20-åring sköts med elpistol – hjärndöd

Att du gillar att skryta med din utbildning och att du anser att det ger dig tolkningsrätt i alla möjliga frågor har vi ju sett förr här.

Så vitt jag vet här du aldrig sagt vad du jobbar med, men jag betvivlar att det har någon relevans i det har fallet.
Så jag skryter men utan att du vet om vad? Kan inte vara mycket till skryt i så fall...

Dock trevligt att se att vem som helst går uttala sig enligt inlägg 156 medan vi skulle hålla tyst för våra åsikter var irrelevanta i inlägg 152.

Den du så föraktfullt kallar avdankad polis har väl fortfarande större kunskap om utbildningen än du? Dessutom har han fortfarande rätten att vara polis i Texas eftersom han fullgjort de vidarutbildningar som han behöver via nätet.
Detta är det jag tycker är mest fantastiska och som visar på en total brist på ödmjukhet. Du uttalar dig om hur gedigen utbildning amerikansk polis har, när en som har utbildningen inte är enig med din åsikt, som du iofs har rätt till att ha, så måste du devaluera honom. Inte för ett ögonblick reflekterar du om det faktiskt skulle kunna vara så att du kan ha fått fel intryck eller faktiskt inte vet något om deras utbildning och att han faktiskt kanske vet vad han pratar om. Nåja, så lär det väl fortsätta i alla evighet...

Hade polisen i filmen inte haft den hade han lika gärna kunnat slita upp tjänstepistolen, och om bara en bråkdel av dom som har stoppats med en stungun hade stoppats med en kula istället så hade dödsfallen varit betydligt fler.

Hade du tyckt att det var ett rätt och riktigt agerande vid avsaknad av elpistol?

Inte för ett ögonblick reflekterar du över om det faktiskt skulle kunna vara så att du kan ha fått fel intryck eller faktiskt inte vet något om deras utbildning och att han faktiskt kanske vet vad han pratar om?
Finns det något viktigare än att på inga villkor ändra sin ståndpunkt?

:)

Hade du tyckt att det var ett rätt och riktigt agerande vid avsaknad av elpistol?

Det är ju faktiskt upp till polismannen och hans överordnade i USA att avgöra, men förmodligen hade han kunnat frias för det också.

Jag tycker det är jättebra att han hade ett ickedödligt vapen att ta till i första hand, det tyckte tydligen hans arbetsgivare också eftersom dom försåg honom med det.

Sen kan Bonny få tycka precis vad han vill, jag tror inte att rättsväsendet i USA tycker att det är relevant i alla fall.

Det är ju faktiskt upp till polismannen och hans överordnade i USA att avgöra, men förmodligen hade han kunnat frias för det också.

Jag tycker det är jättebra att han hade ett ickedödligt vapen att ta till i första hand, det tyckte tydligen hans arbetsgivare också eftersom dom försåg honom med det.

Sen kan Bonny få tycka precis vad han vill, jag tror inte att rättsväsendet i USA tycker att det är relevant i alla fall.
Osäker på om du driver med oss eller om du faktiskt uppehåller dig kring det faktum att polisen är en arbetstagare med ett tjänstevapen och en arbetsgivare därför att du tycker att det är det mest intressanta i den här tragiska händelsen.

Har du ingen åsikt om de moraliska aspekterna av polisens agerande utifrån det faktum att han inte bara är polis utan en människa som hade kunnat vara pappa åt flickan. De mellanmänskliga aspekterna av detta verkar inte intressera dig det minsta, vilket får mig att undra lite...

Last edited:
Ja det var ju inte svar på frågan.

Jag är inte polis i USA så jag är inte utbildad att ta ställnig till det, men jag är övertygad om att Bonny är utbildad att ta ställning till det.

BTW polisen ifråga är frikänd i två instanser för sitt ingripande.

Kvinnan som dog var knarkpåverkad och misstänkt för att ha kört omkring och krockat med allmänheten och försökt rymma hela tiden sedan gripandet, det kanske hade varit bättre att hon hade fått fly och köra och krocka med den där skolklassen som man alltid utsätter för livsfara när man kör för fort?

POLISEN ÄR FRIAD I TVÅ INSTANSER

Du är inte heller utbildad i amerikanska polisens vapenföreskrifter uppenbarligen?

Förvånad?

Jag kan hänvisa till gigantist grövre våld som poliser utfört utan att ens bli åtalade eller för den delen anmälda.

Men vapenföreskrifter???

Förvånad?

Jag kan hänvisa till gigantist grövre våld som poliser utfört utan att ens bli åtalade eller för den delen anmälda.

Ja, det är ju tragiskt, för då kan dom ju aldrig heller fällas.

Men den här polisen anmäldes och fallet prövades.

Hade den här tråden varit en brud och jag varit en amerikansk polis så hade jag taser:at henne. :mad:

Helt ärligt: Hur svårt kan det vara att förstå vad jag skriver?
Jag har BARA ifrågasatt ditt uttryck "gedigen utbildning", inget annat.

Amerikanska myndigheter kan t.ex. anse att en gedigen körkortstest är att klara av att få i backen inne på ett inhägnat område. Det behöver inte betyda att jag anser det...

För att byta tema lite så anser jag att det är en annan sak som är det mest sorgliga, och oroande, med detta fall. jag tycker det är lite skrämmande att se att det finns folk som, t.o.m. med något som verkar vara stolthet, anser sig ha rätten att avgöra vem som lever och vem som dör på minst sagt begränsad information. Att man utan att tveka anser att genom att stoppa in någon i en subjektiv grupp kan dela upp människor i "värdiga" och "ovärdiga" utan att reflektera över vilka åsiktskamrater man får med det tänket. Vissa personer förtjänar tydligen att dö utan att vi reagerar eller upprörs.

Vad än alla har skrivit här om saken så tycker jag att det är övervåld att använda ett vapen på detta vis. Vare sig man är en fet polis eller en slö sådan. Det är övervåld, ska svenska polisen också använda mer våld än dom gör? Dom använder mer än dom har befogenhet att göra änndå+.:arsele

personligen tycker jag poliser är alltför slappa i hanterandet av kreti o pleti, framförallt våra egna poliser i detta land. exempel. förövare försöker köra över polis med lastbil, polis avlossar skott osv. vad händer? jo ingenting, han/de lyckas undkomma? WTF. hur svårt kan det vara att göra ett efterföljande på en lastbil, eller för den delen träffa vitala delar på lastbilen så den blir obrukbar????

men för att återgå till topic. jag tycker gott att de flesta drägg man ser i filmsnuttar gott kan ha det dom råkar ut för (18 poliser som hoppar på en efter att man typ försökt preja av halva befolkningen i en delstat från vägen), men just i det här fallet med tjejen som inte ser mycket ut till världen verkar det lite onödigt (nu vet vi ju inte vad hon hade gjort för nåt inne på stationen). hade han bara rört på fläsket hade han kunna ryckt ner henne genom att ta tag i nacken på henne..... Å andra sidan, drogpåverkad, kriminell osv, blev väl lite billigare för samhället nu iaf....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti