2017 MotoGP #7: Gran Premi Monster Energy de Catalunya

Fast jag vet inte, känns som duccen är snällast av alla hojarna mot däcken. Iaf på dom banorna med långa rakor. Tror dom väljer att köra mindre hårt i kurvorna och lita på att dom tar igen förlorad tid på rakorna. Tråkigt att däcken har så stor påverkan på racet, verkar droppa av rätt bra innan ens sista tredjedelen av racet är påbörjad.

Dovi sa i post race presskonferensen att han och Pedrosa kunde ha ungefär samma belastning i kurvorna på framdäcket men att han kunde spara bakdäcket bättre eftersom han inte behövde vrida fullt ut på rakan, men ändå hålla jämna steg med Pedrosas Honda.
 
Dovi sa i post race presskonferensen att han och Pedrosa kunde ha ungefär samma belastning i kurvorna på framdäcket men att han kunde spara bakdäcket bättre eftersom han inte behövde vrida fullt ut på rakan, men ändå hålla jämna steg med Pedrosas Honda.

Det är lite mos i den där Duccen alltså! :3freak
 
Det är lite mos i den där Duccen alltså! :3freak

Eller så måste Honda köra med så mycket Traction Control att Pedrosa ger max men Honda motorn begränsas av TC.
För låg massa i Vevaxeln på Honda ?
Som gör att mycket TC behövs för Hondan ska bli körbar ?
 
Dovi sa i post race presskonferensen att han och Pedrosa kunde ha ungefär samma belastning i kurvorna på framdäcket men att han kunde spara bakdäcket bättre eftersom han inte behövde vrida fullt ut på rakan, men ändå hålla jämna steg med Pedrosas Honda.

Fast de var väl inte riktigt så han sa? Han kunde spara framdäcket bättre eftersom han inte behövde pressa i inbromsningen pga farten han hade på rakan. Dra upp jämsides med pedrosa, sen bromsa mjukare o lägga sig bakom igen.

Både Dovi och Repsol förarna verkade överens om att de var på rakan Dovi vann rejset. Dom körde lika fort i kurvorna men Honda kunde inte ta igen de dom förlorade på rakan.
 
Fast de var väl inte riktigt så han sa? Han kunde spara framdäcket bättre eftersom han inte behövde pressa i inbromsningen pga farten han hade på rakan. Dra upp jämsides med pedrosa, sen bromsa mjukare o lägga sig bakom igen.

Både Dovi och Repsol förarna verkade överens om att de var på rakan Dovi vann rejset. Dom körde lika fort i kurvorna men Honda kunde inte ta igen de dom förlorade på rakan.

Du har rätt, och jag mindes helt fel. My bad :)
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top