2-takts endurohojar 2008 ?

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Vad händer med alla 2 taktare nu till 2008 när Euro 3 kraven träder i kraft ?
Tänker mest på dom landsvägsreggade typ KTM EXC och GasGas osv...
Försvinner dom, blir det insprut eller blir det bara E-reg ?

endurosarna är fruktansvärt strypta från fabrik, så en stark gissning från min sida är att dessa strypningar sänker avgasvärdena med :confused:

KTM är ju på väg med insprutning till 2tmodellerna om jag minns rätt :)

Men som Rosen säger så är det väl så dom gör tills insprutet lanseras
skulle jag tro

Riktig fin:tummenupp

Vad hände med 125:an och 250 blev dem hittade?

Är det snällare service på den om man jämför med en 450?

De är inte återfundna:mad: Men de jävliga är att jag vet vilka som köpte dem utav de som stal dem. Men de vägrar att erkänna. De står ca 5mil ifrån mig nu:mad: :mad: :mad:

Ja det är ganska "normala" servicar på 300an tycker jag:)

De är inte återfundna:mad: Men de jävliga är att jag vet vilka som köpte dem utav de som stal dem. Men de vägrar att erkänna. De står ca 5mil ifrån mig nu:mad: :mad: :mad:

Bra smygga fram och plocka hem den, filma med kamera eller något när dem kör.

Aja nog med OT.

Ok, trodde det var bättre än 4-taktarna då man inte behöver ställa in ventlier bytta olja osv...

Borde vara mindre service på 300:an (förutom tex fjädring men det säger ju sig själv:D ) samt att det inte är lika mkt och dyra delar som 4 T. Däremot får man säkert byta kolv mkt oftare men den är säkert mer lättmeckad oxå vilket kan göra att det går betydligt snabbare att jobba på 300:an.. Det är min tanke i alla fall..

Ok, trodde det var bättre än 4-taktarna då man inte behöver ställa in ventlier bytta olja osv...

Servicarna är mkt bättre än 4taktarna det vill jag lova:)

Sen det dära med avgaskraven tror jag inte är några problem. För min hoj var EXTREMT strypt. Först satt det en GIGANTISK plugg i luftburken, sen så var det bara kvarts gas på den, sen var den strypt i avgassystemet med en minikatalysator. En Rieju Drac skulle gått lika bra som den:huvet

Servicarna är mkt bättre än 4taktarna det vill jag lova:)

Sen det dära med avgaskraven tror jag inte är några problem. För min hoj var EXTREMT strypt. Först satt det en GIGANTISK plugg i luftburken, sen så var det bara kvarts gas på den, sen var den strypt i avgassystemet med en minikatalysator. En Rieju Drac skulle gått lika bra som den:huvet

Får man fråga vad den är reggad på i papprena, iom alla de strypningarna?

Riktigt fin hoj förövrigt :tummenupp

Vad i helvete? Vet du var hojarna finns så är ju saken biff. Borde väl till och med gå att få polisen att komma och hälsa på, eller?
I värsta fall får du dra ihop ett gäng från sh som åker och gör en påhälsning. Om jag någonsin kommer förbi Sollefteå nå mer så hör jag av mig så vi kan åka och prata lite med dem... :smasha

Honda har ju lagt ner 2 takts modellerna, hoppas inte dom andra tar efter.

Ktm_driver om du vill straffa dom som har dina hojar så borde det väll räcka med det faktum att dom antingen har ramnummret kvar dvs dina eller båda har det bortslippat vilket borde räcka för att bevisa att dom är stulna eller?

Hmmm...a kan iofs med tänka mig att med alla strypningarna så dom knappt går frammåt så släpper dom ju inte ut så mycket.
Det räcker alltså så även till Euro 3 ?

Så blev det lite OT i tråden men ja :tungan men fan vad fin 08:ans EXC 2T är =)

Hur e ljudet på den i ostrypt utförande, ljuddämparen har ju ändå rätt stora mått jämfört med crossvarianten ?

Hmmm...a kan iofs med tänka mig att med alla strypningarna så dom knappt går frammåt så släpper dom ju inte ut så mycket.
Det räcker alltså så även till Euro 3 ?

Så blev det lite OT i tråden men ja :tungan men fan vad fin 08:ans EXC 2T är =)

Hur e ljudet på den i ostrypt utförande, ljuddämparen har ju ändå rätt stora mått jämfört med crossvarianten ?

Jag kan lova dig att den knappt går frammåt, så jävla seg. låter som en 44cc husqvarna ifrån 57 typ:huvet Så det räcker gott å väl för att klara euro 3 kraven:)

Ljudet är guddomligt, har SX ljuddämparen på min nu å den låter som en GUD:Bugar:slicka Men hon lever inte om mycket för det, doft och härligt ljud:)

Jag kan lova dig att den knappt går frammåt, så jävla seg. låter som en 44cc husqvarna ifrån 57 typ:huvet Så det räcker gott å väl för att klara euro 3 kraven:)

Ljudet är guddomligt, har SX ljuddämparen på min nu å den låter som en GUD:Bugar:slicka Men hon lever inte om mycket för det, doft och härligt ljud:)

Trevligt....funderar på att byta byta ut crossen mot en EXC 250 2T eller en GasGas EC 250.
Är lite fundersam på fjädrigen bara för jag kör en del crosskörning med hopp och sånt med...:gnissla

Trevligt....funderar på att byta byta ut crossen mot en EXC 250 2T eller en GasGas EC 250.
Är lite fundersam på fjädrigen bara för jag kör en del crosskörning med hopp och sånt med...:gnissla

Men de e bara att du lämnar in fjädringen på shimsning så löser det sig:tuttar

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back