1a mcn - pendling

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Men det är ju bara 18,5 kilometer mellan Malmö och Lund. Det tar en timme med cykel säger Gurgel så varför inte cykla? :va



Det där får du förklara! De flesta jag känner kör mer motorcykel om de gillar motorcykeln de kör. Men jag har kanske udda motorcykelkamrater. :crash

Nu har jag lärt mig att, av hänsyn till känsliga forummedlemmar, inte nämna hur mycket jag gillar min motorcykel. Inte heller nämna vilken motorcykeltyp det är som jag gillar att köra så långt och länge med. :hihi

Jag har pendlat i över 20 år och det tror jag inte jag stått ut med i sadeln på en tråkig motorcykel. :fakta Fast jag kör mer motorcykel än postar inlägg på detta forum så jag tillhör inte normen... :tungan

Nu gillar jag tid i sadeln även om motorn består av mina trötta ben så 4 mil om dagen skulle jag gillat även om jag vet hur mycket det blåser där nere.
När Pågatåget tar 12 minuter mellan Malmö och Lund måste man ha långt till järnvägsstationerna för att tjäna på att pendla med motorcykel. Går de dessutom lika ofta som pendeltåget från Järfälla en söndagkväll kan man ta tåget ena hållet.

Men då handlar det om fakta, om TS inte är en erfaren motorcyklist kan det vara jobbigt att glida mellan köerna. Att dessutom göra det med en tråkig motorcykel utan trevliga motorcykelvägar där motorn knappt hinner bli varm för att vinna lite tid, är inte något som skapar glädje.
Men vi är alla olika, man måste tillåta alla att köra en tråkig motorcykel! :krama
På måndag pendlar jag till jobbet, och trivs i sadeln, på en motorcykel jag tycker om att köra.
Att några känsliga forummedlemmar inte tycker om den motorcykeltypen stör inte mig.
Tyvärr kommer jag inte att vara i Sverige tredje måndagen i juni. Då jag är på långresa med en trevlig motorcykel som jag gillar och kör långa sträckor med. Annars skulle jag kört den till jobbet då också...

Jag har bara cyklat till Kronetorps mölla, och det var under en mil enkel resa från Malmö, och det var lättcyklad cykelväg hela vägen. Men någon gång ska jag ta mig tid att cykla upp till Jakriborg, http://www.jakriborg.se/
Jag känner folk som cykelpendlar från Lund till Malmö så visst går det.
Även om det alltid är motvind!:gnissla
Kära dagbok.

Jag har annorlunda kamrater.
Jag har lärt mig.
Jag gillar.
Jag gillar igen.
Jag har.
Jag har stått ut med.
Jag kör mer än jag postar.
Jag gillar.
Jag gillar igen.
Jag pendlar.
Jag tycker om.
Jag är på långresa.
Jag kör långt.
Jag kör till jobbet.
Jag cyklar.
Jag cyklar igen.
Jag känner folk som cyklar.

Topic? TS? Fuck that. Låt mig berätta mer om vad jag gör.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Underskattad för att det är en av de tråkigaste och mest oinspirerande hojar som tillverkats. Ett bra sätt att döda ett ev spirande mc-intresse.
Idag har jag provat en och jag får delvis ge dig rätt. Hade varit glad för en sån i början på mitt mckörande. Nu, not so much. Jag ville verkligen det skulle funka och gav den en rejäl chans, men beroende på mina referensramar så går det helt sonika inte. Skulle hellre ha den gamla XJ:n.
Tror ändå den skulle vara ett bra alternativ som robust pendlare för den som inte hunnit bli bortskämd ännu.

Måste berömma kardanen och hur den uppförde sig baktill. Fram var det sämre med.

Man får dock passa sig för väl uppe i fart marschar den helt obesvärat nära toppfart. Kåpan med det eftermonterade glaset var dock en katastrof för mig.

Centralstöd är bra men jag har aldrig varit med om en hoj där denna finess är så motspänstig! En pan european är enklare att få upp på centralen.

Fick lämna den affären och en trevlig och reko säljare.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Men det är ju bara 18,5 kilometer mellan Malmö och Lund. Det tar en timme med cykel säger Gurgel så varför inte cykla? :va



Det där får du förklara! De flesta jag känner kör mer motorcykel om de gillar motorcykeln de kör. Men jag har kanske udda motorcykelkamrater. :crash

Nu har jag lärt mig att, av hänsyn till känsliga forummedlemmar, inte nämna hur mycket jag gillar min motorcykel. Inte heller nämna vilken motorcykeltyp det är som jag gillar att köra så långt och länge med. :hihi

Jag har pendlat i över 20 år och det tror jag inte jag stått ut med i sadeln på en tråkig motorcykel. :fakta Fast jag kör mer motorcykel än postar inlägg på detta forum så jag tillhör inte normen... :tungan

Nu gillar jag tid i sadeln även om motorn består av mina trötta ben så 4 mil om dagen skulle jag gillat även om jag vet hur mycket det blåser där nere.
När Pågatåget tar 12 minuter mellan Malmö och Lund måste man ha långt till järnvägsstationerna för att tjäna på att pendla med motorcykel. Går de dessutom lika ofta som pendeltåget från Järfälla en söndagkväll kan man ta tåget ena hållet.

Men då handlar det om fakta, om TS inte är en erfaren motorcyklist kan det vara jobbigt att glida mellan köerna. Att dessutom göra det med en tråkig motorcykel utan trevliga motorcykelvägar där motorn knappt hinner bli varm för att vinna lite tid, är inte något som skapar glädje.
Men vi är alla olika, man måste tillåta alla att köra en tråkig motorcykel! :krama

Jag förklarar:

Jag utgår helt enkelt från att de som gillar att köra hoj kör mycket hoj. Ju roligare hoj desto mer körning.

Omvänt: kör man knappt något med sin hoj så kan den ju knappast vara rolig…

Men poängen är nog att om någon gillar sin hoj är det en rätt dålig idé att försöka tala om för denne att han/hon har en TRIST hoj. Det kanske inte alls är så att vederbörande håller med och hoj handlar ju om att ha kul.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Honda har en NX900 tror jag den heter. Byggd för ekonomi endast. En på jobbet hade en, tror den drog typ 0,35. Rödmarkeringen nånstans vid 6000rpm.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Finns det cykelbana?
Moppe kanske? sån man får köra på cykelbana om det finns, annars en lite snabbare som man får köra bilväg med.

Eftersom det tar flera timmar varje dag att sköta en kedja (enligt somliga här) så skulle jag föreslå en gay-pulka med variatordrift, eller varför inte en elmoped.
Så, problemet är löst
Moppe är nog bättre än att köpa mc "för att köra förbi bilköerna". Låter både svårt och riskabelt, kryssa mellan bilarna eller köra i vägrenen? Knappast hållbart i längden. Mc kör man för att det är kul eller för att man gillar hojar i största allmänhet, som praktiskt fordon till nyttokörning...nja.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top