2009, köra hoj första kvartalet, vinter.... ??

Så idag, blev första körningen för säsongen, fick ta det försiktigt pga allt grus som ligger där man minst anar det. Men iaf en 1 ½ timmes körning :)

blev en tur på 8-9 mil igår 24/1,förstår inte att jag avskytt vintern tidigare

Bifogat

• Bild 22726.jpg
    Bild 22726.jpg
    144.3 KB · Visningar: 114
  • Bild 22727.jpg
    Bild 22727.jpg
    142.9 KB · Visningar: 110
  • Bild 22729.jpg
    Bild 22729.jpg
    143.9 KB · Visningar: 97
  • Bild 22728.jpg
    Bild 22728.jpg
    137.5 KB · Visningar: 89
Vinter-hoja..

blev en tur på 8-9 mil igår 24/1,förstår inte att jag avskytt vintern tidigare

Det ser görkul ut, jag blir lite avis på snömängderna.
Var ute och körde 18 mil idag. Någon liten minusgrad. Sista 2 milen började snön falla, däcken på CBn är ju inge vidare om det skulle bli glatt.
Men det blir väl som vanligt övergång till regn. Just nu är det vitt ute. Har iallafal varit ute 6 ggr i år och nu kört 68 mil:banana ! Toyman

Bifogat

• IMG_3947 sh.jpg
    IMG_3947 sh.jpg
    127.4 KB · Visningar: 81
  • IMG_3951 sh.jpg
    IMG_3951 sh.jpg
    133 KB · Visningar: 86
Snön är farlig.....

Tog en runda nu på kvällen och så började det snöa:( .

Vanlig hoj, vanliga landsvägsdäck, och snö. Ingen bra combo. Nästa vinter ska jag ha hoj med dubbdäck, vinterhoj. Och så får vi hoppas på riktig vinter här på västkusten ochså. Avis på grabbarna i Norrland! Toyman

Fler borde köra hoj på vintern, själv har jag kört ca 200mil bara i januari, som värst startade jag i -16 och åkte 52 mil. Inte som att åka på sommaren men heltg klart en bra erfarenhet. :)

Ni som inte åker sporthoj, skaffa en uppsättning endurodubb, halva säsongen finns ju på vintern.:tummenupp

Nu under vintern har jag fått mig en rejäl tankeställare och kom på att abstinensen och suget är alldeles för hög under vinter halvåret. (jobbigt för själen) :huvet :(
SÅ till nästa vinter ska jag verkligen göra mitt bästa för att skaffa en vinter hoj! :) :tummenupp
Ska förvandla mörka och tråkiga vinter dagar till "sjunde himlen"! :) = Längre Mc säsong = Mer/längre njutning = Bra erfarenhet! :hihi

Håll ut gott folk!! Snart är våren här!! :tummenupp

Exactemente............

Nu under vintern har jag fått mig en rejäl tankeställare och kom på att abstinensen och suget är alldeles för hög under vinter halvåret. (jobbigt för själen) :huvet :(
SÅ till nästa vinter ska jag verkligen göra mitt bästa för att skaffa en vinter hoj! :) :tummenupp
Ska förvandla mörka och tråkiga vinter dagar till "sjunde himlen"! :) = Längre Mc säsong = Mer/längre njutning = Bra erfarenhet! :hihi

Kläderna är idag utav så hög kvalitet så inte behöver man frysa på hoj, största dilemmat är väl att hålla visiret imfritt som sedan fryser till. Men finns ju lösningar på detta ochså.

Vinterhoj, till folket:tummenupp ! Toyman.

Med mössan i fickan!

Bifogat

• IMG_3960 sh.jpg
    IMG_3960 sh.jpg
    109.4 KB · Visningar: 97
börjar bli rejält med snö ,tog ett par kort igår men det bara vräker ner fortfarande

Bifogat

• Bild 22748.jpg
    Bild 22748.jpg
    145.8 KB · Visningar: 65
  • Bild 22750.jpg
    Bild 22750.jpg
    144.1 KB · Visningar: 60
  • Bild 22751.jpg
    Bild 22751.jpg
    143.2 KB · Visningar: 53
Jag med kameran, min hoj en polare och hans 950 enduro. Längst upp i en slalombacke...

26413532.jpg

Äh, bara slöseri med pengar om du ska ha en till hoj. Håll ut, det skadar inte att pausa från hojåkandet - intresset kommer att hålla sig mycket längre och den känslan när man tar ut hojen på våren från ett långt uppehåll är underbart. Kör du hoj hela tiden är det inget speciellt längre :(

Äh, bara slöseri med pengar om du ska ha en till hoj. Håll ut, det skadar inte att pausa från hojåkandet - intresset kommer att hålla sig mycket längre och den känslan när man tar ut hojen på våren från ett långt uppehåll är underbart. Kör du hoj hela tiden är det inget speciellt längre :(

så säger bara en som aldrig provat,
har kört så ett antal år och inte tröttnat än,
går fan inte o jämföra snö/grus/stig med asfalt då är du ute o cyklar riktigt rejält

Om man gör det i flera (säg 3) månader, jo:3freak

så säger bara en som aldrig provat,
har kört så ett antal år och inte tröttnat än,
går fan inte o jämföra snö/grus/stig med asfalt då är du ute o cyklar riktigt rejält

Håller med!

Jag har just varit och kört hoj i snö och på is, mycket roligt. Det gör jag gärna om fler gånger! :banana

Har själv kört väg reggad quad, varje vinter sen 04 och de är galet kul att sladda runt på alla 4a. De rekomenderar jag er alla som är oroliga för isfläckar.

Brukar ofta möta en hardcore-biker på kolonn-vägen i solna om morgnarna, han/hon kommer på en fz eller fzr600 oavsett om det är snö, minusgrader och halka :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT