Min DT50 RSM med AM6 och en Dellorto PHBN 16 (PS) går fett på låga varv, så fett att den inte går att starta efter att ha stängts av när den är varm. Det ryker också på lägre varv. När man parkerar den droppa det ut sotig bensin från avgasröret närmast cylindern.
Den hade vid inköp ett turbokitrör och ett 98 huvudmunstycke. Nu har den orginalrör (fast ej pluggad) och ett 60 huvudmunstycke tills jag har fått ordning på tomgång och lågfart.
Övrigt:
Tomgångsmunstycke: 45
Lågfartsmunstycke: 35D
Nål: A39 (med clipset i mittläge)
Flottören är hel och ser ut att stänga fint.
Choken: Chokevajern är urkopplad och sliden ligger i sitt nedersta läge.
Har provat med och utan luftfilter, samma resultat.
Bensinkranen är vakuumstyrd.
Reedventilens membran är hela och fina.
Frågor:
Är ovanstående munsycken/nål inom rimliga värden? Dvs kan jag förvänta mig att det skall gå att justera in förgasaren med dessa munstycken.
Kan någon hjälpa mig med varför den går så fett på låga varv?
Någon annan felkälla jag bör kolla upp?'
Mycket tacksam för hjälp!


Den hade vid inköp ett turbokitrör och ett 98 huvudmunstycke. Nu har den orginalrör (fast ej pluggad) och ett 60 huvudmunstycke tills jag har fått ordning på tomgång och lågfart.
Övrigt:
Tomgångsmunstycke: 45
Lågfartsmunstycke: 35D
Nål: A39 (med clipset i mittläge)
Flottören är hel och ser ut att stänga fint.
Choken: Chokevajern är urkopplad och sliden ligger i sitt nedersta läge.
Har provat med och utan luftfilter, samma resultat.
Bensinkranen är vakuumstyrd.
Reedventilens membran är hela och fina.
Frågor:
Är ovanstående munsycken/nål inom rimliga värden? Dvs kan jag förvänta mig att det skall gå att justera in förgasaren med dessa munstycken.
Kan någon hjälpa mig med varför den går så fett på låga varv?
Någon annan felkälla jag bör kolla upp?'
Mycket tacksam för hjälp!


