2008-08-02 Bankörning på Anderstorp - öppet för alla!!

Showtime skrev:
2339461 ingen som vet ifall man måste anmäla sig eller om det bara är att komma dit o köra??

Skulle vara välidgt intressant att veta svaren på de frågorna!

/Urban

Jag har varit och åkt på flertalet av dessa bankörningar och det har bara varit att komma, annars så finns det ju telefonnummer på hemsidan...

Vi synes den andra :tummenupp

Bara att dyka upp!! Vi är på plats från 16.00.

Mvh Martin

tobbe #11 skrev:
2345443 Hur är vädret i Anderstorp just nu?
Just nu regnar det i Gislaved iaf. Enligt SMHI ska det inte regna i eftermiddag, men det kan komma någon regnskur ikväll...

Last edited:
I en timmes tid har det nu bara vräkt ner från den gråa himmelen..... Livet suger och allt är skit. Sett fram emot den här dagen sedan 28/6 och tagit ledigt från jobbet så blev det bara fel... Satt precis och monterade på orginaldämparn när dom första stänken kom. 10 sekunder senare var både jag och hojen dyngsura.

Nån som vill köpa en Gsxr 1000 K3...

:död :död :död

200+ skrev:
2345630 I en timmes tid har det nu bara vräkt ner från den gråa himmelen..... Livet suger och allt är skit. Sett fram emot den här dagen sedan 28/6 och tagit ledigt från jobbet så blev det bara fel... Satt precis och monterade på orginaldämparn när dom första stänken kom. 10 sekunder senare var både jag och hojen dyngsura.

Klockan är väl inte 17:00 än, kan ju torka upp tills dess, men berätta gärna vad vädret blev i slutändan.

flugan skrev:
2345686 Klockan är väl inte 17:00 än, kan ju torka upp tills dess, men berätta gärna vad vädret blev i slutändan.
1'a passet var blött
2'a passet var bitvis blött
3'e passet var torrt.
Sen började det regna igen.

//Jocke som fegade och stod vid sidan av banan :)

Anehall skrev:
2346471 1'a passet var blött
2'a passet var bitvis blött
3'e passet var torrt.
Sen började det regna igen.

//Jocke som fegade och stod vid sidan av banan :)

Helt plötsligt känns det lite lättare att stå i garaget och polyesterfixa. Tack :tummenupp

200+ skrev:
2345630 I en timmes tid har det nu bara vräkt ner från den gråa himmelen..... Livet suger och allt är skit. Sett fram emot den här dagen sedan 28/6 och tagit ledigt från jobbet så blev det bara fel... Satt precis och monterade på orginaldämparn när dom första stänken kom. 10 sekunder senare var både jag och hojen dyngsura.

du kan få byta mot min Sv650S K3.. för den klarar regnet.. :tungan

men det var kul att åka idag...!!!

NU VILL JAG SE BILDER...!!!!! :)

Singlade slant om vart jag skulle åka, bor mellan Gelleråsen och Anderstorp. Fick bli Anderstorp, och det blev ju iallafall två hyfsat torra pass. Någon som vet om det regnade på Gelleråsen idag? Om det var soligt vill jag förresten inte veta. :rolleyes:

Det var riktigt skoj att snurra runt lite på Anderstorp men dj-lar vad det regnade både före och efter körningen. Vattenplaning hela vägen hem.

ett st mycket begagnade regndäck till salu!!! Dom är det inte mycket kvar på nu, men fan va kul det är att sladda!

Vi hade fantastisk tur med vädret! Två torra pass, skyfall under bilresorna.

Säkerhet och flaggor???
Tyvärr garanterade arr el trots att detta inte var upphandlat med ARC, oacceptabelt!:arsele

En anna fråga jag undrat över igen och igen sen 2002 (då jag gick från ARC och banan "nära" till LMS pga klubbens solida MC-sektioner)
-varför så få "testkörningar" eller vad det nu formellt måste kallas/säs. :va :va :va :va
Tack till LMS, FMK och Mike för alla otaliga tillfällen 2002-2006!!:tummenupp

ARW, denna underbara och säkra bana borde kunna erbjuda fler timmar/säs än de tillfällen då externa entrpre hyr, agerar ekonomisk buffert och säljer till oss?? Framför allt för oss som bor inom 15mils-radie.

*Vad är problemen om bullerfria dB-regler är absolutkrav?
Gissar att många slänger på "ARC-dämpare" om så krävs och det blir fulla träningar.

*Är banan uthyrd för bil-racing, oavsett status, vardagar när inte STCC e på plan??

Y

sleeplezz skrev:
2331745 Hej! Vi kör på med en del träffar under 2006 också.

Ni hittar all info på http://www.autostradale.se/

Lite kort med datum nedanför.

Datum och tider:

Anderstorp 17.00-20.00

2/8

Relevanta frågor kan postas i tråden.

Mvh Martin

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...