2007 r6/r1?

...det är en nytillverkning av 04 och äldre R6an. Säljs vad jag vet endast i USA oxå. Varför dom gjort det? Ja du.. vet ej.

Den andra är bara ett bra Photoshop-arbete baserat på lösa rykten.
 
R6S -06 är samma som 03-05 som fortfarande säljs.
Ungefär som att CBR600F4 såldes paralellt med 600RR.

Ang 2a bilden så kommer Euro3 from 2007 kräva större ljudburkar än så. Kolla tex på ZX10R vars burkar inte är så smidiga.
 
majtii skrev:
Ang 2a bilden så kommer Euro3 from 2007 kräva större ljudburkar än så. Kolla tex på ZX10R vars burkar inte är så smidiga.
Har "ljudburkarna" verkligen något med EURO 3 att göra, den är ju till för att minska utsläppen?

Att ZX10:an har så fula burkar beror väl mest på att Kawasaki inte kan bygga snygga hojar ;)
 
För att klara kraven behöver burkarna ha större totalvolym + att katalysatorn måste sitta någonstans. Innebär i princip 2 dämpare eller 1 gigantisk.
ZX10an är idag den enda som klarar kraven. Mycket därför den ser ut som den gör.

Bara till att förbereda sig på större originalburkar inför nästa år. På R750/600 sitter burken under motorn och det man ser är egentligen bara utblåset. Ett par veckor till så får vi se hur dom löst det på R1000.
 
majtii skrev:
Bara till att förbereda sig på större originalburkar inför nästa år. På R750/600 sitter burken under motorn och det man ser är egentligen bara utblåset. Ett par veckor till så får vi se hur dom löst det på R1000.
Ryktena säger att R1000 får två utblås i samma stil som R750/R600 tack och lov och inga gigantiska seatpipes.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top