http://www.youtube.com/watch?v=U2L85M287gk
20-åriga Danielle Maudsley har förklarats hjärndöd efter att en trafikpolis i Florida skjutit henne med en elpistol. Paralyserad föll hon, slog huvudet i marken och hamnade i koma. Nu stämmer kvinnans mamma trafikpolisen i Florida.
Det var i september förra året som Danielle Maudsley greps misstänkt för en smitningsolycka. Hon fördes till en polisstaton i Florida. I handfängsel kastade hon sig mot dörren och försökte fly.
Men som bilder från en övervakningskamera visar sköt en polisman henne i ryggen med en elpistol. Danielle Maudsley som paralyserades av strömmen föll handlöst och slog huvudet i marken. Hon försökte resa sig men lyckades inte.
– Jag kan inte komma upp, fick hon fram.
Det blev hennes sista ord, skriver den amerikanska tidningen Tampa Bay Times. Danielle Maudsley förlorade medvetandet och har befunnit sig i ett vegetativt tillstånd sedan dess. Läkarna har sagt att det inte är sannolikt att hon någonsin varknar upp igen.
Två myndigheter – motsvarande Transportstyrelsen och polisen – har granskat händelsen och kommit fram till att polismannen agerat rätt. Det har fått kvinnans mammama, Cheryl Maudsley, att reagera starkt. Hon hotar nu att stämma trafikpolisen i Florida.
– Jag säger inte att hon var en ängel, men hon förtjänade inte det här. Kunde han inte bara grabba tag i henne? Han var en armlängd borta. Min dotter är död på grund av det här. Hon kommer inte tillbaka, säger Cheryl Maudsley till Tampa Bay Times.
Fy fan vilket hat detta växte inom mig.
Första tanken när jag bara såg rubriken var att personen får lite skylla sig själv, men fel att behöva betala med sig liv för en smitning. Sen läste man hela artikeln samt (framförallt) såg filmklippet...
Äckligt feta jävla latmask till polis med lägre IQ än min skostorlek!
Hur jävla lat måste man vara för att, under språng, välja att rota fram elpistolen istället för att bara greppa tag i den flyende som är mindre än någon meter framför?
Hur jävla fet och usel kondition måste man inte ha för att tro sig inte kunna springa ifatt en handfängslad tjej från första början? När försökte han ens på ett fyspass senast, kring månlandningen?
Och sen dömer hela rättsystemet (inkl poliser...) att han inte gjort något fel... det är så jävla korrupt och vidrigt