2 klotningar inom en halvtimme på ondagsgaas med rr

Status
Ej öppen för fler svar.
Nä det har du kanske rätt i men det gick bra denna gången, han satt ute på åkern med mig 15-20 minuter och pratade/ställde frågor så det kändes ganska bra! Jag dunka i mig lite värktabletter på kvällen och nu bär det av till sjukan, ett par kortisonsprutor i axeln sen är jag fit for fight igen (men inte en fight till med det jävla diket :rodnar)

Bara för att förtydliga...gruppen splittrades efter den första klotningen och min lilla flygtur berodde inte på överjävlig hög fart eller en k*kmätartävling om vem som kunde skrapa mest knäpuck! Det va svängen som svängde snabbare än mig bara :crash

Håller absolut med om att det är mycket tryggare att köra i grupp och återigen: Min klotning hände inte pga onsdagsgazzet !!!! Jag är glad att det fanns folk runt omkring som kunde hjälpa mig!
 
Last edited:
Man lär stilla undra...hur många är ni på turerna? :va

Och...om det nu går så innihelvete, att det krävs organiserade grupper med hastighetsindelningar, med ytterligare indelningar i dessa...det går faktiskt att köra någorlunda sansat, ha kul, och hålla sig på gatan.

Helvit. Klåpare. Anfäkta å anamma. Basta. :huvet Inte riktat åt dig nödvändigtvis Money, mer generellt. Fan vad trött jag är på fuckon. Go'natt.

Det är ingen överhuvudtaget som sagt att det gick så innihelvete heller! Det va absolut sansat, ingen kamikaze hastighet, jävligt kul ända tills någon klota...men ärligt talat: vem som helst kan oavsett sällskap, hastighet och veckodag råka ut för en olycka!!!
 
Pågår denna berömdhet ännu alltså?
Får man fråga vart den totalberömde von Vettet tog vägen?
Han försvann så hastigt från Nätet att jag blev orolig men Google har inte gett några som helst besked så jag hoppas han är hyfsat hel.

Von Vettet har man inte läst något om på ett par år. Riktigt trevlig kille i verkligheten, men benägen att ta stora och många gånger onödiga risker. Sist jag mötte honom aspirerade han på att bli instruktör i SMC, men han tyckte det var värt att dra på bakhjulet på slutet av en dag. Om jag inte minns fel efter sista passet var kört, men då det fortfarande fanns deltagare kvar på depåområdet. Han förbrukade nog sin chans då. SMC stängde dörren för fortsatt deltagande som blivande instruktör. Riktigt onödigt gjort av Von Vettet för jag tror faktiskt han hade kunnat vara en tillgång som instruktör. Kanske inte riktigt det man förväntat sig om man läst om hans bravader på nätet.

När jag började köra mc var det väldigt mycket olyckor i gruppkörningarna. Är faktiskt lite förvånad över att det bara är tre avåkningar totalt sett den här säsongen, men det beror kanske på att det har varit en sämre sommar än normalt vädermässigt?
 
5WkpW.jpg
 
Som vanligt är SH-bladet bra! :D

Han i vår grupp som synade marken körde som sagt över en rad rejäla bulor i vägen som gjorde att hojen började wobbla. Hojen nuddade tydligen en hoj i lugna gruppen som vi mötte på just den sträckan. Alltså ingen krock som folk gladeligen basunerar ut. Det är inte heller tal om något slags överljudstempo som folk också vill ha det till.

Och att allt går till "som vanligt på onsdagsgazzen" är ju också aningen överdrivet. Om vi inte räknar ts som trillade i diket efter att ha brutit från gazzet, så har där varit 2 avåkningar på hela sommaren. Som någon påpekade så är det inte speciellt mycket på 50-100 hojar/körning.
 
Jag kör inte gata. O om jag gör så kör jag bara med mina närmsta vänner. :)

Man lär stilla undra...hur många är ni på turerna? :va

Och...om det nu går så innihelvete, att det krävs organiserade grupper med hastighetsindelningar, med ytterligare indelningar i dessa...det går faktiskt att köra någorlunda sansat, ha kul, och hålla sig på gatan.

Helvit. Klåpare. Anfäkta å anamma. Basta. :huvet Inte riktat åt dig nödvändigtvis Money, mer generellt. Fan vad trött jag är på fuckon. Go'natt.
 
Bara för att förtydliga...gruppen splittrades efter den första klotningen och min lilla flygtur berodde inte på överjävlig hög fart eller en k*kmätartävling om vem som kunde skrapa mest knäpuck! Det va svängen som svängde snabbare än mig bara :crash

Gruppen splittrades INTE efter denna klotning utan fortsatte köra den tänkta rundan efter alla va på fötterna igen.
 
Finns inte en chans i helvetet att dem lägger in dig eller observerar dig (I alla fall inte i kristianstad). Har klotat två gånger och dem har bara behandlat synliga skador och sen hem igen
Puckoläkare :brinnerupp
Det går inte att avgöra om du fått en inre blödning utan observation över natten/dagen.
 
Äh, olyckor händer. Här har vi haft tre vurpor under gruppkörningar i sommar. Bra att det händer då när alla kan hjälpas åt ordna skjuts åt han som ligger i diket och få hem hojen igen, hellre det än när man är själv och bombar och får ligga på en åker i 2 månader väntan på att bonden ska komma ut och skörda så man blir hittad någon gång... :yoparty
 
Om du läser min trådhistorik så kommer du ganska snabbt se att jag suger totalt!! Klotat mer på 3 månader än dom flesta gör under en livstid på mc :(:tuttar
Du har väl bara klotat ca 3 gånger? :va Börja träna på att köra stunt så kommer hojen ligga på marken ännu oftare...:rolleyes:
 
...det här har med personlig mognad att göra, det skall fanimig vara nollvision på krascher på gatkörningar, det skall inte ens hända.
Att rycka på axlarna och hävda att det är bra statistik om bara ett par, tre kraschar under en sommar? Det är fanimig så man verkligen reagerar. :3freak

Ni som är rutinerade - lär er ta hand om de som visar på kraschrisker istället, innan det går av...
Och alla måste jobba för att plocka bort de här onödiga vurporna - för att skylla på att vägen svängde för mycket är enbart ett jäkla blickproblem...lyft blicken... :fakta

Så skadar det inte om ni tar och tränar lite på körningen heller generellt...speciellt den kategorin som nervösskakar i sig en kaffe på donken efter en bombrepa på sin fräsiga literklubba...den typen ser man alldeles för ofta.

Hojkörningen skall vara en njutning, ni skall inte ens sätta er i en sits där ni triggar diverse överlevnadsreflexer...

Väx upp.

/reflexvästgringubbe
 
...det här har med personlig mognad att göra, det skall fanimig vara nollvision på krascher på gatkörningar, det skall inte ens hända.
Att rycka på axlarna och hävda att det är bra statistik om bara ett par, tre kraschar under en sommar? Det är fanimig så man verkligen reagerar. :3freak

Ni som är rutinerade - lär er ta hand om de som visar på kraschrisker istället, innan det går av...
Och alla måste jobba för att plocka bort de här onödiga vurporna - för att skylla på att vägen svängde för mycket är enbart ett jäkla blickproblem...lyft blicken... :fakta

Så skadar det inte om ni tar och tränar lite på körningen heller generellt...speciellt den kategorin som nervösskakar i sig en kaffe på donken efter en bombrepa på sin fräsiga literklubba...den typen ser man alldeles för ofta.

Hojkörningen skall vara en njutning, ni skall inte ens sätta er i en sits där ni triggar diverse överlevnadsreflexer...

Väx upp.

/reflexvästgringubbe

:rolleyes: Och du är som vanligt vuxen,klok och visar på en stor dos mognad :tummenupp
Önskar det fanns fler som tänkte som dig och vågade står för det. Vi nykomlingar behöver någon som talar och förklarar för oss att det tar en stund att bli en duktig och säker pilot där ute på våra vägar och att hojkörningen är mer än en gasrulle och ett bromshandtag.
 
Hojkörningen skall vara en njutning,
Väx upp.

/reflexvästgringubbe

Jag har många gånger försökt berätta för folk vad som är lämpligt och mindre lämpligt, gett tips och så, men eftersom jag är tjej brukar jag oftast bara få en irriterad blick och en kommentar i stil med "och vad vet du?". Så jag skiter i det nu för tiden.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top