2011 - CBR600F C-ABS bra eller anus?

• Thread starter Thread starter überkill
  • Start date Start date

überkill

Guest
Är mycket intresserad av denna, vad tycker ni andra om den? Kostar mig 8900 hel/hel i zon 2, centrala Helsingborg förresten!

Last edited:
Fattade också tycke för den här hojen så fort jag kikade igenom Hondas 2011-katalog. Men jag väntar nog ett år tills vi har ett par ex. på begagnatmarknaden.

Tror att den där kommer bli riktigt poppis faktiskt..

Tar man bara bort skylthållaren så har man en riktigt snygg och "sportig" men som ändå inte har en hutlös premie. Kommer nog att passa bra för många.

(sen kan jag tycka att de borde stoppat i en 750-800cc motor för att få lite mer vrid dock, men man kan inte få allt)

Första körningen

Hej, har precis hunnit med de första 5 milen med min nya CBR600F enligt Honda City så ska jag tydligen vara den första i Sverige som fått hämta ut den.

Kan ju långt ifrån göra någon helhetsbedömning med 5 mil på nya däck, ny hoj som inte är inkörd och grus plus kallt ute.

Men jag älskar körställningen, hojen känns otroligt enkel att hantera och bra respons. Fick växla en hel del men å andra sidan så är det en 600, även jag hade gärna sett en 750 men med tanke på försäkringpremie, inköp etc. så känner jag mig supernöjd med inköpet.

Jag tog bort den stora skylthållaren och satte på en liten, plus att jag har beställt rtg-kitet men det har inte kommit ännu.

2 bandagar är bokade och fler ska det bli så en uppdatering följer.

Trevlig hoj som får bra kritik. Jag har dock inte hunnit köra den själv. Men man får ta den för vad den är och det är en Hornet med sportkostym och inte en tvättäkta R. Vid alltför inspirerad körning så orkar inte gaffeln med riktigt men det finns det ju bot för om man nu skulle lida av det.

Grattis Lundberg, kikade lite på din hoj i lördags, Lasse berättade att det med största sannolikhet var den första i Sverige. :)

Personligen tror jag den blir en storsäljare, sportig men ekonomisk att äga.

Grattis Lundberg, kikade lite på din hoj i lördags, Lasse berättade att det med största sannolikhet var den första i Sverige. :)

Personligen tror jag den blir en storsäljare, sportig men ekonomisk att äga.

Tack, ja jag tror att den kommer att bli populär. Som sagt försäkringen är bra 6200:- helåret inköp helt okay, 5 års garanti superbra och borgar för ett bra andrahandsvärde.

sen tror jag att det kommer bli en power commander längre fram och då blir ju effekten ännu roligare.

Nice! :tummenupp

Tack, ja jag tror att den kommer att bli populär. Som sagt försäkringen är bra 6200:- helåret inköp helt okay, 5 års garanti superbra och borgar för ett bra andrahandsvärde.

sen tror jag att det kommer bli en power commander längre fram och då blir ju effekten ännu roligare.

Tycker den är jävligt häftig faktiskt!
Har kikat på en IRL och den är väldigt läcker, det enda som jag tycker är lite konstigt är priset. Det känns en aning kryddat, men tyvärr har ju alla Honda maskiner blivit rätt mycket dyrare de senaste åren...

Bara den får plats i husbilen så! :tummenupp

Haha, eller hur tyvärr så är husbilen såld. Blev husvagn men även den är avyttrad nu. Så det blir snällt att köra till banan nästa gång. Har du bokat någon bandag, du gillade ju det sist vi sågs. :-)

Tycker den är jävligt häftig faktiskt!
Har kikat på en IRL och den är väldigt läcker, det enda som jag tycker är lite konstigt är priset. Det känns en aning kryddat, men tyvärr har ju alla Honda maskiner blivit rätt mycket dyrare de senaste åren...

Hej,

Japp jag gillar den med, tycker den är helt lagom sportig. Och det blev natt och dag när man tog bort den långa läppen bak och satte ditt en liten skylthållare.

Ja nog kan man diskutera priset, jag tycker alltid att allt är för dyrt. Men om man jämför med vad en er6f kostar med abs så är ju inte skillnaden enorm och jag tycker att man får mycket mer för pengarna i hondan. er6f är en helt okay hoj (jag hade en i ett år) men kvalitetskänslan går inte att jämföra med den här hojen.

Last edited:
bakdelen

Jäkligt dålig bild men så här blev bakdelen. :arsele

Bifogat

• cbr.jpg
    cbr.jpg
    112.3 KB · Visningar: 241
..får inte nog av information. :-)

Jäkligt dålig bild men så här blev bakdelen. :arsele

MER! MER! MER! :-D
(sitter f*n och dagdrömmer, googlar och youtube-ar om denna dag ut och dag in)

Fler bilder..hur ser den ut nu? RTG-Fullkit på?

Eftersom jag sitter och sparar till den, också svart (som förövrigt kommer bli min första hoj), så vill jag höra ALLT om den. :-P
Det kommer vara mitt enda fordon och kommer användas så ofta det bara går från säkert 1 April till 1 Oktober..eller längre.

Hur är det med kallstart? Måste den värmas upp länge?
Korta körningar?
Låååånga körningar?
Skulle den funka på bana och "buskörning" (från kurvteknik kurser till att lära sig lägga ner knä, m.m.)

VA? VA? VA? :-D

(ja, bara några få av mina tusen frågor om min framtida hoj)

Ska ta kortet i augusti och har fortfarande inte ens suttit på en motorcykel så mina frågor kanske är dumma...jag vet inte.
Men jag lär mig från er mer än gärna. :-P

Sitter ju och läser ihjäl mig på nätet om allt från säkerhet vad gäller kläder till teknik på hojen.
Kan inte nog säga hur mycket jag längtar efter att få lära mig använda allt på riktigt.

(sitter f*n och dagdrömmer, googlar och youtube-ar om denna dag ut och dag in)

Fler bilder..hur ser den ut nu? RTG-Fullkit på?

Eftersom jag sitter och sparar till den, också svart (som förövrigt kommer bli min första hoj), så vill jag höra ALLT om den. :-P
Det kommer vara mitt enda fordon och kommer användas så ofta det bara går från säkert 1 April till 1 Oktober..eller längre.

Hur är det med kallstart? Måste den värmas upp länge?
Korta körningar?
Låååånga körningar?
Skulle den funka på bana och "buskörning" (från kurvteknik kurser till att lära sig lägga ner knä, m.m.)

VA? VA? VA? :-D

(ja, bara några få av mina tusen frågor om min framtida hoj)

Ska ta kortet i augusti och har fortfarande inte ens suttit på en motorcykel så mina frågor kanske är dumma...jag vet inte.
Men jag lär mig från er mer än gärna. :-P

Sitter ju och läser ihjäl mig på nätet om allt från säkerhet vad gäller kläder till teknik på hojen.
Kan inte nog säga hur mycket jag längtar efter att få lära mig använda allt på riktigt.

Har kört runt 200 mil på den och är helnöjd men jag har inte så mycket att jämföra med eftersom det är min första hoj. Kan inte påstå att det tar speciellt lång tid för att motorn ska bli varm men jag har ingen aning om hur lång tid det brukar ta.

Svaret är ja på det mesta. Har provkört CBR:en en halvdag och den är en fullträff - rolig, sporting, stabil och samtidigt bekväm med rimliga försäkringskostnader. Kvalitetsintrycket får er6:an att framstå som kinamoppe i jämförelse. Enda nackdelen är att jag föredrar klassiska analoga mätare, synnerligen när det kommer till varvräknaren.

Jag har beställt en 600f nu :D kommer förhoppningsvis nästa vecka :D blir oxå min första hoj, så är riktigt sugen : ) har bara provsuttit den, ej provkört, men av vad jag har läst så är den ändå värd pengarna så jag sattsar på det... Är den svarta modellen +_-

Har kört runt 200 mil på den och är helnöjd men jag har inte så mycket att jämföra med eftersom det är min första hoj. Kan inte påstå att det tar speciellt lång tid för att motorn ska bli varm men jag har ingen aning om hur lång tid det brukar ta.

Okay, tack för svaret...då vet jag lite till i alla fall. :-D

Svaret är ja på det mesta. Har provkört CBR:en en halvdag och den är en fullträff - rolig, sporting, stabil och samtidigt bekväm med rimliga försäkringskostnader. Kvalitetsintrycket får er6:an att framstå som kinamoppe i jämförelse. Enda nackdelen är att jag föredrar klassiska analoga mätare, synnerligen när det kommer till varvräknaren.

Du är inte den enda som klagat på displayen.
Jag hoppas att 2012 så har dom bytt den och även utökat lackutbudet (den gula från Hornet eller något annat skrikigt tack), det skulle räcka för mig att köpa 12an istället för 11an.

Jag har beställt en 600f nu :D kommer förhoppningsvis nästa vecka :D blir oxå min första hoj, så är riktigt sugen : ) har bara provsuttit den, ej provkört, men av vad jag har läst så är den ändå värd pengarna så jag sattsar på det... Är den svarta modellen +_-

Wow!
Köpa utan att provköra...vågat!
Hoppas ni passade ihop ändå. :-)

Har du köpt till några tillbehör?
Lägg gärna upp bildern på den.

Last edited:
Har en CBR 600 F4 samt haft en F2 tidigare. Dessa hojar var hondas sporthojar på den tiden så de duger alldeles utmärkt till körning på bana.
Stötdämparna är fullt justerbara på min så man kan få den relativt styv.

Att den skulle vara en förklädd Hornet håller jag definitivt inte med om.

Men har man en S1000RR så är allt annat ganska dåligt och svårt att gilla. Har provkört BMW'n på bana och jag vet hur jag kände mig när jag fick byta tillbaka :(

I Italien kör dom serier med Hornet 600/CBR600F.

Fick ståfr.....ehh!.... ståpäls när jag såg dessa. mumma lack också :)

110413b52.jpg

110413b51.jpg

110413b53.jpg

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back