Greenblood
http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Vad rekommenderar ni???
180 el 190:s bredd på 6" bakfälg vid banåkning???
Utseendet skiter jag i......
)
180 el 190:s bredd på 6" bakfälg vid banåkning???
Utseendet skiter jag i......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
marcus nilsson skrev:jo men i moto gp så kör de på typ 200/65/17 så att höjden kompenserar bredden ett vanligt 190 Har ju 50 i höjd medan ett 180 har 55 i höjd
Va..! Menar du att han hade blivit utfryst för en sån sak?Bj.O.rn skrev:Bayliss ville åka på det redan förra säsongen men då hade han blivit ensam i hela depån..
/B
Da Weasel skrev:Men hallå!!!
Finns det ingen här på forumet som testat att köra på 190 slicks?
Själv började man med 190-gatdäck på banan. När det sen började började släppa och sladda när farten ökande gick jag över till slicks. Fick då rådet att köra på 180 däck. Visst tyckte jag att hojen spårade bättre och blev mer kvickstyrd, men man undrar fortfarande hur det skulle kännas med 190-slicks.
Är profilen samma på ett 190-slick som ett 190-gatdäck?
Det måste ju finnas en anledning till att de kör på bredare däck i superbike-vm.
Antar att det blir mer gummi i backen vid nedlägg=bättre fäste. Men blir hojen mer trögstyrd?
Nån som har någon erfarenhet på området![]()
Jo, det finns det säkert.Da Weasel skrev:Finns det ingen här på forumet som testat att köra på 190 slicks?
![]()
Nej, det är stor skillnad. Slicks har mycket spetsigare profil för större anläggningsyta vid nerlägg.Da Weasel skrev:Är profilen samma på ett 190-slick som ett 190-gatdäck?
![]()
Snabbare banor med högre kurvhastighet gör att man behöver mer däckyta mot marken och kan undvara lite snabbstyrdhet. På svenska långsamma banor behöver man generellt mer kvickhet i styrningen och kan försaka lite maxgrepp. Däremot tror jag att Anderstorp och Falkenberg passar bra att köra 190-däck på, men själv föredrar jag att inte mixtra så mycket med däcken utan att köra 180 alltid.Da Weasel skrev:Det måste ju finnas en anledning till att de kör på bredare däck i superbike-vm.
Antar att det blir mer gummi i backen vid nedlägg=bättre fäste. Men blir hojen mer trögstyrd?![]()

|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem