18 aug kunde varit bättre.

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Torsdag den 18/8, en stålande morgon. Jag och mina budkompisar satt o åt frukost på Stureplan.
Jag hade en macka och en kaffelatte i magen när radion sprakade till.
"74 plocka Vallahalla 86 där får du grejer till Gjelbjutarvägen i Solna. panik."
Jag hoppar upp på hojen och bränner iväg, som sagt en underbar dag och jag sjunger i hjälmen.
Nu går det fort och tajt. Jag ser den vita skåpbilen och tänker "den kör jag om."
Precis när jag rundar den ser jag att trafiken står helt still. Trafiken hade varit helt skymd för mig pga den stora skåpbilen.
Hinner inte tänka mycket innan jag smäller in i baken på den gröna Nissan terranon.
PANG! Ligger på marken kan inte röra höger benet, det ryker om hojen, en man pratar med mig medans han ringer ambulans.
Jag tar av mig hjälmen och ropar på radion.
"74... jag har krockat hårt i Roslagstull, jag tror benet är brutet"
"Jag ringer din chef ta det lugnt" svarar Mackan på trafikledningen.
Ett ögonblick senare hör jag Mickey 82:ans hoj.
"Vafan håller du på med?" Flinar han.
Stax efter kommer Jojo cykelbudet 70, brandbil för att sanera all bensin som rann ut ur den trasiga tanken, Freddie "McBudet" måste kört som... som Freddie eftersom han vann över både polisen och ambulansen till olycksplatsen.
Sen är det bara ambulans till Karolinska, jag får en märgspik så jag slipper gipsa. Ligger på sjukan tors-mån. Mitt emot mig ligger en kille som som kört ut i skogen med sin sporthoj o pajat höften till höger om mig ligger en annan kille som kört ut i däcktraven på midland i 230 blås. Kunde nog inte haft bätte sällskap, riktigt trevligt hade vi.

Det sura är att det var min näst sista dag som mcbud, efter typ 2 år och ca 12000 mil så smäller jag näst sista dan. Jag som hade fått värsta sjysta jobbet att börja på också.

Bifogat

• tidning.jpg
    tidning.jpg
    34.9 KB · Visningar: 330
  • sjukhuset.jpg
    sjukhuset.jpg
    35.6 KB · Visningar: 674
  • benet.jpg
    benet.jpg
    26.5 KB · Visningar: 580
Last edited:
synd om dej dej men de va då jag tog mitt hoj kort så de va en VÄLDIGT bra dag för mej!!!!!!!!
men krya på dej

Hur mår killen som körde in i däcktraven jag var där och såg olyckan och jag hoppas att allt ordnar sig för både honom och dej... Krya på er :tummenupp

Fasen synd!
Hoppas allt blir bra med benet, vad är det för nytt roligt jobb du har fått då?
Inga roliga historier som blev berättade på sjukan?
Mvh // Tommy

Du kunde ju inte hamnat på ett bättre ställe ;)

Nä lite allvar, kul att du klarade dig så pass bra. Kry på dig och passa på att vila ut.

/Regards Cel

ChrilleR1 skrev:
Hur mår killen som körde in i däcktraven jag var där och såg olyckan och jag hoppas att allt ordnar sig för både honom och dej... Krya på er :tummenupp

Han hade ju mycket trasigt. Typ brutet bröst ben, 4 ryggfrakturer, bruten arm, brutet ben och sen hade han tagit hud från vänster benet till höger benet... Nåt i den stilen iaf.

Men han var uppe o gick på söndagen med nåt slag rullbord som stöd. Det verkade som om han kommer bil helt bra. Hans humör var iaf på topp.

Men fan Robban! Sjönt att du klarade dig! du har väl lyckats hålla dig i från vurpor rätt bra ju!

Fan va skönt! Jag/Vi blev riktigt rädd när det skedde. Kul att det går framåt för honom :tummenupp Hoppas ju givetvis att du ska tillfriskna oxå :tungan Mvh Chrille
Robban W skrev:
Han hade ju mycket trasigt. Typ brutet bröst ben, 4 ryggfrakturer, bruten arm, brutet ben och sen hade han tagit hud från vänster benet till höger benet... Nåt i den stilen iaf.

Men han var uppe o gick på söndagen med nåt slag rullbord som stöd. Det verkade som om han kommer bil helt bra. Hans humör var iaf på topp.

Teo skrev:
Men fan Robban! Sjönt att du klarade dig! du har väl lyckats hålla dig i från vurpor rätt bra ju!

Jo jag har typ aldrig gjort illa mig förut även fast jag krockat med några bilar tidigare och kört omkull i snömodden så har jag bara behövt vrida till växelspaken, rikta styret lite och sen kunna fortsatt. Ödet ironi som Stockel säger :)

Undrade var du hade tagit vägen!
Var det andra Sporthoj.com-muppar i samma sal?

Usch för o bryta ben. jag har bara fixat en massa frakturer som självläkt efter några månader.

Man får inte slappna av bara för att det är näst sista dagen, annars kommer :tomten med ett brutet ben på posten :rolleyes: :lol

Krya på dig robban, du hann ju iaf med att vara full på sandika :)

18e augusti var en bra dag, för då fyllde jag 23. Eller är det bra förresten?
Aja, krya på dig!

Tja robban!

nog fick pickupen en herrejösses resa :yoparty
du får ta och krya på dig snabbt satan!
men du har ju morfin :ätapiller så känn lugnet och ha det gott mannen!

fresten har din kruka och en stövel så dom grejjerna behöver du inte leta efter längre!

Tråkigt hoppas att du blir bra snart. Jag håller med dig om att det var en pissdag själv åkte jag fast i 197 km/h utan kort i 8 månader tror jag att det blir :huvet

Robban W skrev:
T"den kör jag om."
Precis när jag rundar den ser jag att trafiken står helt still. Trafiken hade varit helt skymd för mig pga den stora skåpbilen.
Ja, allt är lastbilar och skåpbilars fel, dom skymmer trafiken och man vill alltid om.
Sen är dom säkert bra för nåt.....
/D

Back