BlöjRäsern
Gränsfall
Vilket yrke är det?
Pysskolog va? Correct me if i'm wrong.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vilket yrke är det?
Du har iofs helt rätt.Pysskolog va? Correct me if i'm wrong.
Jag tror inte att någon av anti-blockflöjts personerna här skulle våga vara så kaxiga mot en del av mina klienter i verkligheten.
Vad som slog mig var hur man kan ha så kraftigt överviktiga personer anställda som poliser ute på fältet. .
Nu när du tar upp det, så tror jag att du har helt rätt. Men det innebär ju inte att man ibland kan hålla med om att det finns fel och brister i hur saker och ting sköts i olika frågor - även som icke sakkunnig i olika frågor. Tar ingen i försvar i tråden med den kommentaren. När jag först såg tråden försökte jag hitta fördjupande omständigheter som beskrev vad som hade hänt förutom det man såg i videon i första inlägget. Det visade sig att den här nyheten hade spridit sig i media som en löpeld i olika medier, men det rörde sig om mer eller mindre notiser. Även i USA media. Med så lite fakta är det svårt att ha en åsikt utom det man faktiskt ser.
Vad som slog mig var hur man kan ha så kraftigt överviktiga personer anställda som poliser ute på fältet. Att redan där ha ett sådant kraftigt handikapp gör säkert att polismannen i fråga väljer att ta en enklare väg. Nu valde han att ta fram elpistolen och det fick tragiska konsekvenser i det här fallet. Även om det är ren spekulation så undrar jag vad en mer normalt tränad polisman hade gjort i samma situation. Jag tror att han hade valt en annan lösning. Men jag kan ha fel.
jag har inte med ett ord kritiserat polisen eftersom jag inte är i position till att göra det. Det batyder inte att jag inte kan anse att det är en tragedi när en person dör. ÄVEN om hon skulle vara kriminell.
SPRING. INTE. FRÅN. POLISEN.
Förövrigt var det en olycka att hon vart hjärndöd, hennes huvud träffade asfalten hårt som fan; det kunde också hänt om han tacklat henne. För på nått sätt måste han ju få stopp på henne.
Har väl tom varit nån tråd om polisjakt som slutade med olyckaKÖR. INTE. FRÅN. POLISEN
För att relatera till detta forumet, för ingen här inne har ju någon gång gjort det, eller?
Du belyser, som jag ser det, hela problemet, jag tror faktsikt att GuW också varit inne på det. Det är oerhört svårt att uttala sig på så lite info som finns och ännu svårare att veta hur man själv hade reagerat. Det enda vi vet är att när vi väl har agerat så hittar vi alltid försvar och förklaringar till det och de går sällan ut på att det är något fel med oss. Hur många på SH har t.ex. inte försvarat objektivt rätt otrevliga inlägg med "Du började!". Sanningshalten i det uttalandet kan man alltid debattera men oavsett innebär det ju att man frånsäger sig ansvaret, och kontrollen, över sina egna handlingar. Detta kan ofta vara personer som i andra sammanhan kräver ansvar av alla och envar.
jag har inte med ett ord kritiserat polisen eftersom jag inte är i position till att göra det. Det batyder inte att jag inte kan anse att det är en tragedi när en person dör. ÄVEN om hon skulle vara kriminell.
Vad gäller fysiken så finns det för övrigt "förmildrande omstänigheter". Amerikaner är "kulturellt belastade" vad gäller kost och vikt. Vidare har jag hört att stressande skiftesarbete, vilket vi nog kan vara eniga om att amerikanska poliser har, påverkar ämnesomsättningen på ett sätt som gör att du har lättare att gå upp i vikt samtidigt som det gör det omöjligt att äta på bestämda tider, vilket ytterligare spär på problemet. (Kan givetvis har fel om detta men det verkar å andra sidan inte orimligt då skiftesarbete har negativa effekter på många andra kroppsliga system.)
Även goda intentioner kan leda till tragiska konsekvenser, det gör inte intentionen mindre god eller tragedin mindre tragisk. Beskriver väl denna situationen rätt bra för min del...
Har väl tom varit nån tråd om polisjakt som slutade med olycka
Senast i somras var det en ung körkortslös man på skenförsäkrad sporthoj som körde ihjäl sej i sthlm. Tjejen bakpå klarade sej hyffsat.Har väl tom varit nån tråd om polisjakt som slutade med olycka
Det är precis sånt här som är så farligt - att förhålla sig helt okritisk till en sån här situation.Jag är inte polis i USA så jag är inte utbildad att ta ställnig till det.
O.J Simpson blev också friadPOLISEN ÄR FRIAD I TVÅ INSTANSER
Och Osmo Vallo-poliserna (de fick böter).O.J Simpson blev också friad![]()
Friad och böter går väl ändå inte ihop?Och Osmo Vallo-poliserna (de fick böter).
Är det en yrkesskada att du är så saklig alltid?
Vilket yrke är det?
Här blev det väl fel va? Det är väl ändå GuW som är den saklige, inte bonny?Pysskolog va? Correct me if i'm wrong.
Här blev det väl fel va? Det är väl ändå GuW som är den saklige, inte bonny?
Så återigen: vilket yrke är det?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti