Video 2014 Honda CBR1000RR SP

Ser väldigt intressant ut:) öhlins brukar inte komma orginal? Undra om de e samma bakdämpare.
 
Nu har den fått allt som man tidigare behövde uppgradera:)
 
Det som är intressant är väl hur prissättningen blir och hur mycket förändringarna i motorn ger.

Jag tycker det är kul att Honda börjar hitta tillbaka till att bygga specialmodeller, först den här och sedan RC1000V eller vad den nu kommer heta.
 
Jovisst men släng på fjädringen på en 08:a så har du en lika bra hoj.

Absolut, precis vad jag gjort men frågan är om SPn kommer vara mer ekonomisk än att köpa allt i efterhand?
Daytona R tex är jäkla prisvärd...
 
Absolut, precis vad jag gjort men frågan är om SPn kommer vara mer ekonomisk än att köpa allt i efterhand?
Daytona R tex är jäkla prisvärd...

Felet många gör är att de kollar vad extra delarna kostar, lägger på det på sin standardhoj och tycker att det är en bättre affär att köpa den "färdigkittad", som tex SP:en.

Då ska man ej glömma att när man kittar sin hoj så har man originalfjädringen kvar, originalfälgar osv...

Annars tror jag inte det är så jäkla prisvärt, ungefär samma, kanske tom ett litet pålägg?
 
Sen är ju frågan hur mycket man får för att sälja begade originaldelar eller om man sätter tillbaka original och säljer öhlinsprylarna.
 
Ojdå, visste inte att Blade -14 förblir samma modell. Blade samma sen -08, Gixxer samma sen -09, RC8 samma sen -08 osv... Mig gör det inte så mycket men kidsen som dreglar i kataloger måste ju fan undra om tiden stannat.
 
Originaldelarna är ju inte värt piss på begagnatmarknaden.
Min bakdämpare är dörrstopp i garaget:)
Brembo oken går väll loss på en tio lök, NIX ytterligare femton och TTXen tolv.
Kan dom bara fixa fram tio hästar till så är d guld:)
 
Originaldelarna är ju inte värt piss på begagnatmarknaden.
Min bakdämpare är dörrstopp i garaget:)
Brembo oken går väll loss på en tio lök, NIX ytterligare femton och TTXen tolv.
Kan dom bara fixa fram tio hästar till så är d guld:)


+1 på den, det enda som honda saknar är effekt.
 
Lite hästar och lite elektronik är det som saknas, samma som på R1an även om den har tc fast den har ingen abs och lider lite redan av övervikt...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top