2 delat eller helställ?

hojbrud skrev:
även om du kör som en gud så kör inte alla andra som en.
Visst skulle vägarna varahelt tomma från idioter i plåtlådor och du kör bra så visst då e kanske risken liten.
Men idioterna i plåtlådor kan ju köra på dig och en otäck olycka inträffar trots att du kör långsamt.

gör som ni vill. Jag kör med skinnställ.
Olyckan blir minst lika otäck om du har skinnbrallor om du bortser från några skrapmärken på benen.
 
Victor skrev:
Sånt där snack ruttnar jag på. Det är inte ens moraliserande utan bara okunskap. Vi väljer själva om vi vill vara några förebilder eller inte.
Jag blir så mycker på trotshumör så bara för din skull ska jag köra snabbt genom Stockholm iklädd bara shorts och T-shirt. Hoppas kidsen ser mig och tycker jag är en cool snubbe som dom ska härma.
:mad:
:va :fatta! :kocko
för din skull hoppas jag att inga hinder kommer ivägen när du e dum nog och gör det.
filma det så får vi se.


Har folk inte vett i huvudet? Jag har sett konsekvenserna utan skinställ..Inte kul. och ja skrapmärken..
 
hojbrud skrev:
:va :fatta! :kocko
för din skull hoppas jag att inga hinder kommer ivägen när du e dum nog och gör det.
filma det så får vi se.


Har folk inte vett i huvudet? Jag har sett konsekvenserna utan skinställ..Inte kul. och ja skrapmärken..
Dom flesta behöver nog inte se vad konsekvenserna blir, det kan man klura ut ganska snabbt. Skrapsår på benen är inget jämfört med trasigt huvud, rygg, händer eller fötter.
 
hojbrud skrev:
:va :fatta! :kocko
för din skull hoppas jag att inga hinder kommer ivägen när du e dum nog och gör det.
filma det så får vi se.
Har folk inte vett i huvudet? Jag har sett konsekvenserna utan skinställ..Inte kul. och ja skrapmärken..
Nä, jag tänker nog inte filma det. Du får helt enkelt tro på mitt ord.
Jag inbillar mig nämnligen att man kan i stor utsträckning påverka själv om man vurpar eller inte. Om jag får gissa så tror jag att jag har vurpat flera gånger än dig och har en uppfattning om hur man kan göra sig illa.
Men min poäng är att det funkar inte att säga till andra att du och du ska vara goda förebilder, uppför er som det nu.
 
Har tvådelat, men har aldrig delat på det. Jackan blir på tok för kort då så det är ganska meningslöst. Helställ kostar väl däremot lite mer. Kolla efter fickor på utsidan om du ska ha det till trafikkörning. Bra störande att bara ha innerfickor.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top