2004 Literbikes at the Strip

Teo skrev:
det är ju bara för den är buktung och inte reser sig... En gjutjärnsframfälg på de andra och de är i kapp! :arsele

[edit]DOH! Nu har Jag lärt mig läsa också... :3freak

Läs en gång till, du har nog missat något.

Rätt tight. Men "top gear roll-on" visade ändå på vissa skilnader. Intressant hur bra gixxern sköter sig!

Fort går det!
Som konstaterats i andra trådar tidigare, ska man köpa en ny litersporthoj så är det helt beroende på utseendet. Prestanda är ju i princip identiska o kör man inte bana så lär man aldrig märka skillnaden. Kul för alla kawa-fantaster om inte annat som äntligen fått en riktig sporthoj :rolleyes:

Coola Ola skrev:
Kul för alla kawa-fantaster om inte annat som äntligen fått en riktig sporthoj :rolleyes:

Jepp! ;) Ballaste 600an (jeje, 636 men ändå) och literhojen nu. Dom har tagit sig i kragen!

R1:an ser ju klart ballast ut!! :tummenupp :fakta
146-0406-comp-drag-3.jpg

Blinkarna på ZX-10R ser exakt ut som blinkarna på min GPZ, det har visst inte hänt så mycket på den fronten på 20 år. :rofl :rofl

Bifogat

• 2004-kaw-zx10-03-zoom.jpg
    2004-kaw-zx10-03-zoom.jpg
    52.1 KB · Visningar: 74
  • hojen4.JPG
    hojen4.JPG
    33.8 KB · Visningar: 63
Micke_Lindstrom skrev:
Blinkarna på ZX-10R ser exakt ut som blinkarna på min GPZ, det har visst inte hänt så mycket på den fronten på 20 år. :rofl :rofl

Det är den amerikanska versionen. Den europeiska har porriga infällda blinkare fram och små ovala bak!

cbjorkman skrev:
Kom bara ihåg att "bytet" måste räcka till försäkringspremien också :D

Ajfan, där gick den planen åt helvete... finns inga banker med så mycket pengar... :huvet

Don Quixote skrev:
Det är den amerikanska versionen. Den europeiska har porriga infällda blinkare fram och små ovala bak!

Ja just det, den brukar ju ha infällda blinkare fram på bilder man ser.
Men det går säkert att montera på en uppsättning GPZ-blinkare om man vill ha lite mer amerikanskt stuk på sin ZX-10R. :hihi

Det visar väl lite att toppeffekt inte är allt utan att mellanregister är ganska bra i vissa lägen. motorn i GSXR1000 03-04 är stark överallt. Jag kommer nog klara mig ett tag till....

//jaG

Don Quixote skrev:
Rätt tight. Men "top gear roll-on" visade ändå på vissa skilnader. Intressant hur bra gixxern sköter sig!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien