Strongliquid
Gudomlig sporthojare
Har lite bekymmer.
2cyl 399cc, enkel gasare. Skoter.
Gick bra, tror jag iaf, första turen. Köpte den ganska nyligt.
Hur som haver...
Skulle köra i helgen, åker över sjön och hämtar kälken. Då gick den ganska bra, tror jag. Tänkte inte på det så mycket då den var lite halvkall fortfarande.
Men sen brakade det loss. Går bara på en burk, men får soppa och gnista.
Stiftet blött som fasen. Gnistan finns där när man har stiftet uppe iaf.
Provat byta plats på tändspolarna.
Blött runt tändstiftshålet, och insatsgängan stack upp nått halvvarv.
Knippsade bort den, och provade. Ingen skillnad.
Hela gängan måste ju ha lossnat och börjat följa med upp när man drar dit och tar bort stiften.
Verkar som att den har blåst upp soppa genom gängorna, och lagt den uppe runt stiftet, då det är blött däromkring.
Men borde inte kompen som ändå blir räcka för att den ska tända?
Höll med tummen och kände att det blev tryck, tummen åkte iväg.
Nånstans i provandet, så var krutpaketet igång, och jag röck av hatten på den döda cylindern, ingen skillnad.
Och också nånstans röck jag av den på den levande, och då började den stånka, pusta och frusta, men den gick iaf. Var väl sur som fasen pga all soppa sin var i omlopp.
Men den ville inte gå mera på den burken senare.
Tog lös toppen på den döda, och tyckte det var stort utrymme mellan fodret och själva cylindern. Dock kanske det var inbillning.
Tänkte iaf försöka få dit ny stiftgänga och prova.
Förslag på andra felaktigheter?
2cyl 399cc, enkel gasare. Skoter.
Gick bra, tror jag iaf, första turen. Köpte den ganska nyligt.
Hur som haver...
Skulle köra i helgen, åker över sjön och hämtar kälken. Då gick den ganska bra, tror jag. Tänkte inte på det så mycket då den var lite halvkall fortfarande.
Men sen brakade det loss. Går bara på en burk, men får soppa och gnista.
Stiftet blött som fasen. Gnistan finns där när man har stiftet uppe iaf.
Provat byta plats på tändspolarna.
Blött runt tändstiftshålet, och insatsgängan stack upp nått halvvarv.

Knippsade bort den, och provade. Ingen skillnad.
Hela gängan måste ju ha lossnat och börjat följa med upp när man drar dit och tar bort stiften.
Verkar som att den har blåst upp soppa genom gängorna, och lagt den uppe runt stiftet, då det är blött däromkring.
Men borde inte kompen som ändå blir räcka för att den ska tända?
Höll med tummen och kände att det blev tryck, tummen åkte iväg.
Nånstans i provandet, så var krutpaketet igång, och jag röck av hatten på den döda cylindern, ingen skillnad.
Och också nånstans röck jag av den på den levande, och då började den stånka, pusta och frusta, men den gick iaf. Var väl sur som fasen pga all soppa sin var i omlopp.
Men den ville inte gå mera på den burken senare.
Tog lös toppen på den döda, och tyckte det var stort utrymme mellan fodret och själva cylindern. Dock kanske det var inbillning.
Tänkte iaf försöka få dit ny stiftgänga och prova.
Förslag på andra felaktigheter?