18tums däck som duger för bana?

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
18tums däck som duger för bana? Vart hittar man dessa i "cykeldäcksbredd" som sitter på RD350?? :confused:
 

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
ReDan skrev:
Det vanliga är väll att man moddar om cykelt till modernare fälgar!

Det har jag också gjort på en hoj precis, men inom kort kommer jag ha en till i garaget och jag vill INTE göra om det igen :rolleyes:
 

DarkDog

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Pellefanten, Turboräsern o Supermonoprojektet
Avon gör däck för Classic Racing, de ska vara klistriga och bra. Jag har för mig att Mitonga säljer dessa, men det går säkert att få tag i dem på fler ställen. Själv har jag kört på Michelin Macadam 50 på bana, funkar för mig, men å andra sidan inga vinnartider direkt. Den hojen går som brukshoj också, och när dom gör racingdäck är inte livslängd speciellt högt prioriterat...

Anders J
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Gatdäck går ju att få tag på. Frågan är bara vilka krav du har på däcken och vilken dimension du ska ha. Det är väl 90/90-18 fram på RD:n lr liknande? Jag kör Metzeler Roadtec Z6 utan problem på vanlig allmän banåkning, har 110/80-18 fram...men det är gatdäck alltså :rolleyes:
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag har inte testat dom på bana än (det kommer), men mina Bridgestone Battlax BT45:eek:r är det bästa jag har provat hittills, både bra livslängd och rejält grepp i torrt. Nackdelen är att dom greppar noll i väta och det är väldigt lätt att ligga och få sladd på motorvägen vid filbyte i regn :/
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag körde med Metzeler-nånting fram och ett Continental TRV11 eller nåt sånt på min RD förra säsongen. Blev ett par turer på bana med den konfigurationen, och det funkade bra i alla fall då när jag var nybörjare på banan. Vill minnas att det var svårt att hitta 90-däck att sätta fram, så man fick köra med 100.
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Battlax 45'orna har jag också hört gott om men inte provat. På min race-RD har jag Metzeler CompK och de är grymt mycket bättre än de vanliga Metzeler ME33 eller vad de heter. Men dyra...
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top