2 saker: Slirar vid gas, Stinker.

Kay skrev:
Det blir lite utgifter. Sånt man får räkna med.
Däckbyte
Lamellbyte
Kompprov (antagligen kolvringsbyte)

zzz... hata! :brinnerup

Men så e det att ha hoj. Fett värt det ;)
Äsch jag orkar inte =) Inga pengar... Rasar den så rasar den... Kommer fylla på olja resten av säsongen, sen säljer jag. Ska annonsera här på sh... Ni som läst tråden behöver inte säga nåt :rolleyes:

:hej
 
hållundan skrev:
Äsch jag orkar inte =) Inga pengar... Rasar den så rasar den... Kommer fylla på olja resten av säsongen, sen säljer jag. Ska annonsera här på sh... Ni som läst tråden behöver inte säga nåt :rolleyes:

:hej

:rofl

Jag tänkte faktiskti fixa allt först, sen köra lite, SEN Sälja.
Vad funtar du på för "nästahoj" då?
 
Kay skrev:
:rofl

Jag tänkte faktiskti fixa allt först, sen köra lite, SEN Sälja.
Vad funtar du på för "nästahoj" då?
Fan vet, nårra tips för en fattig student? Försäkringen ska vara ogay samt inköpspriset och prestandan...
 
hållundan skrev:
Fan vet, nårra tips för en fattig student? Försäkringen ska vara ogay samt inköpspriset och prestandan...
Blir nog inte bättre än FZR600 faktiskt. :)
 
Har inte läst hela tråden men, om den luktar illa kan det bero på att den bränner olja, och att den bränner olja pga tex slitna kolvringar..
 
Kay skrev:
Blir nog inte bättre än FZR600 faktiskt. :)
Sanning :(

Har nu kommit på att det är faktiskt en av världens fulaste hojar bakifrån. Men men... :) Hur går det med växlingen på bakan då?! Vad har du för framdäck eftersmo du får stoppiesar?!
 
cRoC skrev:
Har inte läst hela tråden men, om den luktar illa kan det bero på att den bränner olja, och att den bränner olja pga tex slitna kolvringar..

Jepp, vi har kommit fram till att det troligen är det.

hållundan skrev:
Sanning :(

Har nu kommit på att det är faktiskt en av världens fulaste hojar bakifrån. Men men... :) Hur går det med växlingen på bakan då?! Vad har du för framdäck eftersmo du får stoppiesar?!

Går inte o wheela nu med den ruttna kopplingen. *gråta*
Gammalt framdäck, dock hyffsat mjuk gummering. Bara teknik. :)
 
Hej hej, har samma problem med min koppling, även om jag ställer den så att den tar långt in så börjar den slirar i varv uppåt 10000. Detta medför att växlingen inte löper så vidare skönt på lägre varv, "smäller" :3freak
Har också nybytt olja, även en aning för mycket, kan det påverka??? :va
 
Sukka skrev:
Hej hej, har samma problem med min koppling, även om jag ställer den så att den tar långt in så börjar den slirar i varv uppåt 10000. Detta medför att växlingen inte löper så vidare skönt på lägre varv, "smäller" :3freak
Har också nybytt olja, även en aning för mycket, kan det påverka??? :va


Nej hur mkt spelar nog ingen roll, men vilken sort du hällde i.
 
Ordinär halvsyntet(om jag inte blev pålurad en mineral :död ) men det är väl helsyntet oljor som kan börja spöka för att de smörjer "för bra", eller?

Edit: har fått för mig att mineraloljorna är sämre än synteten :va Det kanske är fel??? :näsblod
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top