uncletom
Gudomlig sporthojare
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bara jag som gissade rätt på denna? Var rätt självklart tyckte jag då.Japp, här är hon!
Nu var det väl grus /asfalt som var nämnt i det svaret och där är inte en wr250 mycket att flytta grus med , ja jo jag har kört en sån och även haft efter och att vänta in nån i varje vägval om det är grusvägunderhåll är inte kul ens en 250 är fin på mindre Stig och inte brett och fort på grusVisst är det avgörande viktigt med mycket kubik och hästar. Desto roligare då att sätta av gubbar med dessa åsikter med min wr250R. Sedan fråga varför de inte använder sina viktiga hästkrafter.
Skickat från min iPad med Tapatalk
För enduro och grusåka så är den nog inte särskilt upphetsande, och en 125a tvåtakt hade varit mycket roligare.Samma effekt som för 30 år sedan. På en 125a!
Nej bara att parkera framför containern för metall på återbruket, dra upp stödet och sen en liten knuff och Newton sköter resten.
Så fjädringen på 450L är undermålig?Effekten är väl en sak när de säljer en 450 också men att Honda snålat in på fjädringen är verkligen dumsnålt.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Så fjädringen på 450L är undermålig?
Eller menar du på 300L?
Har inte kört ngn av de cyklarna men testen i MC-Nytt(?) mot 701 gav ju vid hand att 450L i ostrypt utförande var en högst trevlig bekantskap!
Hehe, ja det där har jag hittat en omväg kring. Köpet av min KLX230 gick relativt smidigt till, Stefan på Probike gav mig t o m rabatt då det var "demohoj", som endast jag hade provkört.sedan verkar alla handlare ha en leveransavgift på 400€ (skriva papper och skruva på styret?)
Kan man inte av-proppa den? Som dom gjorde med min KTM? Fjädringen är väl lätt att orda till?28 hk är alldeles för lite för grus/asfalt. Kanske räcker för en nybörjare i skogen, men där är fjädringen är alldeles för soft om man inte väger max 60 kg.
Hehe, ja det där har jag hittat en omväg kring. Köpet av min KLX230 gick relativt smidigt till, Stefan på Probike gav mig t o m rabatt då det var "demohoj", som endast jag hade provkört.
Min KTM 350 EXF blev lite knorrigare, just för att PRISET på lappen inte riktigt var priset jag skulle betala. Men då sa jag till Joachim, precis som jag sa till Stefan, "Om jag betalar dig 112kkr, får jag ta hojen med mig hem?"
Efter lite knorrande, men ändå en förstående blick, betalade jag priset på lappen, utan dom extra 1500 kr i BS-avgift, hojen fick pumpade däck, blev tydligen urproppad (avgasröret), och fick dessutom ett par backspeglar. Vi gjorde transaktionen, papperna fylldes i och sen rullade jag på E4an hem. Förvisso kom det räkningar efteråt som skatt och försäkring, men så blir det ju med allt motorrull man köper.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |