180graders stoppie

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Någon som behärskar??
Jag har testat o trixat o försökt men fan heller hojen vill bara gå rakt fram. Det ser ju döskönt ut som i "Judgement day" när dom kommer o rullar i en halvcirkel på framhjulet. Vad gör jag fel? Har provat o luta, svänga o fan allt när jag är på framhjulet men den vill bara rakt fram...
/Wd
 

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm N
Hoj
525
Jag kan inte alls, men har kollat in några 180 graders i slowmotion på video och jag tycker det ser ut som om dom motstyr när dom fått upp hojen.
Kan det vara så? :confused:
Dvs. tryck till på höger styrsida och du borde få en stoppie med riktning åt vänster.

Men det här får nog någon som kan bekräfta eller dementera...
Som sagt jag kan inte alls.... :rodnar
 

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun.
Hoj
Zx6rr
Se till att ha bra höjd på stoppien. Och när du nästan inte har nån fart luta (tryck) gaffeln åt höger för att få bakhjulet att gå åt vänster. Försök att ha styret så rakt som möjligt för att inte tappa greppet. Se till att göra det i "rätt" fart . Just som jag skrev i en annan tråd.....
 
Last edited:

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Ylle skrev:
Se till att ha bra höjd på stoppien. Och när du nästan inte har nån fart luta (tryck) gaffeln åt höger för att få bakhjulet att gå åt vänster. Försök att ha styret så rakt som möjligt för att inte tappa greppet. Se till att göra det i "rätt" fart . Just som jag skrev i en annan tråd.....

Jag provade idag och lyckades med 90 graders (fan va tung hojen blir när man landar då..) men man måste ju ha farten uppe när man roterar. Har du länken till den andra tråden?
/Wd
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Wheeliedevil skrev:
Jag provade idag och lyckades med 90 graders (fan va tung hojen blir när man landar då..) men man måste ju ha farten uppe när man roterar. Har du länken till den andra tråden?
/Wd

Landar du den i sidled när du har fart uppe?? Kan tro att det blir tungt då! Jag klarar strax över 90 grader men sen är det stopp :mad:

Men då brukar jag vrida till precis när jag stannar upp, men fart törs jag inte.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top