2012 års Honda NC 700 parallelltwin

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Intressant nyhet från Honda.

Ett slags Ducati Multistrada-kopia men med en ny parallelltwin på 700 kubik. Verkar grymt praktisk och gör ju Transalp ganska överflödig. Eller?

Bifogat

• Honda_700.jpg
    Honda_700.jpg
    153.4 KB · Visningar: 338
  • smart.jpg
    smart.jpg
    180.9 KB · Visningar: 299
Gilla! Fast hoppas den får någon häst mer och något kilo mindre än jättescootern Integra (51 hk/238 kg "kerb weight") som den ska dela motor med.

Nu har diverse hojtidningar hunnit provköra och skriva om modellen. Någon som planerar att köpa en?

Tråkig. Säkert jättebra, bränslesnål, driftssäker, praktisk och miljövänlig. Men tråkig.

Seriöst, kromade täckplattor vid avgasröret 2012? Enkelskiva och konventionell framgaffel?

Lite som en Audi Q3. Mångsidig, smidig och bränslesnål= inte bra på något, liten och trång, slö som bara den.

Säkert prisvärd och kommer att lovordas som en jättebra all-round maskin. Men inte fanken ersätter den transalpen.

Mina 50 öre.

Jag kan se poängen med den och jag är jättenyfiken på att provköra den men tror dock inte att den är något för mig.

Farsan har snurrat in på o byta sin Bulldog mot ensånhäringa blysågbocksgrunka...

Jag säger att han skall testa en 2012 KTM Duke istället 67 kg lättare 70 hk o ABS. Can't go wrong..
F-n vad tråkig Hondan är. PunGT

Tycker den ser fin ut. Suttit på den och den kändes väldigt rätt. Sålde nyligen min transalp och för mig kan denna hojen ersätta den. Körde varken grus eller offroad så denna modellen går lika bra för min del på alla punkter. Provade utrymmet i "tanken" med en hjälm i butiken men det gick inte att stänga luckan med hjälmen i facket. Hjälmen var en Nolan strl L. Kanske endast går att stänga om man har strl S? Instrumenten är jag lite mer tveksam till. Blir lite som instrumenten på en Kadett GSI... Ser fram emot att testa den till våren. Har väl ABS?

Inget för mig iaf.

Träffar inte på en enda punkt det jag vill ha ut av mitt MC-åkande.

Jag är ett stort fan av volvo 240 och således tror jag att jag skulle kunna ha en dylig utan att må dåligt, men jag kanske hinner bli customgammal innan jag hinner slå till.

Detta måste ju vara en av de mest könlösa motorcyklarna någonsin.

Jag kan inte se nån annan fördel med den än att den är praktisk men å andra sidan är ju en bil ännu mer praktisk så varför inte köpa en sån istället?

I en värld där motorcykeln är en lyxpryl/vuxenleksak kommer hondan bli måttligt populär. I en större skala tror jag att den kommer att sälja rätt bra. Av världens motorcyklister är det ganska få som kör high-end hojar, och det är inte dessa knuttar som är målgruppen för NC700...

Jag gillar handsfacket i "tanken". Resten är jag väl kanske lite tveksam till. Föredrar nog NC700S rent utseendemässigt. Och hade jag inte tänkt skaffa en liten billig skithoj (som inte spelar så stor roll om den rostar bort) som kombinerad vinter och pendlarhoj hade jag nog kunnat ha en såndär som pendlarhoj.

Grå, gråare.............
Måste säga att Japanska motorcyklar verkar bli mer och mer intetsägande.
Var finns passionen någonstans..
Det här är ju bara ett transportmedel precis som vilken Kinamoppe eller Torrtoa som helst. En hushållsprodukt typ.

Grå, gråare.............
Måste säga att Japanska motorcyklar verkar bli mer och mer intetsägande.
Var finns passionen någonstans..
Det här är ju bara ett transportmedel precis som vilken Kinamoppe eller Torrtoa som helst. En hushållsprodukt typ.

Ja, och om man läser produktbeskrivningen är det ju precis vad de siktar på med den här modellen?
Praktisk, mångsidig, billig, bekväm.(Att de sedan påstår att den har en stark motor vetefan...) Kort sagt, en hoj som riktar sig till en helt annan publik än folket på en sajt som sporthoj.

En icke-motorcykel för icke-motorcyklister...

Jag provade oxå med en hjälm i hyllan, storlek XL.
Först gick den inte ner, men om man vänder hjälmen 180 grader går den ner.

Praktisk och förnuftig - javisst men inget som talar til hjärtat.
Ser man lite nogrannare på den så ser man att den är billigt lagad.
Ta tex en titt på fotbromspedalen om du ska se på den i butiken, den ser ut som om den är tillyxad med vinkelslip och ytbehandligen är gjord på samma kinesiska fabrik där de gör billiga minimotos. - Ser så jäkla billigt ut.
Kanske fel att störa sig på såna detaljer, men mc det köper man minst lika mycket med hjärtat som med hjärnan.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup