2016 Speedster

Mycket snack om jumboöl.
Få är vi som vunnit dessa.
Jag är en stolt vinnare sedan omgång 3 2015.

Men hur kul det än är, så finns där ett problem. När man väl vunnit sina jumboöl så finns det ingen att dricka dem med. För alla har långt att köra och bråttom.

Det är givetvis förkastligt att blanda motorsport och fermenterade drycker. Det tar vi givetvis avstånd ifrån.

Så jag föreslår att vi inför en ny Speedstertradition från och med omgång 1 2016:

Speedster's Kval-öl

Så här fungerar det:

Alla som deltar i en Speedsteromgång är skyldiga att ta med sig två flaskor eller burkar öl till omgången. De som är minderåriga får ta med sig alkoholfri öl, övriga tar med sig lätt-, folk-, mellan-, stark- eller hemmabrygd öl efter tycke och smak.

Kvaldagens morgon äger alla skyldighet att lämna över sina öl till omgångens "beerkeeper". Vem som blir omgångens Beerkeeper styrs helt av följande formel: Omgångens antal deltagare adderas, delas med omgångens tävlingsdatum (dag) och multipliceras med månadsnumret. Närmast högre startnummer blir Beerkeeper. Exempel Anderstorp med 32 deltagare den 5/8: 32 deltagare/8*5=20 Startnummer 21 blir Beerkeeper. Exempel Omgång 2 i Linköping med 34 deltagare den 17/6: 43/17*6=15 dvs Startnummer 16 blir Beerkeeper.

Att vara Beerkeeper är ett hedersuppdrag som inte innebär något annat än att man härbärgerar den insamlade kval-ölen i sin depå/depåtält.

Efter kvalet, alltid klockan 19:01, överlämnar Beerkeepern kval-ölen till de tre som kommit sist i kvalet. Sist får flest, näst sist får nästan lika många, och tredje sist får hälften så många som den som kom sist. Udda öl som ingen vet hur den ska fördelas tillfaller alltid Beerkeepern.

Sedan ingår det i traditionen att de som vunnit kval-ölen skänker alla ölen till Speedster-gemenskapen så att alla som infunnit sig kan hänga en stund och dricka en öl och skrodera om sin äventyr. Att hamstra kvalöl och ta med den från kval-ölsplatsen är ett säkert sätt att framkalla sprickor i kraschkåpor eller sendrag.

Som alltid - detta handlar om en positiv och vänlig tradition. Det handlar aldrig om tvång eller grupptryck, och om någon glömmer att ta med sina öl finns det säkert någon av oss skåningar som har ett par extra att bjuda på (närhet till Danmark underlättar). Och givetvis ska ingen bli berusad så att det uppstår någon fara för nästa dags tävlingar.

Men det vore kul med en återkommande 19:01 kval-ölstradition inom Speedster, för vunna jumboöl smakar lite avslaget i sin ensamhet när man väl kommit hem på söndagen. Bättre med kvalitetskval-öl i glada kval-vänners kvalificerade kamratskap!

Ok?

jag är på !!
 
Inga tanke-kval här inte, klart att man är med på kval-öl :fyllisar
 
Rätta mig om jag tolkade fel, men...vi tar alltså med öl som vi dricker upp tillsammans? :fyllisar
Jag är på. :hej
 
Det är just nu man undrar varför jag valde Rookie istället.....
 
Ni avslöjas direkt. Ni är mycket snabbare än oss. Ni sveper ölen medan vi sitter och smuttar på skummet. :fyllisar

Alltså.. i mitt fall återstår det att se, men jag kanske tömmer burken skitsnabbt, men allt ligger i lecagruset ;) ;)
 
Mycket snack om jumboöl.
Få är vi som vunnit dessa.
Jag är en stolt vinnare sedan omgång 3 2015.

Men hur kul det än är, så finns där ett problem. När man väl vunnit sina jumboöl så finns det ingen att dricka dem med. För alla har långt att köra och bråttom.

Det är givetvis förkastligt att blanda motorsport och fermenterade drycker. Det tar vi givetvis avstånd ifrån.

Så jag föreslår att vi inför en ny Speedstertradition från och med omgång 1 2016:

Speedster's Kval-öl

Så här fungerar det:
massor av text
Funkar för mig. Förutsatt att det inte är flera race per helg, då går man så klart på lördagens raceresultat.

Alternativt så lägger alla (som vill) varsin öl hos Beerkeepern och 19:01 träffas man hos den som kvalade sist och dricker. Ölen distribueras då i omvänd kvalordning så att den som står sist väljer öl först osv.


Oavsett vilket så verkar det bli krångligt värre för att få chansen att ta en öl. Kan du bara få in lite regler som verkar säga emot varandra och några som ingen förstår poängen med så är det värdigt ett svenskt RR-reglemente.
Får man tex ha regnhandskar om det är blöt burk/flaska som ska hävas?
Krävs det speciell säkerhetsutrustning för att öppna burkar resp flaskor?
Är det OK med twist off-kapsyler?
Får man ta med öl som är mindre än 34cl?
Måste ölen vara homologiserad?
Krävs internationell licens för att dricka importerad öl?



Ni avslöjas direkt. Ni är mycket snabbare än oss. Ni sveper ölen medan vi sitter och smuttar på skummet. :fyllisar

Jag häller troligen upp min i en foppatoffel, försöker dricka så gott det går medan det rinner åt alla håll och hävdar att det är kul att bli blöt.
 
Oavsett vilket så verkar det bli krångligt värre för att få chansen att ta en öl. Kan du bara få in lite regler som verkar säga emot varandra och några som ingen förstår poängen med så är det värdigt ett svenskt RR-reglemente.
Får man tex ha regnhandskar om det är blöt burk/flaska som ska hävas?
Krävs det speciell säkerhetsutrustning för att öppna burkar resp flaskor?
Är det OK med twist off-kapsyler?
Får man ta med öl som är mindre än 34cl?
Måste ölen vara homologiserad?
Krävs internationell licens för att dricka importerad öl?

Vi skriver givetvis ett nytt kapitel i SR.
 
Mycket snack om jumboöl.
Få är vi som vunnit dessa.
Jag är en stolt vinnare sedan omgång 3 2015.

Men hur kul det än är, så finns där ett problem. När man väl vunnit sina jumboöl så finns det ingen att dricka dem med. För alla har långt att köra och bråttom.

Det är givetvis förkastligt att blanda motorsport och fermenterade drycker. Det tar vi givetvis avstånd ifrån.

Så jag föreslår att vi inför en ny Speedstertradition från och med omgång 1 2016:

Speedster's Kval-öl

Så här fungerar det:

Alla som deltar i en Speedsteromgång är skyldiga att ta med sig två flaskor eller burkar öl till omgången. De som är minderåriga får ta med sig alkoholfri öl, övriga tar med sig lätt-, folk-, mellan-, stark- eller hemmabrygd öl efter tycke och smak.

Kvaldagens morgon äger alla skyldighet att lämna över sina öl till omgångens "beerkeeper". Vem som blir omgångens Beerkeeper styrs helt av följande formel: Omgångens antal deltagare adderas, delas med omgångens tävlingsdatum (dag) och multipliceras med månadsnumret. Närmast högre startnummer blir Beerkeeper. Exempel Anderstorp med 32 deltagare den 5/8: 32 deltagare/8*5=20 Startnummer 21 blir Beerkeeper. Exempel Omgång 2 i Linköping med 34 deltagare den 17/6: 43/17*6=15 dvs Startnummer 16 blir Beerkeeper.

Att vara Beerkeeper är ett hedersuppdrag som inte innebär något annat än att man härbärgerar den insamlade kval-ölen i sin depå/depåtält.

Efter kvalet, alltid klockan 19:01, överlämnar Beerkeepern kval-ölen till de tre som kommit sist i kvalet. Sist får flest, näst sist får nästan lika många, och tredje sist får hälften så många som den som kom sist. Udda öl som ingen vet hur den ska fördelas tillfaller alltid Beerkeepern.

Sedan ingår det i traditionen att de som vunnit kval-ölen skänker alla ölen till Speedster-gemenskapen så att alla som infunnit sig kan hänga en stund och dricka en öl och skrodera om sin äventyr. Att hamstra kvalöl och ta med den från kval-ölsplatsen är ett säkert sätt att framkalla sprickor i kraschkåpor eller sendrag.

Som alltid - detta handlar om en positiv och vänlig tradition. Det handlar aldrig om tvång eller grupptryck, och om någon glömmer att ta med sina öl finns det säkert någon av oss skåningar som har ett par extra att bjuda på (närhet till Danmark underlättar). Och givetvis ska ingen bli berusad så att det uppstår någon fara för nästa dags tävlingar.

Men det vore kul med en återkommande 19:01 kval-ölstradition inom Speedster, för vunna jumboöl smakar lite avslaget i sin ensamhet när man väl kommit hem på söndagen. Bättre med kvalitetskval-öl i glada kval-vänners kvalificerade kamratskap!

Ok?

Jobbar du på FIA med att försöka göra Formel 1 "mer spännande" genom konstiga/märkliga/udda nya regler? Det känns lite så..:3freak:hihi:hihi:brynad:dummer:dummer:dummer:D:D:D:D:D:krama
 
Måste man ha skum i ölen?
Så den inte exploderar vid krasch (om man t.ex tappar den)
 
Allt som innefattar öl och en chans att socialisera lite innebär ett stor JA från min sida!

/Per #13
 
Hej!
Krävs det MC-ID för träning? Sitter med ansökningsblanketten i näven och man ska fylla i startnummer osv, men jag tänkte bara träna till en början så jag har inge startnummer än
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top