2011 - CBR600F C-ABS bra eller anus?

• Thread starter Thread starter überkill
  • Start date Start date
Hej, har precis hunnit med de första 5 milen med min nya CBR600F enligt Honda City så ska jag tydligen vara den första i Sverige som fått hämta ut den.

Kan ju långt ifrån göra någon helhetsbedömning med 5 mil på nya däck, ny hoj som inte är inkörd och grus plus kallt ute.

Men jag älskar körställningen, hojen känns otroligt enkel att hantera och bra respons. Fick växla en hel del men å andra sidan så är det en 600, även jag hade gärna sett en 750 men med tanke på försäkringpremie, inköp etc. så känner jag mig supernöjd med inköpet.

Jag tog bort den stora skylthållaren och satte på en liten, plus att jag har beställt rtg-kitet men det har inte kommit ännu.

2 bandagar är bokade och fler ska det bli så en uppdatering följer.

Vad är ditt intryck av den nu när du haft den ett tag? Är sjukt nyfiken på hur den känns på bana. Funderar på att köpa en nästa vecka och en av de viktigaste sakerna för mig är hur den beter sig på bana. Har du köpt mer tillbehör till den?

Vad är ditt intryck av den nu när du haft den ett tag? Är sjukt nyfiken på hur den känns på bana. Funderar på att köpa en nästa vecka och en av de viktigaste sakerna för mig är hur den beter sig på bana. Har du köpt mer tillbehör till den?

Förstår inte riktigt vad du förväntar dig?

Att den ska bete sig som en CBR 600rr, raceprepad CBR1000rr?

Den är bättre än en ER-6 på bana, men å andra sidan har jag sett förare som smiskar stjärt med sin ER-6a.

Den duger alldeles utmärkt på bana så länge man inte är Rossi.

SÅ JA! :-D
Köpte och hämtade min i februari.
Så här såg den ut när jag hade hämtat den. Finns fler bilder i mitt "garage".
Nu har det tillkommit nya kopplings- & bromshandtag. (Ride It) [svart/silver i mitten på bilden]
Snart ska det även köpas R&G skylthållare.

Min recension av hojen: För MIG är den helt fantastisk! Den är vad jag vill ha och behöver. Gör precis vad jag vill och är VÄLDIGT förlåtande (skönt för mig som nybörjare). Glida i stan, slita asfalt och däck på sköna vägar, touring, köra bana (inte testat än men det kommer snart och den kommer säkert klara det fin fint också)..ja den klarar allt.

OBS! För dig som vill testa på stunt. Köra på slangen går fin fint, men glöm stoppie och burnout då den har C-ABS, med andra ord oavsett vilken broms du använder så aktiveras den andra lite också.
Jag själv har bara testat att få upp den på slangen, dom andra 2 stunten är bara något jag läste om i en artikel angående Honda's C-ABS.

// Alberto

329155_10151302101170424_817005423_22787281_1505633487_o.jpg201104172304286.jpg

Då jag är grymt sugen skulle jag vilja ha lite återkoppling ni som har kört på bana lite modar osv:7peta

Hej, har precis hunnit med de första 5 milen med min nya CBR600F enligt Honda City så ska jag tydligen vara den första i Sverige som fått hämta ut den.

Kan ju långt ifrån göra någon helhetsbedömning med 5 mil på nya däck, ny hoj som inte är inkörd och grus plus kallt ute.

Men jag älskar körställningen, hojen känns otroligt enkel att hantera och bra respons. Fick växla en hel del men å andra sidan så är det en 600, även jag hade gärna sett en 750 men med tanke på försäkringpremie, inköp etc. så känner jag mig supernöjd med inköpet.

Jag tog bort den stora skylthållaren och satte på en liten, plus att jag har beställt rtg-kitet men det har inte kommit ännu.

2 bandagar är bokade och fler ska det bli så en uppdatering följer.

Lite uppföljning hade varit på sin plats ang bankörningen. mappat om den, skillnad?

Körde min fjärde bandag i helgen, och fortfarande är det inte hojen som sätter begränsningarna. Har en känsla att det kommer ta ett bra tag tills dess :)

Jag anser att hojen gör sig lika bra på bana som på gatan, den bara ger och ger.

ser att du nu har en CBR 600F har du kört på bana med den? lite feadback hade varit grymt då jag funderar på att köpa en då försäkringarna för sporthoj i sthlm är löjligt höga

Back