2-takts endurohojar 2008 ?

Trevligt....funderar på att byta byta ut crossen mot en EXC 250 2T eller en GasGas EC 250.
Är lite fundersam på fjädrigen bara för jag kör en del crosskörning med hopp och sånt med...:gnissla

Byt gaffelolja till lägre viskositet och ha lite mer luftspalt så funkar din crossfjädring även till enduro. Om du vill vara riktigt seriös så byter du fjädrar/shimsar om också. Personligen tycker jag en cross som är rätt drevad och mjukställd fjädring funkar utmärkt till enduro samtidigt som man inte tullar allt för mycket på crossegenskaperna.

Byt gaffelolja till lägre viskositet och ha lite mer luftspalt så funkar din crossfjädring även till enduro. Om du vill vara riktigt seriös så byter du fjädrar/shimsar om också. Personligen tycker jag en cross som är rätt drevad och mjukställd fjädring funkar utmärkt till enduro samtidigt som man inte tullar allt för mycket på crossegenskaperna.

Jo kan man göra....anledningen till att jag e lite sugen på att byta är att det kan vara gött och ha en reggad hoj och leka lite med ibland.
Kör en hel del endruo med min CR250 och jag tycker det fungerar fint.

Hmmm...lite svårt och bestämma sig :gnissla

Hur mycket är det att göra med fjädringen för att kunna åka cross med endurohojen, byta fjädrar fram och bak och justera lite eller är det mer ?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon