18tums däck som duger för bana?

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
18tums däck som duger för bana? Vart hittar man dessa i "cykeldäcksbredd" som sitter på RD350?? :confused:

ReDan skrev:
Det vanliga är väll att man moddar om cykelt till modernare fälgar!

Det har jag också gjort på en hoj precis, men inom kort kommer jag ha en till i garaget och jag vill INTE göra om det igen :rolleyes:

Avon gör däck för Classic Racing, de ska vara klistriga och bra. Jag har för mig att Mitonga säljer dessa, men det går säkert att få tag i dem på fler ställen. Själv har jag kört på Michelin Macadam 50 på bana, funkar för mig, men å andra sidan inga vinnartider direkt. Den hojen går som brukshoj också, och när dom gör racingdäck är inte livslängd speciellt högt prioriterat...

Anders J

Gatdäck går ju att få tag på. Frågan är bara vilka krav du har på däcken och vilken dimension du ska ha. Det är väl 90/90-18 fram på RD:n lr liknande? Jag kör Metzeler Roadtec Z6 utan problem på vanlig allmän banåkning, har 110/80-18 fram...men det är gatdäck alltså :rolleyes:

Jag har inte testat dom på bana än (det kommer), men mina Bridgestone Battlax BT45:or är det bästa jag har provat hittills, både bra livslängd och rejält grepp i torrt. Nackdelen är att dom greppar noll i väta och det är väldigt lätt att ligga och få sladd på motorvägen vid filbyte i regn :/

Jag körde med Metzeler-nånting fram och ett Continental TRV11 eller nåt sånt på min RD förra säsongen. Blev ett par turer på bana med den konfigurationen, och det funkade bra i alla fall då när jag var nybörjare på banan. Vill minnas att det var svårt att hitta 90-däck att sätta fram, så man fick köra med 100.

Battlax 45'orna har jag också hört gott om men inte provat. På min race-RD har jag Metzeler CompK och de är grymt mycket bättre än de vanliga Metzeler ME33 eller vad de heter. Men dyra...

Back