Mattiaz
Värmlandspöjk
Har en kompis som har fått problem med sin R1 -98...
Det ena problemet har uppstått ganska nyss, och det är att efter det att han gjorde om bakdelen på hojen, och monterade nya miniblinkers, fram och bak, så pulserar baklampan/framlampan/parkeringsljus i takt med blinkersena.
Det som är konstigt är att han inte kapat några kablar, utan använt originalkopplingar överallt, och dessutom så ska miniblinkersena vara på samma watt som original.
Vi har kollat hans batteri, och det verkar vara helfritt, även om det är lite sämre än det original jag har i min -02.
Vid ett tillfälle så blinkade tom neutralindikeringslampan i takt med blinkersena...
Vad kan det vara för fel?
Det andra är att den börjat gå konstigt vid gaspådrag.
Den går fint när neutralläget är i, och då är det iofs ingen belastning... men när man varvar ur den, så blir den slö och går orent när man kommer upp i en 5000-7000 varv... åkte bakom honom, och ljudet som blev då går att jämföra med det som varvtalsregulatorn ger ifrån sig, även fast detta lät mycket snällare.
Kan det vara nått jox med högfartsmunstyckena eftersom det är först vid högre varvtal som det artar sig?
Det ena problemet har uppstått ganska nyss, och det är att efter det att han gjorde om bakdelen på hojen, och monterade nya miniblinkers, fram och bak, så pulserar baklampan/framlampan/parkeringsljus i takt med blinkersena.
Det som är konstigt är att han inte kapat några kablar, utan använt originalkopplingar överallt, och dessutom så ska miniblinkersena vara på samma watt som original.
Vi har kollat hans batteri, och det verkar vara helfritt, även om det är lite sämre än det original jag har i min -02.
Vid ett tillfälle så blinkade tom neutralindikeringslampan i takt med blinkersena...
Vad kan det vara för fel?
Det andra är att den börjat gå konstigt vid gaspådrag.
Den går fint när neutralläget är i, och då är det iofs ingen belastning... men när man varvar ur den, så blir den slö och går orent när man kommer upp i en 5000-7000 varv... åkte bakom honom, och ljudet som blev då går att jämföra med det som varvtalsregulatorn ger ifrån sig, även fast detta lät mycket snällare.
Kan det vara nått jox med högfartsmunstyckena eftersom det är först vid högre varvtal som det artar sig?