Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du får vara hur tveksam du vill![]()
Men ryckutjämnarna tar inte huvudpulsen från motorn utan tar bara bort den hårdaste smällen direkt när explosionen skett. Det blir fortfarande en hyfsad puls genom drivlinan.
Nästa test, prova med fåcylindrig (max 2) motor och kör på väldigt lågt varvtal så börjar helt plötsligt hojen att 'hoppa' fram. Är kolvpulserna man då känner.
De har ju byggt en long-bang.Men om det nu är så himla bra med "återhämtningspauser", varför bygger de inte en bigbang-motor då?![]()
Men om det nu är så himla bra med "återhämtningspauser", varför bygger de inte en bigbang-motor då?![]()
Men det borde väll dyka upp någon ledig RSV4 frammåt våren hos någon handlare? Kollat runt i övriga Europa?Vad tror ni, vore det värt att uppgradera från en 07 R1 till en 09 R1? Jag tror den enda skillnaden jag kommer få är en tommare plånbok, dock ett nytt ljud i motorn. Mycket mer effekt har den inte, dock ett bredare och troligen finare register.
Blev lite besviken när jag inte kan tag på en RSV4 till våren, så antingen kör jag ett annat märke... eller fortsätter på R1an jag har. Som i sig funkar prima och är okraschad och välkittad.
Troligtvis därför att riktig bigbang frestar så hårt på veven att det är svårt att få den att hålla. Även longbang arrangemang frestar på och Yamaha har valt ett relativt snällt ett.
OK, det ska hålla för gat-touring i många mil, bra. Men i MotoGP då, där hållbarhet är mindre viktigt, varför är inte bigbang-motorer standard där då? Nu är jag ganska dåligt påläst men där är väl inte alla motorer bigbang?
Just nu är där ingen som åker med riktig bigbang men Ducati hade sin Twinpulse motor ett tag, problemet var väl förutom hållbarheten även att den inte levererade tillräckligt med kräm.
Longbang i olika konfigurationer är däremot utbrett i depån.
Vad tror ni, vore det värt att uppgradera från en 07 R1 till en 09 R1? Jag tror den enda skillnaden jag kommer få är en tommare plånbok, dock ett nytt ljud i motorn. Mycket mer effekt har den inte, dock ett bredare och troligen finare register.
Men om det nu är så himla bra med "återhämtningspauser", varför bygger de inte en bigbang-motor då?![]()
OK, det ska hålla för gat-touring i många mil, bra. Men i MotoGP då, där hållbarhet är mindre viktigt, varför är inte bigbang-motorer standard där då? Nu är jag ganska dåligt påläst men där är väl inte alla motorer bigbang?
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |