Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
AA skrev:Tjenixen,
Nån som kör tvåtaktsracing och som kan rekommendera en vass 2-taktsolja?
Skall användas till en mopperäcer. Har kört med Putoline men vill prova nån annan.
/AA
Chris Ash skrev:Castrol A747, Motul 800V
A747 är vegetabilisk om jag inte minns felgthyni skrev:Ingen som kör på vegetabiliskt längre?
Veg luktar racing för gamla stötar som mig.![]()
AA skrev:Hur noga är det att använda soppan inom ett dygn från att man blandat den? Tömmer ni era tankar när ni kört klart och kasserar soppan som fanns kvar?
Ha de´
/AA
Chris Ash skrev:Inte noga alls, A747 är vegetabilisk och bör köras med inom ett par-tre veckor vad jag har hört. Motulen är en esterolja och den har jag kört på över ett år gammal blandning utan problem.
AA skrev:Lysande! Tackar för svaren.
Fick tipset att köra på Shell Advance Racing M som är en olja speciellt gjord för gokartåkare (ricinbaserad) och dom rekommenderade att använda den inom ett par dagar efter att den blandats.
Dom trodde att den skulle funka fint i moppen så jag testar en liter.
125:- så den var billig med.
Ha de´
/AA
thundrace skrev:Putoline's är en av dem absolut bästa..förmodar att du kör på 959 eller va den heter...funkar kanon.
anol skrev:Kör själv med just Shell Advance Racing M i gokarten, funkar bra för extrema högvarviga tvåtaktsmotorer. Dock ger recinbaserade oljor gummiavlagringar i topp och kolv så det rekommenderas att man rengör var 5-10h.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |