koss skrev:2419618En grej som jag undrar över är hur oljan påverkas av att stå länge i bruten förpackning, blir den sämre av det efter ett tag (ett halvår-år typ)
Nej står den med korken påskruvad försämras inte kvaliten på så kort tid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
koss skrev:2419618En grej som jag undrar över är hur oljan påverkas av att stå länge i bruten förpackning, blir den sämre av det efter ett tag (ett halvår-år typ)
När jag skulle göra precis så i går höll Torkel på att få hjärtsnörp av chocken. Enligt honom så blandar man bara mindre mängder för annars händer något ickebra med soppan som tydligen håller bättre ren så att säga. Jag kör Aspen Racing och Motul 800. Någon som kan förklara? Jag var för stressad i går så jag hann aldrig fråga Torkel vad han menade (Teddy var av annan åsikt) utan jag bara gjorde som han sade och blandade 6 liter.oscar skrev:2420782Vi skickar i en flaska i en dunk soppa och har aldrig haft problem med att den inte skulle lösa sig bra.
Neutral skrev:2420844När jag skulle göra precis så i går höll Torkel på att få hjärtsnörp av chocken. Enligt honom så blandar man bara mindre mängder för annars händer något ickebra med soppan som tydligen håller bättre ren så att säga. Jag kör Aspen Racing och Motul 800. Någon som kan förklara? Jag var för stressad i går så jag hann aldrig fråga Torkel vad han menade (Teddy var av annan åsikt) utan jag bara gjorde som han sade och blandade 6 liter.
Enligt Nordgren var Aspen väldigt stabil oblandad, det var det jag trodde ändrade sig om man hade i oljan?oFFkeFF skrev:2420856Låt dunken stå över vintern typ. Jag häller alltid i 1l olja i full aspendunk. Det funkar utan problem.
Vilken hoj har du shoppat förresten?
Neutral skrev:2420844När jag skulle göra precis så i går höll Torkel på att få hjärtsnörp av chocken...blablabla.....
oFFkeFF skrev:2420856Låt dunken stå över vintern typ. Jag häller alltid i 1l olja i full aspendunk. Det funkar utan problem.
Vilken hoj har du shoppat förresten?
Neutral skrev:2420899Enligt Nordgren var Aspen väldigt stabil oblandad, det var det jag trodde ändrade sig om man hade i oljan?Men det är bara att skaka lite före användning alltså?
En RS250R som gått i Japan, Nordgren har någon polare som är GP-mek som har fixat den.
oFFkeFF skrev:2421053
Kul med en ny hoj för sverige![]()
Skönt att höra. Har dubbelkollat med Nordgren nu också och han bekräftar att det går fint, det viktigaste är att försluta Aspen-dunken ordentligt. Då slår jag i resten av oljan i dunken bara så har jag typ 19,5 liter färdig soppa.oscar skrev:2420914Äh det där är nog bara fånerier! Vi, och förmodligen ingen annan heller, har haft problem med blandad soppa som stått ett tag!
Det uttalandet skulle du bara ångra om jag körde och då menar jag naturligtvis alla gånger du svär när du varvar mig, gissningsvis 2-3 gånger.oscar skrev:2421131Verkligen! Jag förutsätter att den körs i de två sista racen…
Neutral skrev:2421251Det uttalandet skulle du bara ångra om jag körde och då menar jag naturligtvis alla gånger du svär när du varvar mig, gissningsvis 2-3 gånger.
Jag siktar nog mer på att bli en Pålle än en Oscar.![]()
Vad säger experterna här om vilken tvåtaktsolja man skall ha till en motorsåg ?
Själv blandar jag i Castrol A747 enbart för att det luktar överlägset bäst - lite som jag minns det från depå´n i Anderstorp på VM 1987.....![]()
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |