2*Nice!

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date
Det har man onekligen gjort...
cameltoe.jpg

Varför????

Det där gott folk e va som kallas "mummel-byxor" :D (Du ser läpparna men hör inte va dom säger) Personligen gillar jag bättre "mus-i-kant" kjolarna :)

Den motor har aldrig varit en panhead ! Det är en modificeret Twin Cam

Ja det har du ju formodligen rätt i nu när jag kollar på lyftarhusen ordentligt. Jag trodde aldrig någonsin att det var en oem-panhead, men jag tyckte i förbifarten att det såg ut som en S&S Panhead (Pandemonium). Nåväl, avgasrören är inte sunda även med en TC-snurra.

Yes! "No regret" heter den, namnet syns på tanken om man tittar noga.

Den är lite ball tycker jag, men på avgassystemet så ser man ett exempel på många custombyggares vanliga prioritering mellan formgivning och funktion: Avgassystemet har alldeles för kort längd för den lågvarviga panheaden, dessutom har den olika längd på avgasrörer från ettans resp tvåans burk till kollektorn.

Det blir lite töntigt när man bygger ett avgassystem som ska se race ut, och så kan ett barn se att det förmodligen hade gett bättre effekt med ett raggarrensat originalsystem.:dummer

Typiskt dej att nörda sönder hojen. Den är ju apfräck :D

Typiskt dej att nörda sönder hojen. Den är ju apfräck :D

Jo jag gillar stuket också, men det blir ju lite multi useless när designen blir för överordnad.

Hojen nedan är ju däremot ngt som tex skulle funka att åka på, och ändå vara potent och HD. Och det är inte bara för att jaghar en likadan motor so jag lägger in bilden. :hihi

Bifogat

• Wakan10.jpg
    Wakan10.jpg
    96.9 KB · Visningar: 148
Japp, jag fandt denne artikel

http://www.bikernet.com/news/PageViewer.asp?PageID=900

The bike features a Kendall Johnson-modified Harley twin cam motor and transmission

Aha! Tack!
Men jag trodde på dig direkt när jag kollade tillbaks på bilden efter din kommentar: det syns ju på vinklarna på stängerna att de inte kan mötas mot en kam, det måste vara en twincam. Så har de satt på en kamkåpa inspirerad av registersidan som fanns tom struten kom.

124" ska den tydligen ligga på, över 2 liter :hihi

Der er iøvrigt en glimrende artikel om Roland Sands i MCN 5/2007 :tummenupp

Tack, ja det numret har jag ju nu när du säger det! Fast jag har lagt det i fikarummet i vårt hojgarage. Men jag ska dit nu åas så kan jag läsa på lite! :)

Hilsen
J

Jag gillar sällan fighters, twin eller HD, men den där va riktigt läcker! :kär Stilren, inget onödigt lullull, men ändå kraftfull :tummenupp

Ja den är verkligen vacker! Sinnligt på ngt vis. Det tycker jag med.
Men kallar du den fighter?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back