180graders stoppie

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Någon som behärskar??
Jag har testat o trixat o försökt men fan heller hojen vill bara gå rakt fram. Det ser ju döskönt ut som i "Judgement day" när dom kommer o rullar i en halvcirkel på framhjulet. Vad gör jag fel? Har provat o luta, svänga o fan allt när jag är på framhjulet men den vill bara rakt fram...
/Wd

Jag kan inte alls, men har kollat in några 180 graders i slowmotion på video och jag tycker det ser ut som om dom motstyr när dom fått upp hojen.
Kan det vara så? :confused:
Dvs. tryck till på höger styrsida och du borde få en stoppie med riktning åt vänster.

Men det här får nog någon som kan bekräfta eller dementera...
Som sagt jag kan inte alls.... :rodnar

Se till att ha bra höjd på stoppien. Och när du nästan inte har nån fart luta (tryck) gaffeln åt höger för att få bakhjulet att gå åt vänster. Försök att ha styret så rakt som möjligt för att inte tappa greppet. Se till att göra det i "rätt" fart . Just som jag skrev i en annan tråd.....

Last edited:
Ylle skrev:
Se till att ha bra höjd på stoppien. Och när du nästan inte har nån fart luta (tryck) gaffeln åt höger för att få bakhjulet att gå åt vänster. Försök att ha styret så rakt som möjligt för att inte tappa greppet. Se till att göra det i "rätt" fart . Just som jag skrev i en annan tråd.....

Jag provade idag och lyckades med 90 graders (fan va tung hojen blir när man landar då..) men man måste ju ha farten uppe när man roterar. Har du länken till den andra tråden?
/Wd

Wheeliedevil skrev:
Jag provade idag och lyckades med 90 graders (fan va tung hojen blir när man landar då..) men man måste ju ha farten uppe när man roterar. Har du länken till den andra tråden?
/Wd

Landar du den i sidled när du har fart uppe?? Kan tro att det blir tungt då! Jag klarar strax över 90 grader men sen är det stopp :mad:

Men då brukar jag vrida till precis när jag stannar upp, men fart törs jag inte.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back