2017 MotoGP - försäsongstugg!

Gillar man snabba leksaker så gör man! :)
Lorre fick prova en F1'a och hade nog rejält kul.
Svårt val om jag fick välja mellan att testa en MotoGP-hoj eller F1'a... :va
Har ju kör bana med bil så det skulle nog funka.
Har aldrig provat att köra bana med hoj.
Men det skulle nog bli MotoGP-hoj iaf.

Här lite info från Crash.net om händelsen.
http://www.crash.net/motogp/news/234223/1/dream-come-true-lorenzo-drives-f1-mercedes.html
Valet kanske är svårt(inte för mig) men jag tror inte att vi vanliga dödliga klarar av att ens köra någotdera. Största problemet ska vara kolfiberbromsarna som behöver hög arbetstempratur för att funka och för att få till detta måste man bromsa löjligt sent.
Har sett två topgear profiler misslyckas kapitalt att ens köra en F1 och dom rattar ändå superbilar ganska ofta.
Av dom två är nog ändå hojen lättas att köra då den iaf liknar en vanlig hoj medans F1 endast har fyra hjul gemensamt med vilken bil som helst.
 
Valet kanske är svårt(inte för mig) men jag tror inte att vi vanliga dödliga klarar av att ens köra någotdera. Största problemet ska vara kolfiberbromsarna som behöver hög arbetstempratur för att funka och för att få till detta måste man bromsa löjligt sent.
Har sett två topgear profiler misslyckas kapitalt att ens köra en F1 och dom rattar ändå superbilar ganska ofta.
Av dom två är nog ändå hojen lättas att köra då den iaf liknar en vanlig hoj medans F1 endast har fyra hjul gemensamt med vilken bil som helst.

Då är det bestämt! :tummenupp
Bara att vänta på frågan...;)
 
...jag tror inte att vi vanliga dödliga klarar av att ens köra någotdera...
Någon som bytte från 250 tvåtakt tyckte fyrtakts MotoGP-hoj var enkel att köra: 'bara att gasa fullt ut ur kurvorna så fixar elektroniken resten, hade jag gjort så på 250:n hade jag slagit ihjäl mig direkt'.
 
Någon som bytte från 250 tvåtakt tyckte fyrtakts MotoGP-hoj var enkel att köra: 'bara att gasa fullt ut ur kurvorna så fixar elektroniken resten, hade jag gjort så på 250:n hade jag slagit ihjäl mig direkt'.

Jag skrev ju faktiskt att bromsning var den största utmaningen på både bil och mc eftersom ingen annan använder dom materialen.
Scott Redding har även sagt efter att ha kört en gp500 hoj att den inte alls var så hetsig som han förväntade sig utan ganska trevlig. För övrigt kan du inte jämföra att en tävlingsförare från GP250 med kreti och pleti då dom enda bättre förarna i världen finns i mgp.
Vi pratar om dig och mig här och då kvarstår det faktum att nog varken du eller jag fixar detta speciellt bra.

Måste även säga att jag är lite less på alla som hela tiden påpekar att tvåtaktarna var minsann monster och är de enda riktiga racemaskinerna. Den tekniken är borttagen från mgp och kommer antagligen inte tillbaks så sluta titta bakåt...
 
Hur platsar något av detta under rubriken..?
Ta det i en annan tråd istället för att bajsa ner den här med massa OT :)
 
Yamma låter inte Lorre testa med Ducati

Tråkig attityd som ger negativ publicitet , kanske nån köper Suzuki istället för att de inte är griniga och låter Viñales testa med just Yamaha



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tråkig attityd som ger negativ publicitet , kanske nån köper Suzuki istället för att de inte är griniga och låter Viñales testa med just Yamaha



Sent from my iPhone using Tapatalk
Är väl mer regel än undantag att man inte får testa förrän kontraktet gått ut. Brukar bara vara förare från andra klasser som brukar tillåtas att göra det.

Fullt förståeligt tycker jag då det skulle kunna leda till en förbättring under nuvarande säsong eller enklare förberedelser för nästa års säsong vilket man absolut inte vill ge JL eller Ducati.
 
Är väl mer regel än undantag att man inte får testa förrän kontraktet gått ut. Brukar bara vara förare från andra klasser som brukar tillåtas att göra det.

Fullt förståeligt tycker jag då det skulle kunna leda till en förbättring under nuvarande säsong eller enklare förberedelser för nästa års säsong vilket man absolut inte vill ge JL eller Ducati.

Det låter inte så med tanke på att Iannone och Vinales får testa?
Min första tanke var att Yamaha är ena riktiga surkukar och jag undrade om det finns nån chans att kontrakt kommer skrivas om i framtiden så att kontrakten slutar när säsongen slutar, istället för vid årsskiftet?
 
Det låter inte så med tanke på att Iannone och Vinales får testa?
Min första tanke var att Yamaha är ena riktiga surkukar och jag undrade om det finns nån chans att kontrakt kommer skrivas om i framtiden så att kontrakten slutar när säsongen slutar, istället för vid årsskiftet?

Tror nog att det är olika skrivet i varje kontrakt samt beroende på lite om föraren byter eller teamet byter. Sen så gäller detta en Alien som vi brukar kalla dom och Yamaha vill nog absolut inte ge JL och Ducati några fördelar. Dom är nog tillräckligt oroliga för vad som händer om JL får ihop hela paketet för att ge honom extra tid att göra det.
Suzuki har inte varit med tillräckligt länge för att bedöma deras praxis gällande detta även om MV får testa. Kan ju även vara bra för framtiden om dom rekryterar en Yamahaförare att man tidigare varit schysst med det. Med AI tror jag som sagt att det är pga att dom kickade honom han får testa, lite som att du inte får a-kassa direkt om du säger upp dig men är berättigad direkt om du sparkas.
 
Det låter inte så med tanke på att Iannone och Vinales får testa?
Min första tanke var att Yamaha är ena riktiga surkukar och jag undrade om det finns nån chans att kontrakt kommer skrivas om i framtiden så att kontrakten slutar när säsongen slutar, istället för vid årsskiftet?

Läste för en okänd tidsrymd sedan att det var en gentlemannamässig inställning eller outtalad överrenskommelse att låta förarna testa innan årsskiftet, men att det egentligen hindras av kontrakten. De flesta låter sina förare prova "fiendens" hojar efter finalen i Valencia ändå, då det är kutym.
Yamaha väljer tydligen att frångå det med JL, någon anledning bör de ju ha för det men utifrån ser det lite sniket ut.
 
Det tycker jag bevisar att det skurit sig "en aning" mellan Yamaha och Lorenzo. . .
 
Är väl mer regel än undantag att man inte får testa förrän kontraktet gått ut. Brukar bara vara förare från andra klasser som brukar tillåtas att göra det.

Fullt förståeligt tycker jag då det skulle kunna leda till en förbättring under nuvarande säsong eller enklare förberedelser för nästa års säsong vilket man absolut inte vill ge JL eller Ducati.
Rossi fick testa Duccen när han bytte till dem. Kanske var för att Duccarna var så dåliga då iofs :)
 
Intressant, även om jag förstår varför. Honda lät inte Rossi testa Yamaha, så man tycker att Yamaha borde vara snällaredenna gång, speciellt när Rossi fick testa för Ducati direkt.

Men samtidigt som Harboged skrev så var väl kanske inte Rossi och Ducati ett hot.

Jag hoppas inte Lorenzo blir stark men skulle inte förvåna mig ifall han verkligen kör do eller die nästa år.
Skulle Lorenzo vinna VM nästa år eller 2018 skulle de nog tysta väldigt många.
 
Vad jag förstår så skall han testa direkt efter Valencia men inte på det inplanerade testet på Jerez senare samma månad vilket faktiskt verkar lite konstigt. Jag var under intrycket att han inte skulle får testa alls vilket skulle vara lättare att förstå om man tagit ett sådant beslut. Nu känns det bara veligt att han ska få testa först men inte sen.

Måste även förtydliga att jag från början mest tänkte på att testa under säsong och ansåg Valencia som kontraktsavslut.
 
Intressant, även om jag förstår varför. Honda lät inte Rossi testa Yamaha, så man tycker att Yamaha borde vara snällaredenna gång, speciellt när Rossi fick testa för Ducati direkt.

Men samtidigt som Harboged skrev så var väl kanske inte Rossi och Ducati ett hot.

Jag hoppas inte Lorenzo blir stark men skulle inte förvåna mig ifall han verkligen kör do eller die nästa år.
Skulle Lorenzo vinna VM nästa år eller 2018 skulle de nog tysta väldigt många.

Lorenzo har ju provat do or die sitt första år vilket gav honom två riktigt tilltrasade fötter och verkar inte vilja testa det igen.... Marquez däremot var i riskzonen att få lägga ner redan i moto2 pga sin våldsamma hjärnskakning men kom till motogp och körde mer riskfyllt än någonsin.
 
Lorenzo har ju provat do or die sitt första år vilket gav honom två riktigt tilltrasade fötter och verkar inte vilja testa det igen.... Marquez däremot var i riskzonen att få lägga ner redan i moto2 pga sin våldsamma hjärnskakning men kom till motogp och körde mer riskfyllt än någonsin.

Ja det har du rätt i, men samtidigt har han nog lärt sig ett och annat och kanske kan köra do or die ändå utan att göra dumma misstag.
 
Back
Top