2008?

Maverick_ou812, plockar inte du ut din licens via SSEMSE? Om så är fallet, vad är alternativet till att inte betala årsavgiften 2008? :confused:
 
Maverick_ou812, plockar inte du ut din licens via SSEMSE? Om så är fallet, vad är alternativet till att inte betala årsavgiften 2008? :confused:
Att gå med i Hyllinge eller annan motorklubb och ta ut licencen där förmodar jag? För det måste väl gå? :confused:
Om jag inte kan "övningsköra" med SSEmse så får jag titta på andra alternativ även om det är det absolut sista jag önskar, jag VILL vara med i SSEmse.
 
Att gå med i Hyllinge eller annan motorklubb och ta ut licencen där förmodar jag? För det måste väl gå? :confused:
Om jag inte kan "övningsköra" med SSEmse så får jag titta på andra alternativ även om det är det absolut sista jag önskar, jag VILL vara med i SSEmse.

Övergång till annan klubb ska vara svemo tillhanda senast 1 nov.
Sorry, men du får nog betala de där 500 spännen om du vill ha en giltig licens 2008.

Hade du varit lite tidigare på de kunde du ju gått med i Hyllinge och sparat 100 spänn och garanterat inte fått några träningstillfälle via dem.

Vad är det du gnäller om?
 
Vad är det du gnäller om?


Om jag förstått mavve rätt så med tanke på att det i slutet av detta året drogs in körningar (dock ersattes dessa med andra) och du undrar han hur det kommer se ut nästa år, dvs kommer allt vara som vanligt eller kommer det vara svårt att få tider.
 
Det räcker det med någon Knutstorp och Anderstorps-körning för att motivera mina 500 pix.
Klart att man kommer att vara medlem :yoparty
 
Övergång till annan klubb ska vara svemo tillhanda senast 1 nov.
Sorry, men du får nog betala de där 500 spännen om du vill ha en giltig licens 2008.

Hade du varit lite tidigare på de kunde du ju gått med i Hyllinge och sparat 100 spänn och garanterat inte fått några träningstillfälle via dem.

Vad är det du gnäller om?
Om jag inte minns fel så tar Svemo betalt för övergången också. Så det blir inte billigare i vilket fall.

Madicken gnäller för att han kan...
 
Äntligen lite höststämning... var rädd ett tag att denna vinter skulle passera utan forumträta :tummenupp
 
Om föreningen har kommit till den här punkten/attityden, så har man i mina ögon tappat hela konceptet. Storhetsvansinne...

TACK! Så slapp jag själv skriva det!

300 eller 500 för att få köra eller inte köra alls det kvittar mig, jag vill ha kvar min plats och möjligheten att kunna köra oavsett. Dessutom betalade jag glatt i 3 år utan att kunna köra pga försäkringsdilemma...

Men svar som i denna tråden plus lite andra svar som getts på detta forumet gör att man börjar få den synen. Dock är det extremt konstigt eftersom alla är ytterst trevliga och hjälpsamma på körningarna!
 
Äntligen lite höststämning... var rädd ett tag att denna vinter skulle passera utan forumträta :tummenupp
Haha, ja! Det är för lite hat och påhopp. Dessutom kör du som en höna :fakta
 
TACK! Så slapp jag själv skriva det!

300 eller 500 för att få köra eller inte köra alls det kvittar mig, jag vill ha kvar min plats och möjligheten att kunna köra oavsett. Dessutom betalade jag glatt i 3 år utan att kunna köra pga försäkringsdilemma...

Men svar som i denna tråden plus lite andra svar som getts på detta forumet gör att man börjar få den synen. Dock är det extremt konstigt eftersom alla är ytterst trevliga och hjälpsamma på körningarna!

Då kan man kanske undra om det ändå inte är så att du väljer att tolka svaren på ett sätt som inte överensstämmer med folket som svarar. Väl värt att tänka på då inte allt går att tolka i text.
 
Folk som inte har hoj borde bannas från forumet! Du som moderator kan väl fixxa det? :mad:
Vafalls, finns det såna här? Saken måste utredas, en anklagare tillsättas och, om skyldig hittas, ett strängt straff utdömas. De skyldige till straffdom, androm till varnagel :mad:

En helt annan sak, visst glömde du att jag har en Pegaso :pannkyss :D
 
Då kan man kanske undra om det ändå inte är så att du väljer att tolka svaren på ett sätt som inte överensstämmer med folket som svarar. Väl värt att tänka på då inte allt går att tolka i text.

Känn ingen idolstatus nu men du är ju en av dem som varit trevliga på körningarna OCH brukar ha vettiga åsikter även här på forumet.

MEN mnja...har svårt att se hur det gäller tolkning...

Vi tar ett exempel: Medlem x undrar var man ska betala till tex en Anderstorps körning och vilka uppgifter man behöver ange på inbetalningen.

Medlem X får ett drygt svar om att läsa FAQ på hemsidan (som han/hon redan läst men som tyvärr inte innehöll ALLA fakta utan enbart en delmängd).

Medlem y, z, & m frågar därefter exakt samma sak i samma tråd.

Vilket är enklast?

A) Ge ett kort, informativt, svar till medlem X o förmodligen slippa följdfrågorna?
B) Ge ett drygt, spydigt, svar till medlem X o få möjligheten att vara dryg 4 ggr till för att till slut svara på frågan?

Applicera samma tänkande på:
Hur betalar man för körning på srw?
Hur ser det ut med körningar 2008?
Osv...så kanske du förstår min hint...? O kan man inte svara för tex körningar 2008 så säg att man inte vet istället för att dryga sig?

(Ja, jag förstår att ni som varit i föreningen sen krita-perioden redan vet allt o att det e självklart för er, men det är faktiskt så att ett fåtal nya medlemmar tillkommer ibland...)
 
Last edited:
O kan man inte svara för tex körningar 2008 så säg att man inte vet istället för att dryga sig?
Om det är mitt första inlägg du syftar på så står det klart och tydligt i det att det inte är någon som vet hur det blir med körningarna under 2008. Sen har jag förklarat att jag inte avsåg vara dryg med resten av inlägget.

Sluta tolka det inlägget som något drygt eller taskigt.
 
Om det är mitt första inlägg du syftar på så står det klart och tydligt i det att det inte är någon som vet hur det blir med körningarna under 2008. Sen har jag förklarat att jag inte avsåg vara dryg med resten av inlägget.

Sluta tolka det inlägget som något drygt eller taskigt.

Det var ett av en delmängd......och som jag skrev, ett EXEMPEL. Av mina 20 rader text hänvisar du till EN rad....o sorry, men ditt svar på just den frågan var just anledningen till varför jag kommenterade Swappe:s inlägg. Hur tycker du jag ska tolka "Om du inte tycker det är lönt så finns det 300 personer i en kö. De vill alla ha din plats" ???
 
Last edited:
Det var ett av en delmängd......och som jag skrev, ett EXEMPEL. Av mina 20 rader text hänvisar du till EN rad....o sorry, men ditt svar på just den frågan var just anledningen till varför jag kommenterade Swappe:s inlägg. Hur tycker du jag ska tolka "Om du inte tycker det är lönt så finns det 300 personer i en kö. De vill alla ha din plats" ???
Jaha, skall jag tolka det som att du tycker att jag brukar vara dryg och inte svara på frågor som jag vet svaret på, eller?

Jag förklarade ju hur citatet skall tolkas i svaret till Swappe. Du behöver öht inte tolka ytterligare efter det. Jag gillar inte att du tar ett inlägg från mig som exempel på dryghet, när du vet att det inte var menat så.

Dina övriga exempel har jag inga synpunkter på. Vad jag vet har jag inte med dem att göra.
 
Vi tar ett exempel: Medlem x undrar var man ska betala till tex en Anderstorps körning och vilka uppgifter man behöver ange på inbetalningen.

Medlem X får ett drygt svar om att läsa FAQ på hemsidan (som han/hon redan läst men som tyvärr inte innehöll ALLA fakta utan enbart en delmängd).

Medlem y, z, & m frågar därefter exakt samma sak i samma tråd.

Vilket är enklast?

A) Ge ett kort, informativt, svar till medlem X o förmodligen slippa följdfrågorna?
B) Ge ett drygt, spydigt, svar till medlem X o få möjligheten att vara dryg 4 ggr till för att till slut svara på frågan?

Applicera samma tänkande på:
Hur betalar man för körning på srw?
Hur ser det ut med körningar 2008?
Osv...så kanske du förstår min hint...? O kan man inte svara för tex körningar 2008 så säg att man inte vet istället för att dryga sig?

(Ja, jag förstår att ni som varit i föreningen sen krita-perioden redan vet allt o att det e självklart för er, men det är faktiskt så att ett fåtal nya medlemmar tillkommer ibland...)



Enklast tycker jag faktiskt är att kontakta föreningen via mail, och när man sen fått svaret så kanske man kan lägga ut informationen här eller berätta att man inte hittade den på hemsidan.
Om ni tar en titt på Hans signatur så finns kontaktuppgifterna där.

Trots allt är det på ideel(stavning)basis som det hela skötts...
 
För mig är valet lätt, jag skall betala...

Att äntligen sluta leva som Csn-slav och tjäna egna pengar nästa år, 3 års väntan är slut! Jag behåller min Nissan Sunny från -87, haha...

// Danne
 
Känn ingen idolstatus nu men du är ju en av dem som varit trevliga på körningarna OCH brukar ha vettiga åsikter även här på forumet.

MEN mnja...har svårt att se hur det gäller tolkning...

Vi tar ett exempel: Medlem x undrar var man ska betala till tex en Anderstorps körning och vilka uppgifter man behöver ange på inbetalningen.

Medlem X får ett drygt svar om att läsa FAQ på hemsidan (som han/hon redan läst men som tyvärr inte innehöll ALLA fakta utan enbart en delmängd).

Medlem y, z, & m frågar därefter exakt samma sak i samma tråd.

Vilket är enklast?

A) Ge ett kort, informativt, svar till medlem X o förmodligen slippa följdfrågorna?
B) Ge ett drygt, spydigt, svar till medlem X o få möjligheten att vara dryg 4 ggr till för att till slut svara på frågan?

Applicera samma tänkande på:
Hur betalar man för körning på srw?
Hur ser det ut med körningar 2008?
Osv...så kanske du förstår min hint...? O kan man inte svara för tex körningar 2008 så säg att man inte vet istället för att dryga sig?

(Ja, jag förstår att ni som varit i föreningen sen krita-perioden redan vet allt o att det e självklart för er, men det är faktiskt så att ett fåtal nya medlemmar tillkommer ibland...)

Frågan är, var svaret drygt eller bara kort och informativt? Än en gång, det är din tolkning eller hur?

I just det här fallet så är svaret i mångas fall så självklart så man nog tycker sig själv få vara lite dryg. Sen är det väl som Robz och Bingo skriver, dryghet hör vintern till för att kunna överleva till nästa säsong :)

Det här är min helt personliga åsikt.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top