2016 Speedster

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Började rejsa i Speedster Cup 2015 och körde hela säsongen med Bridgestone V02. Funkade klockrent så kommer fortsätta med V02 hela 2016 också.

Passar på att säga HEJ till alla i Speedster 2016! Ska bli riktigt kul o träffa er alla på Anderstorp! 2015 var hur najs som helst och 2016 kommer bli minst lika bra om inte bättre såklart!! :) Kom gärna o säg hej i depån!
View attachment 429371

Vad körde du med för däcktryck i dina V02:eek:r?
På hemsidan rekommenderar de 1,8-1,9 fram och 1,4-1,5 bak kallt.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Vad körde du med för däcktryck i dina V02:eek:r?
På hemsidan rekommenderar de 1,8-1,9 fram och 1,4-1,5 bak kallt.

Varm: 2.3 fram och 1.7 bak

Sen finns det folk som laborerar fram o tillbaka med tryck beroende på däckslitage såklart. Men för mig har det funkat. Och det är rekommenderad däcktryck från folk som jobbar med Bridgestone.
 
Last edited:

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Vad körde du med för däcktryck i dina V02:eek:r?
På hemsidan rekommenderar de 1,8-1,9 fram och 1,4-1,5 bak kallt.

Varm: 2.3 fram och 1.7 bak

Sen finns det folk som laborerar fram o tillbaka med tryck beroende på däckslitage såklart. Men för mig har det funkat. Och det är rekommenderad däcktryck från folk som jobbar med Bridgestone.

Äpplen och päron att jämföra varmtryck och kalltryck

Värme ökar trycket i däcket. Kör man ändå med däckvärmare är det enklaste att alltid mäta varmtryck så att förutsättningarna är lika varje gång.
 

Majliss

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
Triumph Daytona 675 -06 & Aprilia RSV4 Factory -09 & Honda CRF150R
Hur har ni gjort "tidigare" styrstopp? Har sett en lösning där man borrat in skruv så att skallen tar emot, men att borra i ramen känns sådär..plus att det blir svårt att komma åt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Hallå allihop! =)

Detta året blir det att ta licens för min del. :yoparty
Kommer nog inte köra något race alls detta året, då jag insett att det är väldigt mycket att göra på hojen innan den får rejsas med, men jag tänkte hänga här och hålla lite koll och fånga upp lite tips och tricks på vägen iaf! :banana
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Hallå allihop! =)

Detta året blir det att ta licens för min del. :yoparty
Kommer nog inte köra något race alls detta året, då jag insett att det är väldigt mycket att göra på hojen innan den får rejsas med, men jag tänkte hänga här och hålla lite koll och fånga upp lite tips och tricks på vägen iaf! :banana

Bra där! :tummenupp

Om du är medlem i SMC så mailar du kansliet och ber att få bli medlem i SMC Sport också (kostar inget extra) så kan du vara med på klubbmästerskapen på Steg 6-dagarna när du har licensen. Lite färre krav på hojen, lite mer gentlemanna-racing, lika förbaskat kul.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Bra där! :tummenupp

Om du är medlem i SMC så mailar du kansliet och ber att få bli medlem i SMC Sport också (kostar inget extra) så kan du vara med på klubbmästerskapen på Steg 6-dagarna när du har licensen. Lite färre krav på hojen, lite mer gentlemanna-racing, lika förbaskat kul.
Jag är inte medlem där men det kan man ju kanske bli. :)
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Hallå allihop! =)

Detta året blir det att ta licens för min del. :yoparty
Kommer nog inte köra något race alls detta året, då jag insett att det är väldigt mycket att göra på hojen innan den får rejsas med, men jag tänkte hänga här och hålla lite koll och fånga upp lite tips och tricks på vägen iaf! :banana

Borra lite hål, hänga på kraschkåpor o dra 2 slangar till varsin redbull-burk? Eller ja, byta till vatten i kylaren med, sen får du lossa 9 bultar, trycka dit några plastskydd o sätta dit 9 nya bultar, borra 2 hål till i svingen o dra i 2 metallskruv så att hajfenan sitter. Det är ju bara en knapp halvdag i garaget :)
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Borra lite hål, hänga på kraschkåpor o dra 2 slangar till varsin redbull-burk? Eller ja, byta till vatten i kylaren med, sen får du lossa 9 bultar, trycka dit några plastskydd o sätta dit 9 nya bultar, borra 2 hål till i svingen o dra i 2 metallskruv så att hajfenan sitter. Det är ju bara en knapp halvdag i garaget :)

Haha nja, jag har ju inga kraschkåpor, och kommer nog inte ha råd att köpa till denna säsongen heller, fattig student som man är. :gnissla
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Det är en 07. Jag har ett originalset som jag spacklat igen lykthålen men jag saknar båt.

Finns ju en kille, Tobias tror jag han heter, som kör superstock i år med en 07-08, var på honom om att ta över hans kåpor när han inte orkar laga längre :) du får lite lappande att göra, men billigt iaf!
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Finns ju en kille, Tobias tror jag han heter, som kör superstock i år med en 07-08, var på honom om att ta över hans kåpor när han inte orkar laga längre :) du får lite lappande att göra, men billigt iaf!
Hur tusan hittar jag honom då? :)
Lappa har jag gjort två vintrar nu, börjar få ordning på det! ;)
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top