2012 års bandagar med Actionpics.se

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Kinnekulle Ring 19-20 Juli är nu fullbokad i Snabb grupp, finns plats kvar i Race och Medel/Lugn grupp.
Obs!! Lunch ingår båda dagar, riktig lunch i restaurangen och inte den äckliga hamburger-vagnen som de flesta använder sig av.

Platstillgången uppdaterad i första inlägget för samtliga dagar, snart är även Mantorp Park 30/4-1/5 fullbokad i Race och Snabb grupp.

// Marcus & Lillan
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Platstillgången uppdaterad i första inlägget

Säsongen närmar sig med stormsteg och det är nu bara 52 dagar kvar till årets första bandagar på Mantorp Park 30/4 - 1/5.

Platstillgången är uppdaterad i första inlägget.
Kinnekulle Ring i slutet av Juli är redan fullbokad i Snabb grupp.

Nya däck inför bandagspremiären - Grevens Mc-Delar,
Det börjar bli hög tid att se över däck och bromsar inför kommande bandagar. Till Mantorp Park premiären kan det vara dags att redan nu kontrollera dina däck, klarar dom två heldagar? Kontakta Actionpics för att boka däck som levereras direkt till motorbanan.

Grevens Mc-Delar kommer att supportera med Pirellidäck och reservdelar till bandagar med Actionpics. På Gotland Ring kommer Grevens Mc-Delar 2012 att vara med båda helgerna för att kunna ge Dig och din hoj bästa möjliga upplevelse.

Vi ses i sommar.

//Actionpics
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Vaknar upp och det är +6. Torrt och fint ute :)
Mindre än 50 dagar kvar till premiären! Så härligt! :tummenupp
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Med 600an åkte jag 1.21 , på tusenkubikare i år har jag ingen aning.... säkert långsammare :confused:

/Nitrous

Fi fan,, det är snabbt. Ja då borde det ju gå att sätta en 1:29:99 med min gamla yamma.
Ska som sagt bli kul att se dig på en ny fin 1000cc! :tummenupp

//Henrik
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Fi fan,, det är snabbt. Ja då borde det ju gå att sätta en 1:29:99 med min gamla yamma.
Ska som sagt bli kul att se dig på en ny fin 1000cc! :tummenupp

//Henrik

Ja men det räcker ändå bara till en 8e plats i SST600 på Mantorp, toppen i SST600 kör 1.18-1.19 på Mantorp och det är snabbt för en 600a :tummenupp

Jag har sett dig köra och du körde väldigt mjukt med 1000cc hojen, du kommer märka eller bli tvungen och upptäcka att gör du likadant med 600an så kommer du nästan ramla i kurvan för att det känns som att du står stilla, det finns så mycket mer att ge.
Du kommer märka att du kan åka så mycket snabbare in och genom kurvan jämnfört vad du gjorde med din 1000cc, och sen ut genom att ge gas tidigare. Mindre moment och massa som påverkar din kurvtagning.
 

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Stockholm!
Hoj
HRC RC213V
Ja men det räcker ändå bara till en 8e plats i SST600 på Mantorp, toppen i SST600 kör 1.18-1.19 på Mantorp och det är snabbt för en 600a :tummenupp

Jag har sett dig köra och du körde väldigt mjukt med 1000cc hojen, du kommer märka eller bli tvungen och upptäcka att gör du likadant med 600an så kommer du nästan ramla i kurvan för att det känns som att du står stilla, det finns så mycket mer att ge.
Du kommer märka att du kan åka så mycket snabbare in och genom kurvan jämnfört vad du gjorde med din 1000cc, och sen ut genom att ge gas tidigare. Mindre moment och massa som påverkar din kurvtagning.

Jag kommer med henriks gamla honda också!
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Jag har sett dig köra och du körde väldigt mjukt med 1000cc hojen, du kommer märka eller bli tvungen och upptäcka att gör du likadant med 600an så kommer du nästan ramla i kurvan för att det känns som att du står stilla, det finns så mycket mer att ge.
Du kommer märka att du kan åka så mycket snabbare in och genom kurvan jämnfört vad du gjorde med din 1000cc, och sen ut genom att ge gas tidigare. Mindre moment och massa som påverkar din kurvtagning.[/QUOTE]

Det tog mig 10 år, och nu vet jag det. Uppenbarligen kan jag inte hantera en litermaskin. Att ligga varv efter varv och bara varva över 9,000prm en gång per varv, ja då kanske man ska testa något annat?
Jag törs inte "kliva på" gasen efter nedlägg helt enkelt. Jag får faktiskt beröm för min mjuka och "lugna" körstil & det är ju kul men även jag har ju sikte på bättre tider :)
600 cc ska bli väldigt kul att testa på . Drömmen är ju såklart att köra ifrån en 1000cc :tuttar

Nu är det ju snart dags :)
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Det tog mig 10 år, och nu vet jag det. Uppenbarligen kan jag inte hantera en litermaskin. Att ligga varv efter varv och bara varva över 9,000prm en gång per varv, ja då kanske man ska testa något annat?
Jag törs inte "kliva på" gasen efter nedlägg helt enkelt. Jag får faktiskt beröm för min mjuka och "lugna" körstil & det är ju kul men även jag har ju sikte på bättre tider :)
600 cc ska bli väldigt kul att testa på . Drömmen är ju såklart att köra ifrån en 1000cc :tuttar

Nu är det ju snart dags :)

Nu har du en av de bästa 600orna som tillverkats och som står sig i toppen fortfarande. tror jag att med din nya maskin kommer du ha lättare att lära dig gaskontroll och få en känsla, det största problemet är nog att du saknat känslan på förra hojen, kanske av rädsla för highsider eller liknande när all kraft kommer.

Se bara till att ha bra däck, med dåliga däck är det lätt att du får mindre bra upplevelser i början med nya hojen och då kommer rädslan infinna sig direkt.
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Nu har du en av de bästa 600orna som tillverkats och som står sig i toppen fortfarande. tror jag att med din nya maskin kommer du ha lättare att lära dig gaskontroll och få en känsla, det största problemet är nog att du saknat känslan på förra hojen, kanske av rädsla för highsider eller liknande när all kraft kommer.

Se bara till att ha bra däck, med dåliga däck är det lätt att du får mindre bra upplevelser i början med nya hojen och då kommer rädslan infinna sig direkt.

Har ju lärt mig gå en gång extra efter en mc-olycka för 9 år sen och den sitter ju kvar. Klart att den styr min framfart. Men nu har jag ju hållt mig med gummisidan nedåt sedan dess så nu ska det ju gå åt rätt håll är tanken :)
Teknik & Stora marginaler håller hoppet uppe att kunna pressa sig åt rätt håll. Nu i år på en "std 600" med fina däck som borde vara mer förlåtande än stora elaka Hondan som jag inte kan nyttja.
Har kört 1:08 på Knutstorp och då körde jag på hörntänderna, helt utan tanke på att hamna i räcket. hux flux så går det ju lite snabbare. När rätta känslan infinner sig. Jämfört med 1:38 på GR tex.

Fan man är ju helt besatt av denna vackra sport :tummenupp

Som du vet Marcus så kommer jag med mina fantasifulla frågor ;)
//Henrik
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Teknik & Stora marginaler håller hoppet uppe att kunna pressa sig åt rätt håll. Nu i år på en "std 600" med fina däck som borde vara mer förlåtande än stora elaka Hondan som jag inte kan nyttja.
Har kört 1:08 på Knutstorp och då körde jag på hörntänderna, helt utan tanke på att hamna i räcket. hux flux så går det ju lite snabbare. När rätta känslan infinner sig. Jämfört med 1:38 på GR tex.

Fan man är ju helt besatt av denna vackra sport :tummenupp

Som du vet Marcus så kommer jag med mina fantasifulla frågor ;)
//Henrik

1:08 på Knudan är Rookie tempo, finns flera rookie förare som inte kommer under den tiden. Bra kört :tummenupp

600an är mkt mer förlåtande och kräver inte riktigt lika mycket gaskontroll som en 1000cc behöver för att köra snabbt.
Du kommer garanterat kapa lite tid på Gotland Ring också ska du se.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top