19 mil han man köra...

Nu syns det jävligt dåligt, men visst fan har kolvringarna nypit fast i spåren? Dessutom ser det ut som om den spikat mot avgasporten. Frågan är då vad du ska med en ny cylinder till, gör rent den här och köp ny kolv....
 
Chris Ash skrev:
Nu syns det jävligt dåligt, men visst fan har kolvringarna nypit fast i spåren? Dessutom ser det ut som om den spikat mot avgasporten. Frågan är då vad du ska med en ny cylinder till, gör rent den här och köp ny kolv....

Nja det är tillräckligt grova repor i cylinder så att man måste fixa dom om man ska andvända den igen :(
 
NatoN skrev:
Nja det är tillräckligt grova repor i cylinder så att man måste fixa dom om man ska andvända den igen :(

Du är säker på att det är repor och inte bara alurester? Jag har sett mer än en felfri cylinder betecknas som skrot bara för det.....
 
Edholm skrev:
exakt.. Lite saltsyra sen är saken klar.. :)

Om nikasilen ska repas "grovt" så måste det har varit lösa delar som kilats fast mellan cylinder och kolv. Aldrig i helvete att den blir repad av en nypning.
 
Chris Ash skrev:
Om nikasilen ska repas "grovt" så måste det har varit lösa delar som kilats fast mellan cylinder och kolv. Aldrig i helvete att den blir repad av en nypning.

Varför citerar du mig? :tungan Håller med till fullo :tummenupp
 
Välkommen till klubben. Jag kom typ lika långt som dig när jag hade Malossi 180cc i NSR'en förrförra året. Men då var det 5500 i sjön. :fyllisar
 
har du uteslutit att du inte har vänt kolven fel? dvs kolvringarnas skarvar får fel spår att gå i cylinderloppet
 
SpeedAbuser skrev:
Välkommen till klubben. Jag kom typ lika långt som dig när jag hade Malossi 180cc i NSR'en förrförra året. Men då var det 5500 i sjön. :fyllisar

Hur kom det sig att den skar då?



frew skrev:
har du uteslutit att du inte har vänt kolven fel? dvs kolvringarnas skarvar får fel spår att gå i cylinderloppet

Hah, nej kolven satt åt rätt håll.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top