2000kr böter utan regskylt!

Kör med skylten som hasplåt så slipper ni de höga beloppen ändå. :D Borde funka! :va

Risken blir väl inte direkt mindre att folk skulle stanna när dom kör hoj om dessa summor går igenom...

Vafan jag kommer att bli ruinerad :gnissla

Varför inte bara ha bötesbelopp efter inkomst?? Finns ju inga nackdelar!

precis, "risken" de är inte bestämt än att de SKA bli så men de vill ju ha de så...

Hårn1 skrev:
2241514 Nu är det inte billigare utan skyl än mini skylt längre

"Åklagarmyndigheten har i en arbetsgrupp med representanter från bland annat Rikspolisstyrelsen och Vägverket arbetat fram ett förslag om nya nivåer för ordningsböter i trafiken"
bara ett förslag än.. som sagt

Bomanrd skrev:
2241577 Vafan jag kommer att bli ruinerad :gnissla

Varför inte bara ha bötesbelopp efter inkomst?? Finns ju inga nackdelar!

Det var ju ett rätt vettigt förslag. En som kör ferrari i hög position får höga böter och en vanlig arbetare lite lägre. Det är ju mänskligt att fela också.

Dom kan ju börja höja farten till 110 på vissa sträckor också tycker jag. Trafiken flyter ju på betydligt bättre då.

Fy fan vilka ökningar :mad:

Nu kommer jag vara ännu mer motiverad att bara vrida rullen i botten då polisen vill stoppa mig.

Inte f** tänker jag stanna om jag riskerar 2000kr i böter för skylten är för liten.

Kommer verkligen få en motsatt effekt hos många.

Högerregeln...

De torde ju kunna tjäna storkovan i vilken mellanstor stad bara på högerregeln nu. Helt sjukt vad folk inte alls bryr sig om den - och vad det ibland saknas huvudled på konstiga ställen.

Fürstenhoff skrev:
2241617 Det kan jag inte heller förstå!! :va

Att man tar bort den främre på en bil med alla dessa nya fartkameror kan jag både förstå & acceptera men på en mc!! :va

/Fürstenhoff.

Ja inte kan det bero på att man inte tänker stanna ändå.. :D

Fürstenhoff skrev:
2241617 Det kan jag inte heller förstå!! :va

Att man tar bort den främre på en bil med alla dessa nya fartkameror kan jag både förstå & acceptera men på en mc!! :va

/Fürstenhoff.

Av estetiska skäl kanske? Hur snyggt är det att ha den där 19,5*15,5cm stora saken där bak på en gixxer 1000, r1, ja vilken sporthoj/hoj med lite smalare arsle.

Sen att polisen inte ser vem som äger hojen är ju bara en bonus :)

Hårn1 skrev:
2241514 Nu är det inte billigare utan skyl än mini skylt längre

Äntligen sätts fokus på rätt saker.

Rån, överfall, misshandel, våldtäkt, rattfylla, mord, dråp, traffickin, dvs allt som kan drabba en annan människa prioriteras ner ännu mer för de ger inga inkomster till statsapparaten. Så det nya förslaget är helt förståeligt och det följer ju inte folkviljan heller vilket ju är det vanliga med svensk rättsskipning. Det förbättrar sannolikt även den svenska folkhälsan också, speciellt om man kör med regelmässig nummerskylt.

Riksdagsmännen anses ju av några (f-n vet vem?) som högpresterande och ansvarskännade (till skillnad mot våra syrror exempelvis) så visst är de värda en lönehöjning på 4%!

Sverige=dårhuset?

burner skrev:
2241593 Fy fan vilka ökningar :mad:

Nu kommer jag vara ännu mer motiverad att bara vrida rullen i botten då polisen vill stoppa mig.

Inte f** tänker jag stanna om jag riskerar 2000kr i böter för skylten är för liten.

Kommer verkligen få en motsatt effekt hos många.
Precis min tanke också... :huvet
Nu vet jag inte om jag har tillräckligt snabb hoj för att haka av en upphetsad tjocksmock i uniform, men när jag hade min Ninja var jag helt övertygad om att reflexen skulle bli kramp i högerhanden... Som tur är har jag sluppit testa den reflexen hittills. Och högernäven e ju vältränad, så det stoppar väl inte förrän tanken e tom! :yoparty
Jag menar, kör man i 160+ så kan man väl fan lika gärna testa lyckan... Det går ju åt helvete ändå! :hihi
Nu blir ju anledningarna fler att göra det oxå.

Fürstenhoff skrev:
2241606 Lycka till att få en att stanna om man tror sig ha kört för fort mm!! :7peta

/Fürstenhoff.

Det dumma är att även dom väldigt novisa förarna att prova sig på att smita och det brukar ju inte precis sluta bra. :/

Fürstenhoff skrev:
2241633 Inte fasiken tittar jag på den när jag kör i alla fall - har till och med den fula plasthållaren kvar på mina R1000K5/K6!! :7peta

/Fürstenhoff.

Vaddå har du nånsin kört med regskylt?Det har aldrig jag sett..... :pannkyss

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back