2 cdi boxar på nsr? -98

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Gixxer 2KK3
Är det två cdi boxar på nsr?
Jag har en bak vid baklyktan och en under luftburken framför bakre stötdämparen? :va
Nån som vet nått om den?
 
MrX skrev:
2151188 Är det två cdi boxar på nsr?
Jag har en bak vid baklyktan och en under luftburken framför bakre stötdämparen? :va
Nån som vet nått om den?
Enligt faq:en är bakre en strypning vad jag har förståt.
 
Det har jag med konstaterat! Men går det att strypa ur den?
Jag har inga pluggar eller någon varvatalsregulator. den varvar ända upp till rödmarkeringen utan problem.



prulle skrev:
2151315 Enligt faq:en är bakre en strypning vad jag har förståt.
 
MrX skrev:
2151358 Det har jag med konstaterat! Men går det att strypa ur den?
Jag har inga pluggar eller någon varvatalsregulator. den varvar ända upp till rödmarkeringen utan problem.
har själv en där bak, Min varvar inte ur på sexan pga att avgasporten aldrig öppnar. Har inte vågat labba med den själv iaf... (den varvar ur på alla andra växlar)
 
Det gjorde inte min heller innan. Vad har du för framdrev?
14 är original men sätt dit ett 12 eller 13 så blir det kanon det gjorde iaf jag :tummenupp



!ante skrev:
2151396 har själv en där bak, Min varvar inte ur på sexan pga att avgasporten aldrig öppnar. Har inte vågat labba med den själv iaf... (den varvar ur på alla andra växlar)
 
MrX skrev:
2151482 Det gjorde inte min heller innan. Vad har du för framdrev?
14 är original men sätt dit ett 12 eller 13 så blir det kanon det gjorde iaf jag :tummenupp
det sitter ett typ sprillans 14* ska testa köpa ett 12 och testa! :) Vart det nån skillnad på topphastighet? hoppas att min blir starkare iaf för det e jobbigt att behöva växla ner så fort det kommer en backe eller liknande...
 
Last edited:
MrX skrev:
2151482 Det gjorde inte min heller innan. Vad har du för framdrev?
14 är original men sätt dit ett 12 eller 13 så blir det kanon det gjorde iaf jag :tummenupp
Troligen öpnnar den inte men orkar ändå varva ur. Så du förlorar fortfarande kraft. hade det varigt min hoj hade jag testat med att koppla förbi den. och sen kollat efter någon växel indikator och kopplat ur/förbi den.
 
Vet du hur inställningarna skall vara på avgasporten då?


prulle skrev:
2151564 Troligen öpnnar den inte men orkar ändå varva ur. Så du förlorar fortfarande kraft. hade det varigt min hoj hade jag testat med att koppla förbi den. och sen kollat efter någon växel indikator och kopplat ur/förbi den.
 
Hej.

Kolla in denna länk, är en riktig lirare som hjälper alla NSR ägare på "sporthoj" i England.

Han tar upp de olika strypningar som finns. Även beroende på vilket land hojen kommer ifrån, portar, trimrör, munstycken, avgasport, etc

Kanon för alla som frågar om NSR och strypningar:
http://www.geneva-racing.com/~alains/NSRtips.doc
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top