄ ligger de kvar med sina listpriser i förvÀntan att folk Àr intresserade nog.
Ska dock sĂ€gas att med S modellen och dess standard semiaktiva Öhlins fjĂ€dring faktiskt inte Ă€r sĂ„ högt prisad nĂ€r man börjar granska alla konkurrerande hojar dĂ€r det Ă€r saftiga pĂ„slag för mĂ„nga tillbehör.
Men Probike har ju för den delen en kundvÄrd som driver folk till andra alternativ.

Men jag kan inflika att jag Àr lika nöjd fortfarande med min egen V100 S.
Den Àr givetvis inte en lÀtt 600, inte heller en +160hk sporthoj, inte ett stort touringlok, och inte en adventure hoj.
Men den Àr förbaskat trevlig till att kunna hÀnga pÄ i alla diverse sammanhang, och körglad bÄde lÄngsamt och fort!
Och pÄ vanliga vÀgar Àr den excellent.

Fast 126k för en ny icke s Ă€r helt ok tycker jag. Hade mycket vĂ€l kunna tĂ€nkt mig en röd S om det funnits. Nu Ă€r jag lite partisk men borde vara attraktiv för mĂ„lgruppen gubbar. 😁
En lika rejĂ€l sĂ€nkning pĂ„ S hade varit vĂ€ldigt lockande. Sedan ett Agostini big bore system ❀

Nyheter
Nu startar mÀssan i Milano

Nu Äker vi pÄ redaktionen n...

EU:s fartgrÀns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster Àr hÀr

Legendariska Ducati Monster...

PÄvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, vÀrsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025