2011: Rossis år i sekunder

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Valentino Rossi and Ducati: 2011 MotoGP season
No. Grand Prix: Gap to pole, Gap to victory

1. Qatar: 1.500s (9th), 16.431s (7th)
2. Spain: 1.428s (12th), 62.227 (5th)*
3. Portugal: 1.110s (9th), 16.555s (5th)
4. France: 1.053s (9th), 14.564s (3rd)
5. Catalunya: 0.810s (7th), 7.371s (5th)
6. Great Britain: 3.761s (13th), 64.526s (6th)

Rossi switches to the modified Desmosedici GP11.1
7. Netherlands: 1.846s (11th), 30.684s (4th)
8. Italy: 1.868s (12th), 26.450s (6th)
9. Germany: 1.639s (16th), 27.576s (9th)
10. United States: 1.033s (7th), 30.351s (6th)
11. Czech Republic: 0.776s (6th), 12.632 (6th)
12. Indianapolis: 2.125s (14th), 55.345s (10th)
13. San Marino: 1.538s (11th), 23.703s (7th)

Aluminium front-section replaces carbon fibre on Rossi's bike
14. Aragon: 1.509s (13th**), 39.832s (10th)
15. Japan: 1.200s (7th), DNF
16. Australia: 2.005s (13th), DNF
17. Malaysia: 0.933s (9th), N/A
18. Valencia: 1.617s (6th), DNF


källa: crash-sidan
Hans tider.. i klass med team Pramac.
 
Väldigt talande siffror om hur Rossi och Burgess underskattade problemen med Ducati och Stoners förmåga.

Inför säsongen 2011 klingade ord ord som

Rossi who said it was impossible to assess the potential of the Desmosedici because the Aussie wasn’t pushing hard enough.
Burgess also riled Stoner when he said he could dial out Ducati’s persistent front-end issue in 80 seconds.


I början skylldes det på en skadad axel men det var då han presterade bäst.
Man provade 3 helt olika hojar under säsongen men det vart knappast bättre snarare tvärtom.

12 crasher under 2011 var också ett rekord och Sic incidenten gjorde det hela inte bättre.

Man får säga vad som helst om Rossi men jag tror hans karriär inom Motogp snart är över.

Stoners kommentar om 2011 säger en hel del om relationen mellan dom “The reason this championship does taste sweet has a lot to do with Valentino and Jerry and the criticism they gave us that we couldn't develop a bike and didn't know what we were doing. Clearly they are ten times more confused than we ever were about what direction to go in"

http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...11-stoner-happy-to-silence-burgess-and-rossi/
 
Man får säga vad som helst om Rossi men jag tror hans karriär inom Motogp snart är över.
Tror likadant. En sjätteplats 2012 och sedan hasta la vista till MotoGP.

“The reason this championship does taste sweet has a lot to do with Valentino and Jerry and the criticism they gave us that we couldn't develop a bike and didn't know what we were doing. Clearly they are ten times more confused than we ever were about what direction to go in.”
Det håller jag verkligen med om och ger Stoner credit för.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top