2008 Honda CBR 1000 RR Fireblade

Det där avassystemet lär vara blygtungt då man ser att det är en jätteklump som mynnar ut från under hojen. Jag gissar på 16.4 kg.

Hahah, riktigt äckligt ful.

Ser ut som en sån lågbudget variant av den riktiga med en 500 kubikare i :rolleyes:

som sagt ja gillar funktionaliteten före utsendet men ljuddämparn på CBR -08an var inte så vacker..

Är det någon som har en bild på en RC212C i profil så man kan jämföra? Det skulle vara kul att se likheter/skillnader.

Är det någon som har en bild på en RC212C i profil så man kan jämföra? Det skulle vara kul att se likheter/skillnader.

Sådant där kan NT, de är väldigt lika. Tyvärr kunde de ändrat grafiken lite. Även om jag gillar enfärgat så går det röda väl djupt på kåpan utan att något bryter av horisontellt. Min åsikt iaf. Repsol lack någon?

Bifogat

• 1000rr_08_bling.jpg
    1000rr_08_bling.jpg
    133.2 KB · Visningar: 161
  • honda8.jpg
    honda8.jpg
    89 KB · Visningar: 187
Last edited:
Det där avassystemet lär vara blygtungt då man ser att det är en jätteklump som mynnar ut från under hojen. Jag gissar på 16.4 kg.
Den är säkert gjord i tunn och lätt titan och helt ihålig. Eller iaf. så kommer det att finnas sådana eftermarknadsprylar :)

hehe, jo 2008 var ju ett litet nerköp tycker jag. 2007 är ju klockren i designen så det blir svårt att slå det

Läckan av CBR1000RR bilden gjordes av Honda USA under deras förhandsvisning för sina återförsäljare. Dom la ut alla modeller på nätsidan även om dom hade order på att vänta med just CBR1000RR.
Sen röt moderbolaget Honda till och bilderna samt infon plockades snabbt bort.

Yamaha gjorde samma tabbe förra året när dom läckte ut alla nya 2008 hojar 1 vecka för tidigt.

Dom verkar förresten ha läckt ut lite mer bilder från förhandsvisningen.
LÄNK

Last edited:
Läckan av CBR1000RR bilden gjordes av Honda USA under deras förhandsvisning för sina återförsäljare. Dom la ut alla modeller på nätsidan även om dom hade order på att vänta med just CBR1000RR.

Yamaha gjorde samma tabbe förra året när dom läckte ut alla nya 2008 hojar 1 vecka för tidigt.

LÄNK

Det stämmer nog. http://www.superbikeplanet.com/2007/Sep/070906b.htm

LÄNK

bara jag som tycker att bilden på den gråa CBR1000 ser ut som att någon lekt lite med färgkanalerna i PS? (med den röda hojen som grund)

Gud vad bra

Är det bara jag som tycker att en ljuddämpare under sadeln mest påminner om ett skithål?

Är det bara jag som tycker det är vulgärt att fisa ur sig avgaser ur en öppning under skinkorna?

Är det bara jag som brukar gå fram till såna hojar och trycka fingret i pipan och jucka med underlivet samtidigt som jag säget "Unf, unf"?

VA?!? :galen

Är det bara jag som tycker att en ljuddämpare under sadeln mest påminner om ett skithål?

Är det bara jag som tycker det är vulgärt att fisa ur sig avgaser ur en öppning under skinkorna?

Är det bara jag som brukar gå fram till såna hojar och trycka fingret i pipan och jucka med underlivet samtidigt som jag säget "Unf, unf"?

VA?!? :galen

Ser att du äger en RD500...intressant. ;)

Den är ju skrattretande!!!

:D

Om hojen ser ut som på bilderna lär den fan inte sälja nånting. Herre jävlar vilken sjukt ful skapelse. Enda sättet den skulle kunna sälja är om den hade en V4 med 200+bhp och full HRC-kit med från butik. Vilket är väldigt troligt....

De flesta går framåt i utveckling med design. Honda lutar sig bakåt och drar en direkt rippoff mellan deras VFR och kollar in 1098ans lampsats. Grymt jobbat!

Jag reviderar det jag sa tidigare i denna tråd och ersätter med: URK!
Stackars Honda. Men det kanske ändå blir bättre när alla: tester, bänkningar, stötdämparprov o.s.v är klara:kär
hoppas jag.....

Sådant där kan NT, de är väldigt lika. Tyvärr kunde de ändrat grafiken lite. Även om jag gillar enfärgat så går det röda väl djupt på kåpan utan att något bryter av horisontellt. Min åsikt iaf. Repsol lack någon?

Vad tusan, den är ju inte ens lik RC212V i profil. Vad håller Honda på med?

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back