Bikerbitch
Stolt mamma
spacelord skrev:1.12 är helt OK!Du kommer snart att vara nere i betydligt lägre tider. Och jP på 1.03 redan!
Det är vad jag körde som snabbast förra året!
![]()
Wooooooooooooooha. Körde 1.09.43 igår, fasiken vad glad jag var!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
spacelord skrev:1.12 är helt OK!Du kommer snart att vara nere i betydligt lägre tider. Och jP på 1.03 redan!
Det är vad jag körde som snabbast förra året!
![]()
Bikerbitch skrev:Wooooooooooooooha. Körde 1.09.43 igår, fasiken vad glad jag var!![]()
försökte förstå vad du menade.Kobolt skrev:istället för aatt mellangasa borde man inte kunna ställa in föggen så att den får riktigt fet blandning på litet och inget gas på drag, detta eftersom man då får mer bensin och olja(om man inte har separat smörjning) och bättre smörjning, det gör ju också så att man startar lättare och man ligger ju nästan aldrig på inget eller litet gaspådrag förutom vid kraftiga inbromsningar när man kör racing.
kanske har missat nått viktigt men jag har gått och grunnat på det här ett tag nu.
Kobolt skrev:istället för aatt mellangasa borde man inte kunna ställa in föggen så att den får riktigt fet blandning på litet och inget gas på drag, detta eftersom man då får mer bensin och olja(om man inte har separat smörjning) och bättre smörjning, det gör ju också så att man startar lättare och man ligger ju nästan aldrig på inget eller litet gaspådrag förutom vid kraftiga inbromsningar när man kör racing.
kanske har missat nått viktigt men jag har gått och grunnat på det här ett tag nu.
VRM Roffe skrev:Nej det är ingen lösning för du skiter ner stiftet då istället.
Sen är inte den stora grejen bensin och oljor...
Fader vår som är i växellådan
Helgad vare din olja
Tillkome din växling
Ske din växling, så som på räcerbanan
så ock på vägen
Vårt dagliga gasande ge oss var dag
Och förlåt oss våra bankskulder..
Så som vi betalar våra amorteringar
Och inled oss i frestelse att gasa och slanga
Ty plånboken är din och ansvaret är ditt
I evighet.
AMEN
![]()
Tråd lyft!! Jag undrar vad som kan vara anledningen tilla tt man bränner hål i kolven? jag har hört att det kan bero på att man kör med ett förvarmet/kalt tändstift? e de sant? eller att förgasaren är för lågt bestyckad? kan det även bero på att man liger på för höga varvtal?
Det beror på att servomotorn går från stä'ngd till öppen till stängd direkt när du startat motorn. Detta för att kalibrera sig (och för rengöring av avgasportventiler, säger rykten. Men de är aldrig rena, så det tror jag knappast).
Detta gäller 91-93 och Aprilia. De tidiga RGV-arna (89-90) hade den här servomotorsurren direkt när man slog på tändningen.
Tjuvluft, mager bestyckning eller tokigt felinställd tändning.
http://www.smellofdeath.com/lloydy/piston_diag_guide.htm
Eller fel värmetal på stiftet!
ok, tackar för svaren! men är det någon som vet vad för tändstift det ska sitta på en yamaha yz 125 -80?
Hur många steg fel på stiftet måste man ligga för att lyckas med att bränna ett hål då?
Menar mest att det är nog minst troligt det är ett stifts fel på värmetalet. Det brukar man inte ändra hur som helst precis.
Hittade bara för 1993-04 på en YZ125. Dom hade BR9EG stift som rekomenderade.

Hur många steg fel på stiftet måste man ligga för att lyckas med att bränna ett hål då?
Menar mest att det är nog minst troligt det är ett stifts fel på värmetalet. Det brukar man inte ändra hur som helst precis.
Hittade bara för 1993-04 på en YZ125. Dom hade BR9EG stift som rekomenderade.
bestyckad.Tack för att ni hjälper en (icke lika kunnig) medmänniska! Ny fråga(!): jag har stora problem med att ställa in förgasern (på en annan hoj) efter ett cyllinder-och kolvbyte jag gjorde för en tid sedan. Det som är problemet är att med chock så vill den varva men på höga varvtal så börjar den att "bröla" och dör om man inte släpper gasen. Utan chock så kan man bara dra halvgas annars kommer "brölandet" och den dör (om man inte släpper gasen). Jag har stått och skruvat i över en timme utan att klara av att få den rätt inställd? Mycket text för ett piss problem men svaren är guld värda!!
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |