2008 Honda CBR 1000 RR Fireblade

Om Honda uppger korrekt fulltankvikt på 199kg så kommer den att
vara 10kg lättare än K7 samt 7kg lättare än R1 07....enligt vikter från
Bike vid vägning tidigare i år.

Problemet tidigare har varit att SAMTLIGA japanska tillverkar har uppgivit på tok för låga siffror. Säger inte så mycket att jämföra Hondas uppgivna med verkliga uppmätta siffror på R1 resp gsxr1000 K7..

Problemet tidigare har varit att SAMTLIGA japanska tillverkar har uppgivit på tok för låga siffror. Säger inte så mycket att jämföra Hondas uppgivna med verkliga uppmätta siffror på R1 resp gsxr1000 K7..

Men om du noterar mitt första ord i meningen dvs...OM.....
Vi vet alla att samliga MC tillverkare marknadsför högre effekt och
lägre vikt än vad verkligen visar....

http://www.motorcycle-usa.com/Photos/honda_cbr1000rr_sbk.jpg

Ska alla förstå nu att den faktiskt är jävligt snygg, tro?

Smaken är som :arsele , har personligen tyckt nya CBR:en varit minst lika snygg som de andra fast på ett annat sätt. Mer kompakt och ett mer modernt utseénde än sin föregångare. Den nya ZX10:an ser däremot ut som en skelande insekt tagen ur en Japansk teknad film. Det viktigaste är ju hur de presterar på bana och väg, tror Hondan står sig bra i konkurransen men tycker samtidigt det är synd att Honda (med all sin kunskap) inte kan smälla till med en motor som matchar chassiet.

/D.

repsolfireblade.bmp

Den var snygg!!:tummenupp

Annars med de ordinarie lackerna tycker jag nya firebladen e riktigt ful... men i repsollack var den snygg.

Håller med, Repsolen ser bra ut men jag hade föredragit olackad ram och sving eftersom RCV:n brukar ha det. Ska det vara en replika så vill jag att den ska vara så lik som möjligt. Förra Repsolen hade olackad sving och ram.

Last edited:
Race REPLICA-lack

Den var snygg!!:tummenupp

Annars med de ordinarie lackerna tycker jag nya firebladen e riktigt ful... men i repsollack var den snygg.

Gräver förtvivlat i plånboken och inser att det inte blir någon sådan i år heller! Grymmt snygg i mina ögon, det är väl "tanken":confused: RACE, MOTO-GP och SUPERBIKE som lackdesignen styr tankarna till och då rusar rätt typ utav kemikalier runt i kroppen och man mår bra, bra............ snart startar väl race-säsongerna och snart ska jag starta min hoj, NS400R med HRC Freddie Spencer lack. Den är kul även fastän den är gammal! Synd att de inte gjorde enn 500 i stället.:hojsmilie

var och tittade på den nya firebladen idag ,jäklar vad snygg den är . sån vill jag ha.

Var på lelles o kollade in o provsatte nya bladen. Var skeptiskt när jag såg de första bilderna här för ett tag sen. Nu när man sett den irl så tycker jag den var grym!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon