2009, köra hoj första kvartalet, vinter.... ??

Toyman pensionären

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Köra hoj året runt, det är bra! Stärker känslan och får en att bete sig på ett bättre sätt. Kommer aldrig att bli ringrostig.

Så en uppmaning till er alla. Sporthojsfreak, HKR-mania:tummenupp

Köp en gammal 125a offroadhoj eller liknande, lätt (vikt) att hantera och behöver väl inte kosta några stora pengar och med det räcker ju en trafikförsäkring. Rejäla mc-kläder har ni väl alla, ett modernt typ goretexställ som komplement till skinnstället. Lite bra underkläder till så är det väl inga problem att åka hoj ner till 5 minus iallafall? Kompletera körningen med lite grus och enkel off-road. Men passa sig för isgatorna, så vi inte drattar omkull. Kanske hitta ett sett däck med dubb, det tycker jag låter buskul att spinna runt lite i halkan på lite härliga vägar ute på landet. Givetsvis så undviker vi alla större trafikerade vägar. Ut på landet och kör.

Vad gör det om snittfarten inte blir så hög, träna balans eller bara njut utav en härlig stund.:)

Så bjussa på lite bilder på er vinterhoj när ni är ute och njuter!

Bifogat

• IMG_3874 sh.jpg
    IMG_3874 sh.jpg
    107.8 KB · Visningar: 372
1/1 -09, -6C, någonstans vid Bråviken. :)

Bifogat

• IMG_4165 (Medium).JPG
    IMG_4165 (Medium).JPG
    89.1 KB · Visningar: 312
Det är någonting jag funderar på till nästa vinter faktist! :tummenupp
Har alldeles för hög abstinens till att köra hoj, så varför inte klä på sig ordentligt och köra offroad eller nåt åt det hållet.
Slipper man bli ringrostig och så stillar man abstinensen under vinter halvåret! :)
Bra träning med som tidigare nämnts! :Bugar :tummenupp

Sen när våren kommer så plockar man fram sport hojen! :D

Har gjort det i några år..125cc, moppar etc, men fy fan man kommer få lida för det när man blir äldre...är inte värt det i mina ögon, även om man klär sig, så kryper det in överallt den förbenade kylan..men det blir väl värre med åldern att tänka sig sådant....men för att underhålla ringrostigheten så är det bra! Kör man´mycket på säsongerna så blir man aldrig så ringrostig heller för den delen. Skillnad är för dem som rullar ut och kör knappt 100-mil per år, några soliga fina dagar..

Har inte kört så mkt i januari, men jag va ute en kort sväng på nyårs afton å chockade grannarna å alla andra med ett naken varv på duccen :yoparty
-3 grader å underbart kylande vindar från vättern...

Bifogat

• gottnytt.jpg
    gottnytt.jpg
    92.5 KB · Visningar: 287
1/1 -09
ca 3- grader.

Var är nummerplåten?

Har inte kört så mkt i januari, men jag va ute en kort sväng på nyårs afton å chockade grannarna å alla andra med ett naken varv på duccen :yoparty

Det verka ju spännande, hoppas det inte e sant:hihi
Var du nyckter:confused: Toyman

Last edited:
Oooh! Och jag ska köra i Älvdalen om nån månad, hoppas det är gott med snö där då. Har aldrig kört i snö förut, jag tror det kommer bli skoj. :)

Tja.
Fick för mig att köra året om med min gamla CRM 125 när jag va 17 år eller nåt. Det skulle ju inte få finnas något som kom imellan den fantastiska hojen och mig va de tänkt. Skulle dock inversterat i dubbdäck men de hade inneburit att jag skulle fått vara nykter 2 helger och det funkade ju inte...:tummenupp
Jag köpte megatjocka tumvantar och körde goretex ställ med femtielva tröjor ner till 15 minus vissa dar.
Jag jobbade lite på limmareds skogar (ett sågverk) och körde varje morgon kl 5 dit, ca 1,5 mil, gick väl egentligen helt på ren vilja för jag kände mig många gånger som en frusen fiskpinne. brr
Fick en utskällning första dan av en truckförare, Jag kom insladdande på området i mörkret och han såg något svischa förbi o försvann så han trodde han höll på och köra över mig.
En annan dag när jag va hos morsan i svenljunga så skulle jag ut en sväng och det var rejält isigt, jag dånade ner för backen som går från hennes område till centrum. Problemet är att det finns ju bara uppförsbackar på hemägen och inga fina rakor man kan få upp farten på. Det va helt omöjligt att komma upp igen.:rofl Hittade en cykelväg som var grusad och körde på den hem^^.

Var är nummerplåten?

Det verka ju spännande, hoppas det inte e sant:hihi
Var du nyckter:confused: Toyman

Haha har fått samma fråga av alla som sett bilden, självklart va jag nykter men det blev ett par stadiga wiskey när jag kom in i värmen igen :fyllisar

Å JA, det är sant ! :tummenupp

Liten runda i lördags.

Mmmm var ute och körde lite cross igår, på grusväg och en stubbåker... stubben var tokkörd o åka på... Helt tokfrusen, stenhård och snorhal ;) :(

Lördag 17 januari. 1107

Text ifrån min mc-blogg!

Vinteråka.... ja ja, vi har ingen snö i Kungsbackatrakten.

Vart ju ute en 13 mila runda i måndags i ösregnet.

Nu vart de bättre, någon minusgrad, torrt och fint. Grusvägarna är nog frusna efter regnet och stenhårda. Jättefint väder på förmiddagen och jag gick och sölade, när jag väl grenslade lekhojen var klockan nästan halv två, och molnen dominerade. Snön ska komma framåt kvällen va det nu ska bli utav det?

Idag skulle tankväska med, tehrmos med varmt och några mackor. Åker ner till sjön Lygnern igen och tar mig fram till Gamla Tostaredsvägen, tänker ta den vägen ner till Koitjärve och ner till strandkanten på sjön för att bara mysa lite och värma mig med den varma drycken. Det blev tur retur 1 mil på grus, far sedan tillbaka lite och kör Skärsjövägen tur retur, blir ca 1,5 mil. Sedan letar vi upp lite små korta stumpar med grusväg på väg hemåt.

Vet inte riktigt varför men kylan bet hårt i tåspetsarna och i några fingrar, var väl några minusgrader tre fyra stycken kanske. Måste skaffa mig bättre skydd för händerna och lösa det här med att det blir is på insidan visiret när farterna understiger ca 50km/T. Måste ochså hitta en liknande lätt hoj med många mer goa hästkrafter. Lilla tankväskan på hojen störde ej körningen så den blir kvar där.

Får nu titta lite på höjen, smörja upp den och kolla oljor. Kanske ta en kik på däckstrycken och se värdena i instruktionsboken. Men det e förbannat kul att köra på grus och vrida los bakhjulet i en böj och se dammet ryka upp.

Glad och lycklig Toyman. Nu åretruntåkare på riktigt! Får en bara på dubbade däck också!

Det blev några kilometer över 8 mil idag. (inkl 3 mil GRUSVÄG)

Bifogat

• Tonys Januarimix 2009 2 sh.jpg
    Tonys Januarimix 2009 2 sh.jpg
    171.6 KB · Visningar: 231

Du är ju inte naken! Du har ju läderboots:mattias

Kom fan på exakt samma sak idag när jag såg ett Box-delivery-bud påväg emot Huddingevägen runt ett. Någon som känner igen sig? Hursomhelst. Finns ju hur många hojar som helst att välja emellan i en väldigt pris-attraktiv liga! :D... Sälja bilen, köra 125 och uppåt, sen Buell när det är fin-åka. :)... Låter fan som musik i mina öron!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman