Bikerbitch
Stolt mamma
Kan man kanske göra detta till en sticky så kan alla fråga massa saker eller komma med tips?
Själv undrar jag över en sak inför att man bromsar innan en kurva.
Man växlar ner och hojen motorbromsar. Elaka rykten säger att hojen kan förstöras om man motorbromsar med den eftersom den då inte får tillräckligt med smörjning varpå man helst ska gasa till i samma veva som man växlar.
Detta gör mig bara förvirrad men jag måste få veta innan jag står med en trasig aprilia.
Själv undrar jag över en sak inför att man bromsar innan en kurva.
Man växlar ner och hojen motorbromsar. Elaka rykten säger att hojen kan förstöras om man motorbromsar med den eftersom den då inte får tillräckligt med smörjning varpå man helst ska gasa till i samma veva som man växlar.
Detta gör mig bara förvirrad men jag måste få veta innan jag står med en trasig aprilia.
Drog genast slutsatsen av att den måste variera på gaspådrag och varvtal.. kanske tillockmed är så att oljepumpen är halft öppen vid 4k varv osv.. så att man inte behöver bry sig om gaspådraget över huvudtaget vid motorbromsning?. jag menar att de inte har någon betydelse.. sen kanske det är ennu bättre smörjning med ren olja än med bensin blandat.. lite lyxigare smörjning under motorbromsning..
Det är vad jag körde som snabbast förra året!