2008 års R6 recenserad

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
(nyhet)

Som ett smakprov på vad Motorrad kan få till så har ni här 2008 års R6:a recenserad från den provkörning som gjordes i Japan nyligen. Verkar vara mycket nyutvecklat under det annars oförändrade utseendet.

Artikel: http://www.sporthoj.com/article.php?aid=564

http://www.motorradonline.se
(klicka på PDF-länken till höger)

Uppdatering från Motorrad:
Vi tackar och bockar för kritiken. Artikeln var främst tänkt som ett snabbt exempel på hur det kan komma att se ut i Motorrad Sverige. Helt riktigt skedde översättningen i rasande fart och jag har nu gått igenom texten och bearbetat den för den svenske läsaren. Det är så vi kommer att jobba med de översatta texterna. Du som läst på infosidan om Motorrad; www.motorradonline.se, vet också att vi har ett ultraseriöst testlag vars uppgift är att göra egna tester och provkörningar. Vi har med oss de, enligt vår uppfattning, främsta testförarna i Sverige. Motorrad Sverige är under utveckling, och vi har ännu inte organisationen på plats. Vi jobbar just nu med ett provnummer som ska testas av motorcyklister, så att vi verkligen har en bra, seriös och intressant motorcykeltidning när de skarpa numret ligger ute den 8 januari. Hoppas att den omarbetade artikeln faller bättre i smaken.

Last edited:
Verkar lovande då jag väljer mellan den och R1 -07. :)

Bestämmer mig i vår.

Henrik

Tycker den artikeln var rätt dåligt skriven. Konstig svenska och inget flyt direkt.

Tycker den artikeln var rätt dåligt skriven. Konstig svenska och inget flyt direkt.

Känns lite som att man kanske har översatt direkt från tyska:rolleyes:

Det är väl lite därför man startar Motorrad. Finns i ett annat land och det är bara att köpa in artiklarna.

Lite som bilarnas Auto motor&sport. Fast där verkar man bara "köpa" in de större artiklarna. Vet inte om tyska Auto motor und sport äger svenska.

Speciellt då vissa svenska tidningar samarbetar med varandra. Till slut känns det som att man läser en och samma tidning:tummen ner

Tacka vet jag Automobil på bilsidan:tummenupp
På hojsidan har jag inte hittat något helt klockrent, men Bike duger gott. Tyvärr lite väl mycket tidningen "Bilsport" över Bike med bonnatrim osv..

Dessa är mina högst egna tankar..

Nä - var ingen prosa direkt. Kändes som det var översatt ord för ord med lexikon.

Annars tycker jag det är väldigt bra med nya initiativ som motorradonline.se och fastbikes.se.

//F

stelt skrivet, faktafel, 8 klicka för att ta sig till artikeln

och, utseendet är förändrat.

Jag får nog hålla med föregående talare om att språket var lite styligt, men det kan nog bli bra. Ser man till de andra tidningarna är det ju antingen tillbedjan och en oändlig rad artiklar om bajsmannen Stellan Egeland eller tveksamt stavade artiklar i allmänhet (när vi ändå pratar bilsport-känsla). Den nya tidningen kanske har pengar nog att anställa en korrekturläsare. :kryckor

Motorrads tester är objektiva och sakliga men ganska trista som att läsa råd& rön ungefär.

Motorrads tester är objektiva och sakliga men ganska trista som att läsa råd& rön ungefär.

En halvtråkig grej med tyska hojtidningar och jämförelesetest är att tyska
hojar har en nästan löjlig förmåga att vinna sammanställningarna.
Rätt eller fel vet jag inte.:D

En fråga till den svenska panelen (via Swedie kanske) kan då vara:
Kommer ni bara översätta de tyska kollegornas tester eller komma med egna ömdömen och kommentarer?

//F

ey jag vet inte :) det kan ju hända att den där artikeln blev aningen förhastad. Mer som ett exempel på typen av artikel i tidningen.

kanske hade varit bättre för dom o vänta lite till o få en mer grundligt genomförd artikel. ska iaf framföra det...

tillsvidare... stängs tråden så inte tråden svämmar över av kommentarer om författaren istället för kommentarer på den faktiska artikelns innehåll.

Har fått artikeln uppdaterad nu. Så ny version ligger uppe på samma nerladdningslänk.

En halvtråkig grej med tyska hojtidningar och jämförelesetest är att tyska
hojar har en nästan löjlig förmåga att vinna sammanställningarna.
Rätt eller fel vet jag inte.:D

En fråga till den svenska panelen (via Swedie kanske) kan då vara:
Kommer ni bara översätta de tyska kollegornas tester eller komma med egna ömdömen och kommentarer?

//F
Det blir egna svenska tester. Det är två tester/provkörningar (den ena i Qatar, kawasaki zx-10r t.ex) som kommer upp snart om ett par veckor som det svenska motorradgänget ska genomföra.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...