2006-05-01-[Bilder] Reclame the city

En bunke fjortisar som tror de är vuxna och visar sin intelligens och mognad genom att slå sönder allt i sin väg.
"Det är vår, vi vill bara festa..." Kommentaren från morgontv säger väl allt.

Coola Ola skrev:
2132938
Nu kommenterade jag iofs bilderna som BadToy tagit. Verkar ju inte varit fråga om några Gbg-kravaller i vilket fall som helst. Och av de 2.4 miljoner som nämns som kostnad för dagen är ju den klart övervägande delen kostnaden för polisinsatsen, inte direkta kostnader för skadegörelse.

Grattis, det här inlägget överträffar faktiskt många av dina tidigare dumma inlägg. Hur mycket större hade notan varit på om polisen inte hade varit på plats tror du?

Valen skrev:
2135098 Grattis, det här inlägget överträffar faktiskt många av dina tidigare dumma inlägg. Hur mycket större hade notan varit på om polisen inte hade varit på plats tror du?

Ingen aning. Vet du?

Valen skrev:
2135775 Om småglina fick härja fritt tror jag t.o.m. du fattar att det skulle kosta en smula mer i form av skadegörelse.

Kanske. Eller så hade de inte tyckt att det varit lika tufft längre och gått hem o skrivit tuffa kampsånger eller nåt annat livsavgörande istället. Och även om så vore, jag har ingen aning om det kostat mer än 1,4 miljoner och inte du heller. Tycker fortfarande att det så ganska sansat ut, på de bilder BadToy la upp.

Jävla patrask är vad det är. En ordentlig plogbil i 100 knyck skulle göra susen. Om ingen annan vill köra så kan jag ta mig i kragen och ta över spakarna :mad:.

Bifogat

• photo112.jpg
    photo112.jpg
    90.3 KB · Visningar: 115
Pinky skrev:
2136207 Jävla patrask är vad det är. En ordentlig plogbil i 100 knyck skulle göra susen. Om ingen annan vill köra så kan jag ta mig i kragen och ta över spakarna :mad:.

Så bara för att det kostar dig några kronor om året så ska dom dö? Vill du veta nått bra som jag kan göra för din skull, jag tänker skänka dig 20 kronor vid löning så slipper du vara sur pga den fruktansvärt omfattande skadegörelsen som kostade dig några kronor!

Ädit : Vid närmare eftertanke så får du bara 15kronor då det blir en femma för frimärket också. :tummenupp

spectre skrev:
2136230 Så bara för att det kostar dig några kronor om året så ska dom dö? Vill du veta nått bra som jag kan göra för din skull, jag tänker skänka dig 20 kronor vid löning så slipper du vara sur pga den fruktansvärt omfattande skadegörelsen som kostade dig några kronor!

Ädit : Vid närmare eftertanke så får du bara 15kronor då det blir en femma för frimärket också. :tummenupp

Jag önskar dagligen människor in i döden...folk som inte tänker på samma sätt som mig är dumma i huvet, väldigt enkelt :hihi.

Jag bryr mig inte om pengarna i detta sammanhanget men för mig är människor som beter sig på detta viset inte värda ett skit för mig och det skulle som sagt förgylla min vardag aningen om jag slapp drabbas av dessa människor här i samhället.

Finns många slags människor som gör livet krångligare för mig, bl a en del trafikanter. Möjligt att jag är väldigt enkelspårig och egoistisk men jag skulle som sagt föredra att "ta bort" en del folk från min vardag :)

Civilarna gick runt med luvor/arabskynken (fez?) för att sedan avslöja sig sjävla med teleskopbatongerna och slå ned folk "innifrån" så att säga. Det planterade alltså ett gäng civilare i stora samlingar och bröt ned de från mitten. Tyckte det var smart. ;)

spectre skrev:
2136230 Så bara för att det kostar dig några kronor om året så ska dom dö?

Nej, de borde förolyckas för att de är och förblir en börda. Ingen på en sådan demonstration kommer någonsin bidra med någonting till samhället de tär på.

Coola Ola skrev:
2135797 Kanske. Eller så hade de inte tyckt att det varit lika tufft längre och gått hem o skrivit tuffa kampsånger eller nåt annat livsavgörande istället.

om man sluttar jaga chuvar så kanche de tyker de e dummt att chuva sacker !!!!!!!!!!!!!!!!111111111111111111111

Ärligt talat så vet vi att huvuddelen av alla småglin som var där var där för en enda sak, att mucka med polisen och att slå sönder saker! Dom som säger annat är helt uppe bland molnen.

Många ljuvligt underhållande förslag på hur sten, stol, etc etc kastarpacket ska bemötas. Känner personligen att man gärna skulle extraknäcka som batongsvingare om polisen skulle få dåligt med högerarmar nån gång. Fan va gött å få banka lite vett i de där rödsvarta riksfjantarna...eller bara banka :D

Tänk hade man blivit polis hade man fått betalt för det.... :kär

/Olzki

Olzki skrev:
2136902Tänk hade man blivit polis hade man fått betalt för det.... :kär
Jag skulle kunna tänka mig att betala för att få nöjesbanka lite på AFA-nördarna. :näsblod

Markus skrev:
om man sluttar jaga chuvar så kanche de tyker de e dummt att chuva sacker !!!!!!!!!!!!!!!!111111111111111111111
Börjar det inte bli lite tröttsamt att stava som en sjuåring?

morlock skrev:
2137066 Börjar det inte bli lite tröttsamt att stava som en sjuåring?

Nejdå, här handlar det bara om att lägga sig på samma nivå som den man replikerar till. Det visar sig att vederbörande har lättare att förstå vad man menar. Ungefär som när man pratar med ett barn.

Valen skrev:
2137889 Nejdå, här handlar det bara om att lägga sig på samma nivå som den man replikerar till. Det visar sig att vederbörande har lättare att förstå vad man menar. Ungefär som när man pratar med ett barn.

En korrekt analys. :tummenupp

Esquire skrev:
2137055 Jag skulle kunna tänka mig att betala för att få nöjesbanka lite på AFA-nördarna. :näsblod

Vilken fantastisk idé, nästa år kommer löpsedlarna att skrika ut, Reclaim festen genererade 4milj plus i stadskassan...

Jag är den förste att försvara rätten till demonstrationer, men den siste att ta dessa jävla misslyckade ursäkter till människor i försvar.

Demonstrationer som avlöper utan skadegörelse är ett bra och viktigt sätt för massorna att framföra sina åsikter, funnes det en fråga som låg motorcyklisterna varmt om hjärtat skulle jag gladeligen köra kortege genom stan en kväll i veckan.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg